FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Interiørtrender 2024-TRENDFORUMDELTAKERE-FotoIverValkvæ-Ifi.no.jpg

Foto: Iver Valkvæ/Ifi.no

IFI Trendforum definerte interiørtrendene for 2024

IFI samlet bransjen til Trendforum under Bygg Reis Deg. Etter trendforedrag med IFIs kreative leder, var deltakerne klare for å sette sammen moodboards i grupper. Å lage moodboard er en gøyal og effektiv måte for å kommunisere farger, stiler og stemninger.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Innhold
Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

Interiørarkitekter, produsenter og sentrale aktører innen tapet-, gulv- og malingsbransjen var tilstede på Nova Spektrum. I tillegg til det sosiale ved å møtes, er hensikten med trendforum å samle bransjen for å snakke om og finne de kommende tendensene. Å forstå trendene kan føre til økt salg og bedre kundeforståelse.


Se flere bilder
storskjerm foredrag folk

Foto: Iver Valkvæ

TRENDFOREDRAG: IFIs kreative leder Charlotte Holberg Sveinsen holdt et trendforedrag før workshopen.

Moodboards

Etter trendforedraget, var det klart for dagens hovedaktivitet: lage moodboards. De ble delt inn i grupper og utgangspunktet de tre gruppene fikk, var hvert sitt tema: 

  • natur og bærekraft
  • et interiør som gir glede
  • ro og harmoni

Gjennom diskusjoner, klipping og liming, lagde gruppene hvert sitt moodboard. De hadde mengder med innsamlede stoff- og malingsprøver, teppebiter, dusker, bånd og magasiner å boltre seg i. Resultatene ble presentert i plenum til slutt.

Sammensetningen av bilder, farger og tekstiler på et moodboard, fungerer som en god inspirasjonskilde. Det kan hjelpe til med å generere nye idéer og tenke utenfor boksen. Det hjelper også til med å formidle en tydelig visjon eller konsept. Dette er spesielt nyttig i teamsamarbeid, slik at alle involverte forstår retningen som ønskes å oppnås. Når alle elementene er samlet og organisert, blir det også lettere å holde seg til den valgte stilen.

Moodboards er et nyttig verktøy for å kommunisere med kunder, da det gir en rask oversikt over designretningen, og for mange hjelper det å ta valg når de får det fremvist så visuelt.

Se flere bilder
folk bord workshop

Foto: Iver Valkvæ

WORKSHOP: Deltakerne på Trendforumet ble delt inn i grupper og hadde workshop der det skulle lages moodboards.

Mestergruppen overtar Wifa-kjeden
Bransjenytt

Mestergruppen overtar Wifa-kjeden

Fra og med i dag overtar Mestergruppen eierskapet til Wifa Farge og Interiørkjede AS. Det skriver Mestergruppen i en pressemelding. Wifa skal bestå som egen kjede, og får ny daglig...

Naturkombinasjoner på tapetet
Produktaktuelt

Naturkombinasjoner på tapetet

Med små, delikate blomster, store, eksotiske blader og klassiske ruter er tapetene i boken Natural Living som hentet fra naturen. Alle dekorer kan mikses og matches på en dekorativ...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.