Internasjonal baderomsmesse går digitalt
For første gang slår den store messen ISH, som samler nyheter for baderom, sanitærutstyr, oppvarming og ventilasjon, opp digitale dører. 22.-26. mars hilser en rekke toneangivende utstillere velkommen til Messe Frankfurt via nett.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Trenger du å kjenne til de seneste baderomstrendene? Vite hvilke nye produkter og teknologier som introduseres for sanitærutstyr og oppvarming? Eller er du nysgjerrig på utviklingen innen smartteknologi og styring for installasjoner for vann, varme og ventilasjon? Det og mye mer finner du normalt på Frankfurt Messe sin store messe ISH. Messen går denne gang digitalt, og har samlet nærmere 350 utstillere som skal vise og fortelle arkitekter, baderomsdesignere, utbyggere og rørleggere med flere den seneste utviklingen og trendene. Fra en felles plattform går en rekke møter og presentasjoner av stabelen på nett.
– Besøkende kan få direkte kontakt med utstillere via chat-funksjoner og gjennom forhåndsavtalte online-møter, skriver Messe Frankfurt i en pressemelding.
MANGE UTSTILLERE: Geberit er en av sponsorene til messen, og en av de medvirkede utstillerne. Med Geberit Aqua Clean som kan styres via en app, er det lett å holde toalettet hygienisk rent.
Tre avdelinger
Messen har etablert tre separate kanaler – for energiteknologi, klimakontroll og ventilasjon og for vanninstallasjoner, og i hver kanal strømmes utstillernes presentasjoner av ny teknologi, produkter og løsninger.
Kanalen som distribuerer AC- og ventilasjon, fokuserer i stor grad tema som har med innendørs luftkvalitet å gjøre. Her medvirker også en rekke utstillere som presenterer løsninger for bærekraftig energieffektivisering og digitalisering.
I ISH sin avdeling for vanninstallasjoner er også hygiene et viktig tema – både for drikkevannsinstallasjoner og baderomsløsninger med bakterieresistente overflater, berøringsfrie armaturer, og hygienisk sanitærutstyr.
– De største utstillerne som deltar her er blant annet Geberit, Burgbad, Dornbracht, Duravit, Hansa, Hansgrohe, Villeroy & Boch and Vitra, sier messen.
Hygiene – en alt viktigere baderomstrend
FLERE KANALER: Den digitale messen strømmes i tre ulike kanaler med forskjellige overgripende tema; energiteknologi, klimakontroll og ventilasjon og for vanninstallasjoner.
Trendutstilling
TRENDARENA: Også den fremoverlente trendutstillingen Pop up my Bathroom er gjort digital denne gang. Her vises trender både for private bad og kommersielle lokaler, og nyheter som installeres både i rommet og bak veggen.
ISH er både en teknologisk messe med de seneste innovasjonene, og en stor trendinspiratør. At messen går digitalt utgjør ingen forskjell i dette. Den store trendutstillingen Pop up my Bathroom er også den gjort digital, og her presenteres tre overgripende trender innen baderomsplanlegging og design – Smart Bathroom, Green Bathroom og Living Bathroom – som løfter frem både digital styring av utstyr, bærekraftige materialer og vannbesparende tiltak, samt badet som det hjemme-spa vi alle drømmer om. Gjennom daglige sendinger fra ISHs digitale tv-studio på messen, tas det opp aktuelle tema rettet mot arkitekter, baderomsdesignere og håndverkere. Les mer om trendutstillingen Pop up my Bathroom i egen artikkel.
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...