Lettere å velge riktig Jordan-verktøy
Med nye etiketter vil Jordan hjelpe forbrukere med å velge riktig maleverktøy. Flere enn 4 av 10 sier at det er utfordrende å velge riktig maleverktøy i butikken.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Verktøyhyllene i faghandelen rommer mange forskjellige produkter å velge mellom. Samtidig opplever forbrukerne det som vanskelig å vite hvilken jobb produktene er best egnet til, eller hvorfor noen produkter er bedre enn andre.
– Derfor har Jordan brukt forbrukerinnsikten og laget nye etiketter som gjør det lettere å velge pensler og ruller til jobben som skal gjøres. Nå er det også lettere å forstå forskjellen på kvalitetsnivåene, sier Beate Jacobsen, Brand Manager hos Jordan.
En godt utstyrt malingsavdeling har mye verktøy å velge i for kunden. Fire av ti forbrukere mener det er vanskelig å velge riktig.
Jordan endrer på måten de forklarer verktøyet for kundene på. Gjennom helt nye etiketter skal det bli enklere å finne frem.
Anbefalt bruksområde
Den viktigste endringen på etikettene er at Jordan nå har en tydelig anbefaling av jobbkategori på etiketten. På pensler spesifiseres det også hvilken oppgave den aktuelle penselen er best egnet for. For malerullene er den viktigste endringen at etikettene nå er merket med tydelig bruksområde, for eksempel vegg og tak, slik at forbrukerne kommer hjem med riktig rull.
– Med nye etiketter, vil Jordan hjelpe kundene med å få en positiv maleopplevelse, som starter med å velge riktig verktøy i butikken, sier Jacobsen.
– Med nye etiketter skal det bli enklere å velge riktig verktøy, forteller Beate Jacobsen hos Jordan.
Jordan vet fortsatt hvordan – og det er Sånn!
Rull for små flater
Pop med kopp til penselen
Digitale kampanjer skaper enormt engasjement
Jordan gir verneutstyr til helsepersonell
Lær om malejobbene og vinn fine premier
Bygg og bevar fortsetter i fire år til
Klima- og miljødepartementet og NHO Byggenæringen er overens om å fortsette samarbeidet om Bygg og Bevar. Programmet forlenges i fire år og får mer penger over statsbudsjettet.
Generasjonsskifte hos Dana Lim
1. januar presenterte Dana Lim Christian Hwaiz Brask som ny CFO. Med spesiell erfaring innen økonomistyring av produksjonsbedrifter, er han klar til å videreføre Dana Lims vekstplaner...
Heimtextil 2025: Rekordvekst og Patricia Urquiola i fokus
Årets viktigste messe for interiørtekstiler, Heimtextil, åpnet 2025 med over 3 000 utstillere fra 142 land og 50 000 besøkende, og markerte med det en sterk start for det nye messeåret.
Grønne nyanser leder vei i 2025
Fargerike har kåret den grønne fargen Vårblad til Årets farge for 2025. – Vårblad er en grønn tone med en allsidighet som gjør den til et naturlig midtpunkt i ethvert rom, skriver Fargerike...
Oslo-malere skal sykle til jobb
Hvem trenger firmabil når arbeidsdagen tilbringes midt i byen? Det var spørsmålet Oslos ordfører Anne Lindboe stilte ved åpningen av en ny, sentrumsnær håndverkerbase. Med Green Hub,...
Forestia setter Svanen-merket på sponplater
Sponplateprodusenten Forestia kan nå sette Svanen-merket på 16 produkter i Norge. Sertifiseringen gir bedriften et effektivt verktøy overfor forbrukere og profesjonelle innkjøpere som...