Tapetfest hos Fargerike
Fargerikebutikkene har travle kampanjedager i høst. Denne uken satser de stort på tapet, og har hengt seg på den internasjonale Wallpaper Week.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I løpet av høsten har kjeden kjørt ukeskampanjer for solskjerming, gulv og maling. Nå toppes kampanjesesongen med Wallpaper Week, og et storstilt tapettilbud med farger og mønster for enhver smak.
TAPETFEST: England er et stort tapetland, med lange tradisjoner for produksjon og bruk. Nå har de etablert en ny tapettradisjon med Internasjonal Wallpaper Week.
Engelsk uke
Tale Olivia Henningsen forteller at det er andre året Fargerike arrangerer Wallpaper Week. Uken stammer fra England, og hun er veldig fornøyd med at de får bruke den engelske logoen på Fargerikes kampanjeaktiviteter.
I løpet av uken er det tapetaktiviteter i alle kjedens butikker med utstillinger og gode tilbud sier Henriksen.
– Denne uken feirer vi tapet. Vi håper at nye brukere skal få øynene opp for tapet, og hvilke muligheter det gir. Tapet er litt glemt, så vi vil gi det litt ekstra oppmerksomhet,
– Vi håper på masse oppmerksomhet rundt gamle mønstertradisjoner, og hvordan vi bruker disse, farger, materialer og strukturer, forteller Henningsen.
For å inspirere de ansatte i butikkene til å slå seg ekstra løs med tapet, arrangerer kjedekontoret en konkurranse der de vil kåre beste utstilling.
Slik fungerer fibertapet
2019: Det er år to, som Fargerike arrangerer Wallpaper Week. Her et glimt fra fjorårets utstilling hos Fargerike på Hamar.
Løfter tapet med fire trender
Tapetfesten startet da Fargerike i begynnelsen av kampanjeperioden sendte ut inspirasjonsmagasinet Impuls til 480 000 husstander i sitt nedslagsfelt, med masse tips, ideer og inspirasjon for å friste folk til butikkene. Her ble tapetets muligheter presentert gjennom blant annet fire utvalgte trender med tapet fra Storeys.
Daglig leder i Storeys, Wenche Kristiansen er godt fornøyd med opplegget.
– Vi trenger å hause opp tapet litt, og det viktig å vise at tapet ikke bare er mønster og hurra meg rundt. Bestselgeren vår er faktisk en ensfarget tapet med linstruktur. Den ser ensfarget ut, men består av fire farger noe som gir den en fantastisk dybde. Den blir så utrolig fin å veggen, og dette vi må folk inn i butikkene og oppleve, sier Kristiansen entusiastisk.
HOVEDLEVERANDØR: Storeys er hovedleverandør av tapet til Fargerike. Det skjuler seg mange godbiter i høstens nye kolleksjoner, blant dem flere populære veggpanel. Dette er fra kolleksjonen Pimalai.
Flere tapetuker
Henningsen forteller at Storeys er en naturlig samarbeidspartene til en slik uke.
– De har gode nyheter og ikke minst er de representert i alle våre butikker.
Både Henningsen og Kristiansen tror uken vil få flere interessert i tapet, og ser gjerne at flere henger seg på neste års Wallpaper Week.
UTSTILLING: Butikkene konkurrerer om å vær best på inspirerende utstillinger. Fargerike Sletvold på Jessheim byr kundene på tapetfristelser allerede i inngangen.
BESTSELGER: Et viktig buskap under tapetuken er å få vist at tapet er mer enn mønster. Tapetet Sans med linstruktur er en av årets bestselgere.
Alcro inngår samarbeid med Modena
Alcro har inngått et strategisk samarbeid med flis- og interiørproduktleverandøren Modena. Partnerskapet gir Alcro et utvidet distribusjonsnettverk i Norge og styrker selskapets posisjon...
Trender for 2025/2026: Bærekraftig og sanselig uperfekthet
Fargepaletter, materialer og innovasjon preger interiør- og tekstilbransjen for 2025 og 2026. Etter å ha sett messene Maison&Objet, Paris Déco Off og Heimtextil, kan vi se tydelige...
NCS og Tarkett i designsamarbeid
Et nytt partnerskap mellom Tarkett og NCS muliggjør digitalisert material- og fargeutforskning for interiørdesign. Designplattformen NCS+ hjelper arkitekter og designere med å sette...
Halvor Bakkes interiør har fått nytt hjem
Norvigroup Norsk Dun har i mange år hatt et fruktbart samarbeid med Halvor Bakke innenfor soverom og bad. Nå utvides samarbeidet til å omfatte hele Halvor Bakkes interiørunivers. ...
Fremgangsrike Maxwear fortsetter å vokse
Golvabia presenterer det populære vinylgulv Maxwear i den nye størrelsen 1800 x 195 mm. – Vi kaller det Maxwear XL. Det nye formatet opprettholder alle funksjonene som gjorde...
Flere ikoniske Morris-design
Med Hidden Treasures vol.2 fortsetter vår reise gjennom arven til den ikoniske designeren William Morris. I den første versjonen av Hidden Treasures (vol.1) fikk vi for første gang...