«Alle» liker laminatgulv
– Laminatgulv er nordmenns foretrukne valg, og nesten hver tredje husstand velger laminat, sier Lill-Ann Mo hos Tarkett, som nå lanserer en helt ny serie høykvalitets laminatgulv.
ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Laminat er en varegruppe som er stor og voksende. Mye av forklaringen til dette ligger nok i kombinasjonen av flott design, enkelt vedlikehold, enkel installasjon, tilgjengelighet og pris.
– Mange velger laminat i en periode av livet der de har små barn, og kanskje husdyr. Laminat tåler hard bruk, sier Lill-Ann Mo, Sales Manager Retail hos Tarkett.
I tillegg har laminat som varegruppe utviklet seg over flere år, og har i dag et uttrykk som gjør det vanskelig ved første øyekast å se om det er laminat. Gulvene har blitt veldig naturtro, og forveksles ofte med andre varegrupper.
– Det som er veldig spennende er at folk som legger laminat ser ut til å velge «tøffere» enn om man velger en parkett. Det virker som om kundene våre tør å teste ut nye trender via laminat, og det er veldig hyggelig. Det finnes jo så utrolig mye fint, så det er bare å slippe fantasien løs!
Mindre fossil råvare med nytt Tarkett-gulv
Delkolleksjonen Lamin´Art består av en rekke naturtro steinimitasjoner - blant annet supertrendy marmor.
Fem familier
Tarketts nye serie laminatgulv består av 33 ulike design og er delt inn i fem ulike familier, der utseende, størrelse på bordene og ekstra fordeler varierer.
Kolleksjonen SoundLogic har gulv med ekstra lyddemping som bidrar til å dempe lyder av tråkk, lek og annen aktivitet i rommet, og LongBoards har en ekstramatt overflate, kombinert med naturtro struktur som skaper følelsen av ekte treverk. I tillegg er bordene i kolleksjonen bredere enn standard, og hele to meter lange. Lamin´Art består av gulv med trendy stein- og tredesign. Her inngår både naturtro granitt og marmor, og et lekkert fiskebeinsmønstet tredesign uten synlige skjøter.
– I denne kolleksjonen finnes flere spennende nyheter, blant annet et mønster som gir uttrykk av å være et ekte lutet furugulv, men som er betydelig mer slitesterkt, sier Lill-Ann Mo.
Woodstock består av laminatgulv i naturlige mønstre og overflater med struktur, og Essentials av mer rustikke gulvdesign.
Tarkett først ut med svanemerket LVT
Det klassiske mønstergulvet går en ny vår i møte. Med fiskebeinslaminat får gulvet et elegant uttrykk.
SoundLogic-familien har integrert akustisk bakside som demper lyder fra tråkk og slag.
Bra miljøvalg
Tarketts laminatgulvserie svarer mot en rekke strenge krav. Gulvene består av over 80 prosent tre, de er slitesterke og ripebestandige, og spesielt godt egnet på utsatte flater, som for eksempel i gangen eller på kjøkkenet. En rekke moderne og mangfoldige mønstre med naturtro utseende og matt overflate med tekstur, gjør at gulvene passer alle tenkelige innredningsstiler.
Laminatgulvene er antistatiske og kan uten problem kombineres med gulvvarme. De er enkle å legge, noe som gjøres med et limfritt klikksystem, og de kan legges på eksisterende gulv, så lenge det er plant og fast. Alle gulvene er PEFC-sertifisert for miljøvennlig og ressurseffektivt skogbruk.
Laminatgulv er populære fordi de kjennetegnes av flott design, enkelt vedlikehold, enkel installasjon, tilgjengelighet og en god pris.
Kvalitet er viktig
– Nå kan vi tilby våre gode, gamle laminatgulv i helt ny drakt. Dette er kjempespennende, og vi har til nå fått veldig godt tilbakemelding på de nye designene. Det er alltid veldig gøy å få lov til å presentere nye varer til kundene våre, sier Lill-Ann Mo.
– For oss i Tarkett står kvalitet alltid øverst. Kvalitet er gjennomgående ikke bare i våre produkter, men også i apparatet rundt produktene våre – fra produksjon, via kundeservice, salg og teknisk og helt ut til våre kunder og sluttbrukere, avslutter hun.
Tarketts nye laminatgulvserie består av 33 naturtro design som ligger midt i trendbildet - uansett kundens interiørstil.
Tarkett har produsert gulv i Norden siden 1886, og markedsfører i dag gulv -og veggmaterialer for hjemmemiljø, samt design- og funksjonsløsninger for offentlig miljø. Med 34 produksjonsenheter og 13 000 ansatte er Tarkett en av de største gulvprodusentene i verden. I 2018 omsatte Tarkett for over 2,8 millliarder euro, og hver dag selges det over 1,3 millioner m2 gulv til kunder i over 100 land.
I produktporteføljen inngår parkett, laminat, vinyl, linoleum og tekstilgulv. Tarkett jobber kontinuerlig med langsiktig bærekraft etter strategien «Doing Good Together» og i tråd med prinsippene for Cradle to Cradle® for å skape gulvløsninger som har en positiv effekt på menneskers innemiljø – og planeten vår. En viktig del av arbeidet er å bidra til utviklingen av sirkulær økonomi.
Sett underlag og gulv i system
Norske gulvfavoritter i 2021 – slik blir trendene
Lekre gulv med bærekraftig parkett
Trendy boligvinyl
Fortsatt god butikk for faghandelen
Harde nyheter fra Kährs/Ehrenborg
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...