Tapetfest hos Fargerike
Fargerikebutikkene har travle kampanjedager i høst. Denne uken satser de stort på tapet, og har hengt seg på den internasjonale Wallpaper Week.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I løpet av høsten har kjeden kjørt ukeskampanjer for solskjerming, gulv og maling. Nå toppes kampanjesesongen med Wallpaper Week, og et storstilt tapettilbud med farger og mønster for enhver smak.
TAPETFEST: England er et stort tapetland, med lange tradisjoner for produksjon og bruk. Nå har de etablert en ny tapettradisjon med Internasjonal Wallpaper Week.
Engelsk uke
Tale Olivia Henningsen forteller at det er andre året Fargerike arrangerer Wallpaper Week. Uken stammer fra England, og hun er veldig fornøyd med at de får bruke den engelske logoen på Fargerikes kampanjeaktiviteter.
I løpet av uken er det tapetaktiviteter i alle kjedens butikker med utstillinger og gode tilbud sier Henriksen.
– Denne uken feirer vi tapet. Vi håper at nye brukere skal få øynene opp for tapet, og hvilke muligheter det gir. Tapet er litt glemt, så vi vil gi det litt ekstra oppmerksomhet,
– Vi håper på masse oppmerksomhet rundt gamle mønstertradisjoner, og hvordan vi bruker disse, farger, materialer og strukturer, forteller Henningsen.
For å inspirere de ansatte i butikkene til å slå seg ekstra løs med tapet, arrangerer kjedekontoret en konkurranse der de vil kåre beste utstilling.
Slik fungerer fibertapet
2019: Det er år to, som Fargerike arrangerer Wallpaper Week. Her et glimt fra fjorårets utstilling hos Fargerike på Hamar.
Løfter tapet med fire trender
Tapetfesten startet da Fargerike i begynnelsen av kampanjeperioden sendte ut inspirasjonsmagasinet Impuls til 480 000 husstander i sitt nedslagsfelt, med masse tips, ideer og inspirasjon for å friste folk til butikkene. Her ble tapetets muligheter presentert gjennom blant annet fire utvalgte trender med tapet fra Storeys.
Daglig leder i Storeys, Wenche Kristiansen er godt fornøyd med opplegget.
– Vi trenger å hause opp tapet litt, og det viktig å vise at tapet ikke bare er mønster og hurra meg rundt. Bestselgeren vår er faktisk en ensfarget tapet med linstruktur. Den ser ensfarget ut, men består av fire farger noe som gir den en fantastisk dybde. Den blir så utrolig fin å veggen, og dette vi må folk inn i butikkene og oppleve, sier Kristiansen entusiastisk.
HOVEDLEVERANDØR: Storeys er hovedleverandør av tapet til Fargerike. Det skjuler seg mange godbiter i høstens nye kolleksjoner, blant dem flere populære veggpanel. Dette er fra kolleksjonen Pimalai.
Flere tapetuker
Henningsen forteller at Storeys er en naturlig samarbeidspartene til en slik uke.
– De har gode nyheter og ikke minst er de representert i alle våre butikker.
Både Henningsen og Kristiansen tror uken vil få flere interessert i tapet, og ser gjerne at flere henger seg på neste års Wallpaper Week.
UTSTILLING: Butikkene konkurrerer om å vær best på inspirerende utstillinger. Fargerike Sletvold på Jessheim byr kundene på tapetfristelser allerede i inngangen.
BESTSELGER: Et viktig buskap under tapetuken er å få vist at tapet er mer enn mønster. Tapetet Sans med linstruktur er en av årets bestselgere.
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....