Lettere å velge riktig Jordan-verktøy
Med nye etiketter vil Jordan hjelpe forbrukere med å velge riktig maleverktøy. Flere enn 4 av 10 sier at det er utfordrende å velge riktig maleverktøy i butikken.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Verktøyhyllene i faghandelen rommer mange forskjellige produkter å velge mellom. Samtidig opplever forbrukerne det som vanskelig å vite hvilken jobb produktene er best egnet til, eller hvorfor noen produkter er bedre enn andre.
– Derfor har Jordan brukt forbrukerinnsikten og laget nye etiketter som gjør det lettere å velge pensler og ruller til jobben som skal gjøres. Nå er det også lettere å forstå forskjellen på kvalitetsnivåene, sier Beate Jacobsen, Brand Manager hos Jordan.
En godt utstyrt malingsavdeling har mye verktøy å velge i for kunden. Fire av ti forbrukere mener det er vanskelig å velge riktig.
Jordan endrer på måten de forklarer verktøyet for kundene på. Gjennom helt nye etiketter skal det bli enklere å finne frem.
Anbefalt bruksområde
Den viktigste endringen på etikettene er at Jordan nå har en tydelig anbefaling av jobbkategori på etiketten. På pensler spesifiseres det også hvilken oppgave den aktuelle penselen er best egnet for. For malerullene er den viktigste endringen at etikettene nå er merket med tydelig bruksområde, for eksempel vegg og tak, slik at forbrukerne kommer hjem med riktig rull.
– Med nye etiketter, vil Jordan hjelpe kundene med å få en positiv maleopplevelse, som starter med å velge riktig verktøy i butikken, sier Jacobsen.
– Med nye etiketter skal det bli enklere å velge riktig verktøy, forteller Beate Jacobsen hos Jordan.
Jordan vet fortsatt hvordan – og det er Sånn!
Rull for små flater
Pop med kopp til penselen
Digitale kampanjer skaper enormt engasjement
Jordan gir verneutstyr til helsepersonell
Lær om malejobbene og vinn fine premier
«Fargerikt fellesskap» og gode råd – hele veien!
Vår viktigste jobb her i IFI er å få alle som drømmer om å pusse opp, til faktisk å gjøre det – og gjøre det på en enkel og motiverende måte. Vi skal gi svar som er til å stole på,...
Godt kvartalsresultat for Byggma
Børsnoterte Byggma ASA, med hovedkontor på Vennesla i Agder, har levert et godt resultat for 3. kvartal 2025, med økt vekst i salget og et bedre driftsresultat i et fortsatt utfordrende...
Sparkel for alle behov
Fjerne strietapet eller gamle fliser? Fikse murveggen? Sikas sortiment Veggsparkel dekker alt fra små reparasjoner til store hull og heldekkende sparkling. Her finner du hvit sparkel,...
2026 i blåtoner
AkzoNobel, der Nordsjö inngår, lanserer sin globale fargeprognose for 2026. Årets farge er tre blå toner: den dype Slow Swing, den luftige Mellow Flow og den livlige Free Groove....
Bærekraft i hver flis og stav
Oppdag de endeløse mulighetene med Marmoleum Modular! Kolleksjonen er oppgradert med nye, freshe farger og Svanemerket. Miks og match linoleumsfliser og -planker med design hentet...
Illusjon og blikkfang
Renaissance er en kolleksjon med seks mønsterdesign og matchende ensfargede, teksturerte tapeter. Kolleksjonen er sterkt inspirert av geometriske illusjoner som virkelig blir et...
