Annonse

Uzin og IBG utvider samarbeidet

Fra 1. mai tar IBG over distribusjonen av produkter fra Uzin Utz Group, og overtar samtidig virksomheten til det norske datterselskapet. De to selskapene har lenge samarbeidet om varemerkene Wolff og Pajarito.

Av Chera Westman/ifi.no  |   Oppdatert   |   Publisert

Dele på Pinterest
Se flere bilder
Uzin og IBG utvider samarbeidet

Foto: Uzin og IBG

Med målet om å gi gulventreprenørene bedre service og å bli større på det norske markedet, utvider Industri og Boligprodukter (IBG) og Uzin Utz Group sitt mangeårige samarbeid. Fra 1. mai 2021 blir Industri og Boligprodukter eksklusiv distributør for Uzin Utz Group, og overtar samtidig virksomheten til Uzin Utz Norge AS, skriver de to selskapene i en felles pressemelding.

– Vi kjenner mange av Uzin Utz Group sine produkter godt. Takket være et tettere samarbeid, vil vi nå kunne jobbe enda nærmere våre profesjonelle kunder og kunne gi dem et økt utvalg av både velprøvde produkter og løsninger. Med denne virksomhetsoverdragelsen vil vi utvide samarbeidet med Uzin Utz Group som har en veldig interessant portefølje av merkevarer og kvalitetsprodukter som betyr stor merverdi for våre kunder, sier Finn Robøle, administrerende direktør i IBG, i pressemeldingen. 

Dele på Pinterest Finn Robøle

Foto: IBG

MERVERDIER: Med denne virksomhetsoverdragelsen vil vi utvide samarbeidet med Uzin Utz Group som har en veldig interessant portefølje av merkevarer og kvalitetsprodukter som betyr stor merverdi for våre kunder, sier Finn Robøle, administrerende direktør i IBG.

Beholder identiteten

IBG og Uzin Utz Group har i 50 år samarbeidet om de spesialiserte gulvinstallasjonsmaskinene og verktøyet innen varemerkene «Wolff» og «Pajarito», som inngår i Uzin Utz Group. Fra nå av vil IBG også være den eksklusive distributøren av Uzin Utz Groups merke «Uzin» som tilbyr systemløsninger av høyeste kvalitet for klargjøring av underlag, og liming av gulv og parkett. Det samme gjelder merkevaren «Codex», som er rettet mot flisleggere med produktsystemer for profesjonell legging av fliser og naturstein, og merkevaren «Pallmann», som tilbyr parkettspesialister et komplett utvalg av overflatebehandling for tregulv.

– Det er viktig at merkevarene og deres kjernekompetanse opprettholder sin egen identitet, mens dedikerte team jobber tett sammen for å maksimere fordelene for gulvleggeren, flisleggeren eller tregulvinstallatøren. Det vil vi fortsatt være i stand til med den nye konstellasjonen vår. Denne forretningsmodellen hjelper oss med å være nærmere de norske håndverkere og gi dem høyytelsesprodukter og best mulig teknisk service og support, sier Steffen Ambjørnrød, salgssjef i Uzin Utz Norge.

Dele på Pinterest Steffen Ambjørnrød

Foto: Uzin Norge

GLEDER SEG: – Jeg er veldig glad for at vårt vellykkede samarbeid med IBG nå vil bli intensivert. Det er viktig å ha en sterk partner for å vokse sammen og lykkes på sikt. Vi har funnet det i IBG, sier Steffen Ambjørnrød, salgssjef i Uzin Utz Norge. 

Annonse

Vil vokse i Norge

Dele på Pinterest varemerker

Foto: Uzin og IBG

SAMMEN: IBG blir eksklusiv norsk distributør av de varemerker som inngår i Uzin Utz Group. Medarbeiderne i Uzin Norge fortsetter i IBG. 

Uzin Utz Norges salgs- og logistikk medarbeidere blir nå en del av IBG-organisasjonen. Dette sikrer at kundene fortsatt kan dra nytte av den beste tekniske støtten for Uzin Utz Groups produkter, og beholde sine kjente kontaktpersoner.

– For IBG Proff har «Kvalitet for Fagfolk» alltid vært i forkant, og vi har en sterk tro på at dette vil være et vellykket samarbeid for alle parter. Uzin Utz Group og merkevareporteføljen passer perfekt inn i denne filosofien. Partnerskapet som sådan er også helt i tråd med vår vekststrategi, for å øke våre markedsandeler i gulvsegmentet og for at vi skal fungere som en sikker totalleverandør for våre kunder. Jeg ser også på avtalen som en bekreftelse på vår kompetanse og kapasitet som distributør, sier Finn Robøle.

Annonse

Mer Informasjon

LES OGSÅ
Annonse
SISTE ARTIKLER
Flere artikler
 
Annonse
Annonse