Storeys satser videre på bestselger
– Vi har stor tro på at 2021 skal bli et godt tapetår, sier Wenche Kristiansen i Storeys. De lanserer i disse dager nye tapetkolleksjoner, og kommer med nye farger i bestselgeren Sans.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Wenche Kristiansen ser lyst på utviklingen i tapetsalget. Hun forteller at de hadde en god økning i 2020, og tror trenden vil fortsette utover i 2021.
– 2020 ble et fint år. Endelig begynner folk å få opp øynene for mulighetene som tapet gir. Det er spesielt morsomt å se at oppussingsprogrammene på TV begynner å bruke mer tapet. At det bidrar til å øke interessen, er jeg sikker på, sier hun.
WENCHE KRISTIANSEN og Storeys traff bra med tapetdesignene de valgte i 2020. Hun har stor tro på at i år vil enda flere vil oppdage tapetets muligheter.
Populære veggfarger og overflater
Tradisjonen tro starter Storeys året med å lansere nyheter. De som mottar bokpakken kan glede seg til tre svært tidsaktuelle kolleksjoner, samt at bestselgeren Sans er supplert med nye farger.
– Sans er en tapetkolleksjon vi har laget selv, spesialdesignet for norske hjem. Vi har truffet veldig bra med den, og satser videre, sier Kristiansen fornøyd.
Kolleksjonen er laget i samarbeid med Torhild Rustenberg. Hun tror suksessen skyldes en riktig kombinasjon av farger som passer godt i norske hjem, og overflater med riktig tekstur.
– Vi har valgt farger som vi ser folk liker, kombinert med lintekstur og kalkstruktur. Her får de både den fargen de ønsker, og en overflate de liker. Sanselighet kombinert med farger som passer godt i det norske lyset, sier Rustenberg.
SANS: Storeys har truffet markedet godt med sin egenutviklede tapetkolleksjon, Sans. Kolleksjonen utvides nå med flere farger.
Art and fashion
HISTORY OF ART: Kolleksjonen History of Art har et bredt utvalg tapt med kunstinspirerte naturmotiv, og flotte veggbilder. Hvert av designene forteller sin egen historie.
To av de nye kolleksjonene er inspirert av kunst. Dette er en trend vi også ser på klesmoten.
– Vi ser det blant annet på motevisninger at «art and fashion» kombineres. Kunst tas inn som dekor på klær. Nå sprer dette seg til interiør, sier Torhild Rustenberg.
Hun tror pandemien vil bringe trenden ut til større grupper.
– Når man ikke kan være så mye ute, har folk benyttet seg av at mange gallerier har visninger på nett. Og folk blir inspirert til å hente mer kunst inn i hjemmene sine. Ikke nødvendigvis via vanlige kunstverk, men også få dekor inn på tapet med kunstferdige mønster, sier hun.
I kolleksjonene History of Art og Museum er det et bredt utvalg motiv, både som tapet og veggbilder.
Tapet med tre- og steinmønster
ELEMENTS: Tapetkolleksjonen Elements forener bestselgerne innen stein- og tremotiver fra flere ulike kolleksjoner. De som ønsker design med tre eller stein har mange valgmuligheter der.
Tapet som ligner tre og stein har lenge vært populære tapetmønstre her hjemme. Storeys har hatt mange gode design i de siste ti årene, og nå kommer kolleksjonen Elements.
Rustenberg forteller at tapetkolleksjonen i Elements har de samlet bestselgerne innen stein- og tre-motiv fra flere ulike kolleksjoner – inkludert et stort utvalg av de beste og mest solgte designene fra Wood N’Stone.
– Tapetene gir veggene et naturtro utseende, med et tydelig og ekte preg og gir en autentisk og unik opplevelse av veggen. Her er alt fra lyst treverk og marmor til svart, maskulin stein, frister hun.
Tapetvisning på nett
Wenche Kristiansen røper at hun gjerne skulle kommet med flere nyheter nå, men pandemien har forsinket prosessen hos produsentene. Men det kommer mer utover våren.
Det kommer også en film med presentasjon av kolleksjonene, som legges ut på nett.
– Pandemien har gjort at vi må tenke nytt. På den måten når vi også hele landet med nyheter samtidig, sier Kristiansen, som gjerne skulle kommet med flere nyheter nå, men pandemien har forsinket prosessen hos produsentene.
Men det kommer mer utover våren, lover hun.
Det kommer også en film med presentasjon av kolleksjonene, som legges ut på nett.
– Pandemien har gjort at vi må tenke nytt. På den måten når vi også hele landet med nyheter samtidig, avslutter Wenche Kristiansen.
TORHILD RUSTENBERG er kreativ samarbeidspartner når Storeys setter sammen nye kolleksjoner, og sentral i utviklingen av kolleksjonen Sans.
Ny distriktssjef hos Gjøco
Erik Brannan er ny distriktssjef i Rogaland og deler av Agder for Gjøco. Brannan er 49 år gammel og har lang erfaring fra detaljhandelen som butikksjef og distrikts- og regionsjef...
Etter flere års nedtur ser vi nå lyset i enden av tunnelen
Om vi skal se stort på det, er antagelig antakelig det verste over. Etter tre år med sammenhengende fall i produksjonsverdien i det norske byggemarkedet er det grunn til å forvente...
En kostnadsfri tjeneste før gulvinstallasjon
Mange norske gulvleverandører tilbyr teknisk rådgivning som en del av servicepakken når de leverer gulv til et prosjekt. Tjenesten dekker hele prosessen, fra planlegging til ferdig...
Alcro sponsor av BO BEDRE Awards 2024
Hvert år blir norske designere og designtalenter hyllet på BO BEDRE Awards. Kåringen og feiringen i år gikk av stabelen på Ambassaden i Oslo, hvor blant annet Bernhard Spidsø fra Alcro...
Hytte på Kvitfjell: en hyllest til naturen
Med autentiske overflater og naturfarger er det nettopp naturen som spiller hovedrollen i denne store og gjennomtenkte hytta på Kvitfjell. Her er atmosfæren både jordnær og sofistikert,...
Farge på blå resept?
Omgivelsenes påvirkning på menneskesinnet er et stort tema, og i anledning Verdensdagen for psykisk helse i oktober inviterte Norske arkitekters landsforbund til et debattmøte om arkitektur...