Tre dager med Innovation Days hos Geberit
Når Geberit inviterer til Innovation Days 2021 fra 21-23 april, ønsker de velkommen til en tre dagers digital begivenhet med presentasjon av nyheter og et bredt faglig program. Alt er bygget rundt den store fysiske messestanden «House of Geberit».
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Da pandemien snudde opp ned på de tradisjonelle messene, valgte Geberit å satse på et eget konsept for å nå ut til kunder og andre viktige samarbeidspartnere.
Nytt digitalt konsept
– Som regel er vi deltagere på typiske kundemesser og større bransjemesser som VVS dagene og Bygg Reis Deg. Med tanke på at ISH ikke ble gjennomført fysisk, og ikke heller hadde et digitalt konsept som dekket behovet for informasjonsdeling, fant vi en samarbeidspartner som kunne levere et helt digitalt konsept og gjøre det mulig å bygge opp en 300 kvadratmeter stor messe for faktiske produktvisninger, forteller Katharina Sølvberg, Head of Marketing i Geberit AS.
Hun forteller at det er lagt svært godt til rette for dialog, og at deltagerne skal få en opplevelse så lik et fysisk arrangement som mulig fra messestanden «House of Geberit». Her presenterer selskapet ulike produkter og går i dybden på design, funksjonalitet og teknologi. De besøkende vil kunne kommunisere direkte med utstillere og delta på foredrag og debatter via chattefunksjoner og digital strømning fra messeområdet.
Internasjonal baderomsmesse går digitalt
300 M2 MED INNOVATIVT SANITÆRUTSTYR: Basen for Geberits digitale Innovation Days 2021 er den store messestanden "House of Geberit". Der vises innovasjoner innen sanitærprodukter til både foran og bak veggen.
Chat med eksperter
Katharina Sølvberg kaller det en digital begivenhet, og lover de besøkende en unik opplevelse.
– Vi inviterer rørleggere, ingeniører, arkitekter, interiørdesignere, forhandlere og grossister til å delta. Arrangementet blir strømmet digitalt fra messeområdet. Dette gjør at deltakerne kan planlegge sin individuelle timeplan ut ifra tiden de har til rådighet. Takket være livechatten med eksperter fra Geberit, kan vi også kommuniserer personlig med deltakerne, sier hun.
Ni aktuelle fagtema
Sølvberg forteller at Geberit Innovation Days er en viktig arena for å møte kunder, vise nyheter og for å dele informasjon og kunnskap.
– Det viktigste for vår del med et slikt arrangement er å dele kunnskap, vise innovasjoner og ikke minst hvilke verktøy vi har tilgjengelig som kan forenkle våre kunders hverdag i planleggingsprosessen. Ikke minst er dette en merkevareopplevelse for de som er nye med Geberit, sier hun.
Foruten selve utstillingen byr de på et bredt faglig program med ni ulike tema. Presentasjonene strømmes direkte fra «House of Geberit» og vil by på produktinformasjon og praktisk kunnskap, blant annet gjennom korte videoer og animasjoner, og varer cirka 20-25 minutter. Sesjonene gjentas hver dag i tre dager, noe som gjør det enkelt å planlegge deltakelse ut ifra egen kalender.
DIALOG : Fra kontoret eller hjemmekontor kan de besøkende «vandre» rundt i utstillingen og studere produkter og systemer. Via en chatt-funksjon kan de snakke med Geberits fagfolk som betjener standen.
Besøk messen når det passer deg
Deltagerne kan planlegger sin agenda utfra egne interesser og tidstabell. Oversikt over temaer og tidspunkt finnes på nettet.
– Her er et eget tidsskjema der du kan legge til de modulene du ønsker å delta på, hvorpå du får en e-post med påminnelse om dato og tidspunkt. Det er enkelt å endre på valgene i etterkant, sier Sølvberg.
Alle gode ting er tre
Geberit belønnes for bærekrafttiltak
Endelig er det BYGG REIS DEG igjen – IKKE GÅ GLIPP AV DETTE!
Hygiene – en alt viktigere baderomstrend
VA- og VVS produsentene med fellesstand på Bygg Reis Deg
Geberit blir totalleverandør på baderomsløsninger
– Det viktigste for vår del med et slikt arrangement er å dele kunnskap, vise innovasjoner og ikke minst hvilke verktøy vi har tilgjengelig som kan forenkle våre kunders hverdag i planleggingsprosessen. Ikke minst er dette en merkevare opplevelse for de som er nye med Geberit, sier Katharina Sølvberg, Head of Marketing i Geberit Norge.
Mer informasjon om arrangementet og påmelding finner du her. INVITERER: Geberit og Katharina Sølvberg, Head of Marketing i Geberit Norge inviterer til tre dagers Innovation Days i «House of Geberit».
Et av innslagene i programmet er en samtale mellom Bjørg Owren hos Informasjonskontoret for farge og interiør, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar om aktuelle trender innen baderomsdesign. Innslaget går under navnet Nordic Design – Oversikt over innovative og bærekraftige produkter i nordisk design.
Andre titler på innslag er:
- Welcome And News – Oversikt over alle nyhetene Geberit lanserer i 2021
- Water Flow – Geberit-nyheter innen rørsystemer
- Design Freedom – Innovativt design fra Geberit som gir frihet til å utforme baderommet etter egen smak
- Solutions For Your Needs – Hvordan tilpasse baderommet for bedre hygiene, mer plass og økt komfort
- Feel Fresh: AquaClean – Den friske følelsen på ethvert baderom med dusjtoaletter fra Geberit
- Time For Touchless – Geberits berøringsfrie løsninger som gir bedre hygiene i våtrom
- Planning Made Easy – Hvordan planleggingsverktøy og BIM modeller fra Geberit kan gjøre planleggingsprosessen enklere
- Digital Services – Apper og digitale verktøy Geberit har utviklet for å gjøre hverdagen enklere
Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter, sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 29 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i rundt 50 land genererte Geberit salg av 3,0 milliarder CHF i 2020. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.
Administrerende direktør i Norge er Tor Martin Garsjø.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...