Annonse

Internasjonal baderomsmesse går digitalt

For første gang slår den store messen ISH, som samler nyheter for baderom, sanitærutstyr, oppvarming og ventilasjon, opp digitale dører. 22.-26. mars hilser en rekke toneangivende utstillere velkommen til Messe Frankfurt via nett.

Av Chera Westman/ifi.no  |   Oppdatert   |   Publisert

Dele på Pinterest
Se flere bilder
Internasjonal baderomsmesse går digitalt

Foto: Pietro Sutera/Frankfurt Messe

Trenger du å kjenne til de seneste baderomstrendene? Vite hvilke nye produkter og teknologier som introduseres for sanitærutstyr og oppvarming? Eller er du nysgjerrig på utviklingen innen smartteknologi og styring for installasjoner for vann, varme og ventilasjon? Det og mye mer finner du normalt på Frankfurt Messe sin store messe ISH. Messen går denne gang digitalt, og har samlet nærmere 350 utstillere som skal vise og fortelle arkitekter, baderomsdesignere, utbyggere og rørleggere med flere den seneste utviklingen og trendene. Fra en felles plattform går en rekke møter og presentasjoner av stabelen på nett.

– Besøkende kan få direkte kontakt med utstillere via chat-funksjoner og gjennom forhåndsavtalte online-møter, skriver Messe Frankfurt i en pressemelding.

Dele på Pinterest Geberit Aqua Clean, med app

Foto: Geberit

MANGE UTSTILLERE: Geberit er en av sponsorene til messen, og en av de medvirkede utstillerne. Med Geberit Aqua Clean som kan styres via en app, er det lett å holde toalettet hygienisk rent.

Tre avdelinger

Messen har etablert tre separate kanaler – for energiteknologi, klimakontroll og ventilasjon og for vanninstallasjoner, og i hver kanal strømmes utstillernes presentasjoner av ny teknologi, produkter og løsninger.

Kanalen som distribuerer AC- og ventilasjon, fokuserer i stor grad tema som har med innendørs luftkvalitet å gjøre. Her medvirker også en rekke utstillere som presenterer løsninger for bærekraftig energieffektivisering og digitalisering.

I ISH sin avdeling for vanninstallasjoner er også hygiene et viktig tema – både for drikkevannsinstallasjoner og baderomsløsninger med bakterieresistente overflater, berøringsfrie armaturer, og hygienisk sanitærutstyr.

– De største utstillerne som deltar her er blant annet Geberit, Burgbad, Dornbracht, Duravit, Hansa, Hansgrohe, Villeroy & Boch and Vitra, sier messen. 

Dele på Pinterest ISH-bilde

Foto: Pietro Sutera/FrankfurtMesse

FLERE KANALER: Den digitale messen strømmes i tre ulike kanaler med forskjellige overgripende tema; energiteknologi, klimakontroll og ventilasjon og for vanninstallasjoner.

Annonse

Trendutstilling

Dele på Pinterest Pop up my Bathroom

Foto: ISH

TRENDARENA: Også den fremoverlente trendutstillingen Pop up my Bathroom er gjort digital denne gang. Her vises trender både for private bad og kommersielle lokaler, og nyheter som installeres både i rommet og bak veggen.  

ISH er både en teknologisk messe med de seneste innovasjonene, og en stor trendinspiratør. At messen går digitalt utgjør ingen forskjell i dette. Den store trendutstillingen Pop up my Bathroom er også den gjort digital, og her presenteres tre overgripende trender innen baderomsplanlegging og design – Smart Bathroom, Green Bathroom og Living Bathroom – som løfter frem både digital styring av utstyr, bærekraftige materialer og vannbesparende tiltak, samt badet som det hjemme-spa vi alle drømmer om. Gjennom daglige sendinger fra ISHs digitale tv-studio på messen, tas det opp aktuelle tema rettet mot arkitekter, baderomsdesignere og håndverkere. Les mer om trendutstillingen Pop up my Bathroom i egen artikkel.

Annonse

Mer Informasjon

LES OGSÅ
Annonse
SISTE ARTIKLER
Flere artikler
 
Annonse
Annonse