Prisdryss under Fargerikes kjedetreff
Under Fargerikes kjedetreff ble både ledere, medarbeidere og leverandører hedret. Fem ulike Fargerike Awards ble delt ut, og Borge ble «Årets Leverandør».
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Den første helgen i februar møttes de ansatte fra 101 butikker i Fargerike til kjedetreff på Gardermoen, sammen med kjedeledere og et knippe leverandører i påfølgende leverandørmesse. Under lørdagens festmiddag fikk 370 deltagere være med på en storstilt prisutdeling av «Fargerike Awards», som deles ut i fem kategorier.
– Fargerikekjeden setter kultur, kunnskap og kundeopplevelser fremst og i fokus, sier Mette Grimsgaard, leder for driftskonseptet ved kjedekontoret.
ÅRETS BUTIKK: Fargerike Malern i Mysen ble kåret til «Årets Butikk».
Belønnet for kundeopplevelsen
Vinner av «Årets Beste Praksis» i 2019 ble Fargerike Kongsberg, for å ha vist stor innsats og endringsvilje til å gjennomføre en økonomisk snuoperasjon i et utfordrende lokalt marked. «Alle i butikk-teamet vet at fornøyde kunder er det aller viktigste, og de legger ned mye trening og sjel slik at hver eneste kunde skal få den aller beste kundeopplevelsen når de skal pusse opp sine hjem og hytter», skriver Fargerike i begrunnelsen til utmerkelsen.
Fargerike Malern i Mysen ble kåret til «Årets Butikk» med begrunnelsen «Fargerike Malern på Mysen er nærmest som en institusjon å regne i sitt lokale marked. Butikken har et så godt renommé blant sine kunder, at flere kommer langveis fra.»
BESTE PRAKSIS: Fargerike Kongsberg vant utmerkelsen «Årets Beste Praksis» for 2019.
Fargerike personligheter
Vinner av «Årets Fargeriker» er Børre Aanonsen fra Fargerike Arendal. Som eier og leder setter han alltid sine medarbeidere først, og har vært med på å fargelegge Arendal i mange år. «Han sørger for engasjement og kunnskap hos enhver medarbeider og det gir gode resultater og flotte kundemøter.»
Maria Midthassel fra Fargerike Malerbua i Farsund og Andrius Haukeland fra Fargerike Os, ble kåret til «Årets Medarbeider». Begge disse medarbeiderne ble nominert av sine butikkledere. De anerkjennes for et stort engasjement i sine jobber, dedikasjon i kundemøter og ønske om å utvikle seg selv og butikken.
ÅRETS FARGERIKER: Vinner av «Årets Fargeriker» er Børre Aanonsen fra Fargerike Arendal.
ÅRETS MEDARBEIDER: Maria Midthassel fra Fargerike Malerbua i Farsund var en av to som fikk prisen «Årets Medarbeider».
Motiverende priser
«Fargerike Awards» er en viktig kulturbygger for kjeden, og gir ledere og medarbeidere fortjent hyllest og premiering for spesielt god innsats gjennom året som gikk.
– Det synliggjør også de mange tiltakene i butikkene som er med på å forme de beste kundemøtene, og resultatene i faghandelen. Det gir stolthet, motivasjon og inspirasjon til både ledere og medarbeidere, skriver Fargerike i en pressemelding.
– For Fargerikekjeden er dette med på å bygge en kultur som gir rom for å snakke om ulike former for gode prestasjoner, heter det videre i pressemeldingen.
ÅRETS MEDARBEIDER: Andrius Haukeland fra Fargerike Os ble også kåret til prisen «Årets Medarbeider».
Nyskapende samarbeid
Leverandørmessen fungerer som møteplass for butikker og leverandører, og en arena for både lansering av nye produkter, kunnskap og opplæring med fokus på kommende eksteriørsesong. 40 utstillere deltok med sine produkter; tapet, interiør, gardiner, solskjerming, maling, verktøy, tepper og gulv. Blant annet samarbeidet gulvleverandøren Tarkett og tapetleverandøren Borge, og stilte ut i en felles stand for å løfte hverandres produkter inn i en sammenheng.
Tapet- og tekstilleverandøren Borge fikk også pris som «Årets Leverandør» under utdelingen av «Fargerike Awards».
SAMARBEID: Borge og Tarkett samarbeidet om en utstilling på leverandørmessen.
UTSTILLER: Farveringen viste frem gulv fra portugisiske Amorim.
INTAG, med blant andre Jannicke Sveen og Sverre Vollan, er leverandør av tekstil til Fargerike.
UTSTILLER: Alanor viste frem ulike grunninger med helt spesielle egenskaper.
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....