Swipe til høyre og match med drømmefargen
Akkurat som å velge rett partner, kan det være vanskelig å velge den rette fargen. Nå teamer Nordsjö opp med Tinder for at flere skal finne drømmefargen.

Mari Andersen Rosenberg/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Det er ikke bare, bare å velge partner. Ei heller er det alltid like lett å velge farge til veggen. Det vet Nordsjö, som nå innleder et samarbeid med Tinder for å markedsføre sin Colour Tester, en liten fargeprøve med innebygd minirull.
Brukere av den populære datingappen vil få presentert forskjellige farger som potensielle partnere, og hvis de faller for fargen, får de tilbud om å få sendt hjem en gratis fargeprøve. Det heter det i en pressemelding fra malingleverandøren.
Matcher vi?
Både i farge- og kjærlighetsjakten kan det ta tid å finne den rette. Og det er ikke alltid det blir slik man har sett for seg. Nettopp derfor er det lurt å teste ut først. Og Nordsjö tror aboslutt at man kan forelske seg i en farge.
– Uten sammenligning forøvrig, men prosessen med å velge farge minner mye om jakten på kjærligheten i datingverdenen. Derfor syntes vi det var gøy å få vår Colour Tester på Tinder for å se om vi klarte å matche med noen, sier Christine Berglund, markedssjef hos Nordsjö.
Fra inspirasjon til virkelighet
Colour Tester er en enkel og innovativ måte å omdanne inspirasjon til handling på, og en veldig enkel måte å teste fargen på før du bestemmer deg.
– Det er veldig viktig å kunne se og føle fargen hjemme, med de riktige lysforholdene og sammen med materialene i rommet. Derfor fungerer Colour Tester så bra, siden det er enkelt å prøve de utvalgte fargene på veggene, og man slipper pensler og prøvebokser, sier Ann-Charlott Linde, fargesjef hos Nordsjö.
Colour Tester er tilgjengelig i 49 farger, se colourtester.no for oversikt. Samarbeidet starter uke 39 og varer til og med uke 42.
Forsiktig optimisme i overflatebransjen
Det er lys i enden av tunnelen. Det tror bransjen om 2024, ifølge en spørreundersøkelse og en ringerunde som IFI har gjennomført bland medlemsbedriftene.
Trend 2024: Naturlig eleganse
I naturen har vi det godt og finner ro. Når vi tar med naturens elementer og farger inn i interiøret, skapes hjem som gir den samme følelsen. Som motvekt mot kriser og uro i omverdenen...
En ny svenske skal erobre Norge
Beckers fases ut av Norge. Eierne PPG Tikkurila velger en nystart med søstervaremerket på det norske proffmarkedet, og for første gang er Alcro lansert utenfor Sveriges grenser. –...
Hvordan forenes om en felles fargestrategi?
Ja, fargene er på vei tilbake, men det å forenes om en felles strategi for borettslag og sameier på dette fagfeltet er vanskelig. Det krever faktisk lang modningstid for å komme i mål.
Hvordan ble 2023, og hva tror vi om ROT- markedet i 2024?
Det er utfordrende å skrive historien om 2023 før året er omme, men mye tyder på at våre nøkterne forventninger til ROT-boligmarkedet i år vil slå til på alle punkter.
Rørkjøp med solid satsning på 2024
Fremgangsrike forhandlinger med leverandører og partnere og en uovertruffen synlighet på sosiale medier gjør at Rørkjøp står sterkere enn noensinne i forkant av 2024.