Lettere å velge riktig Jordan-verktøy
Med nye etiketter vil Jordan hjelpe forbrukere med å velge riktig maleverktøy. Flere enn 4 av 10 sier at det er utfordrende å velge riktig maleverktøy i butikken.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Verktøyhyllene i faghandelen rommer mange forskjellige produkter å velge mellom. Samtidig opplever forbrukerne det som vanskelig å vite hvilken jobb produktene er best egnet til, eller hvorfor noen produkter er bedre enn andre.
– Derfor har Jordan brukt forbrukerinnsikten og laget nye etiketter som gjør det lettere å velge pensler og ruller til jobben som skal gjøres. Nå er det også lettere å forstå forskjellen på kvalitetsnivåene, sier Beate Jacobsen, Brand Manager hos Jordan.
En godt utstyrt malingsavdeling har mye verktøy å velge i for kunden. Fire av ti forbrukere mener det er vanskelig å velge riktig.
Jordan endrer på måten de forklarer verktøyet for kundene på. Gjennom helt nye etiketter skal det bli enklere å finne frem.
Anbefalt bruksområde
Den viktigste endringen på etikettene er at Jordan nå har en tydelig anbefaling av jobbkategori på etiketten. På pensler spesifiseres det også hvilken oppgave den aktuelle penselen er best egnet for. For malerullene er den viktigste endringen at etikettene nå er merket med tydelig bruksområde, for eksempel vegg og tak, slik at forbrukerne kommer hjem med riktig rull.
– Med nye etiketter, vil Jordan hjelpe kundene med å få en positiv maleopplevelse, som starter med å velge riktig verktøy i butikken, sier Jacobsen.
– Med nye etiketter skal det bli enklere å velge riktig verktøy, forteller Beate Jacobsen hos Jordan.
Jordan vet fortsatt hvordan – og det er Sånn!
Rull for små flater
Pop med kopp til penselen
Digitale kampanjer skaper enormt engasjement
Jordan gir verneutstyr til helsepersonell
Lær om malejobbene og vinn fine premier
Slange på menyen, stirrende høne i suppa og hockey på hjernen
Thomas Nilsen Nordli jobber med industrigulv, gulvlim og avrettingsmasser, men livet hans rommer langt mer enn tekniske spesifikasjoner. Hockey, fiske, reiser og eksotiske måltider...
Heimtextil 2026: Tepper og gulv tar større plass
Tekstile gulv, tepper og andre gulvløsninger får en tydeligere hovedrolle når Heimtextil går av stabelen i Frankfurt 13.–16. januar 2026. Med fire hallnivåer for tepper og et nytt Future...
2026 i sikte: Hva mener bransjen om året som kommer?
Byggenæringen har vært preget av lav aktivitet de siste årene, men bildet er ikke ensidig. Vi tok en statussjekk hos sentrale aktører i bransjen og spurte hvordan 2025 har påvirket...
Mestergruppen inngår avtale med Dana Lim
Mestergruppen har valgt Dana Lim Norge som ny leverandør av lim- og fugemasseprodukter. Avtalen gjelder leveranser til kjedene XL-BYGG og Byggtorget. Implementeringen starter i første...
Et nytt kapittel i Torvikbukt
Når Gjøco nå forbereder et kommende generasjonsskifte, skjer det med beina godt plantet i Torvikbukt og blikket rettet mot fremtidens krav i malingsmarkedet. Med lokal produksjon, sterk...
Årets farge fra Pantone: Et blankt lerret
Den hvite fargen Cloud Dancer er av Pantone utpekt som Årets farge for 2026. fargen beskrives som et blankt lerret som gir ro.
