Storeys satser videre på bestselger
– Vi har stor tro på at 2021 skal bli et godt tapetår, sier Wenche Kristiansen i Storeys. De lanserer i disse dager nye tapetkolleksjoner, og kommer med nye farger i bestselgeren Sans.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Wenche Kristiansen ser lyst på utviklingen i tapetsalget. Hun forteller at de hadde en god økning i 2020, og tror trenden vil fortsette utover i 2021.
– 2020 ble et fint år. Endelig begynner folk å få opp øynene for mulighetene som tapet gir. Det er spesielt morsomt å se at oppussingsprogrammene på TV begynner å bruke mer tapet. At det bidrar til å øke interessen, er jeg sikker på, sier hun.
WENCHE KRISTIANSEN og Storeys traff bra med tapetdesignene de valgte i 2020. Hun har stor tro på at i år vil enda flere vil oppdage tapetets muligheter.
Populære veggfarger og overflater
Tradisjonen tro starter Storeys året med å lansere nyheter. De som mottar bokpakken kan glede seg til tre svært tidsaktuelle kolleksjoner, samt at bestselgeren Sans er supplert med nye farger.
– Sans er en tapetkolleksjon vi har laget selv, spesialdesignet for norske hjem. Vi har truffet veldig bra med den, og satser videre, sier Kristiansen fornøyd.
Kolleksjonen er laget i samarbeid med Torhild Rustenberg. Hun tror suksessen skyldes en riktig kombinasjon av farger som passer godt i norske hjem, og overflater med riktig tekstur.
– Vi har valgt farger som vi ser folk liker, kombinert med lintekstur og kalkstruktur. Her får de både den fargen de ønsker, og en overflate de liker. Sanselighet kombinert med farger som passer godt i det norske lyset, sier Rustenberg.
SANS: Storeys har truffet markedet godt med sin egenutviklede tapetkolleksjon, Sans. Kolleksjonen utvides nå med flere farger.
Art and fashion
HISTORY OF ART: Kolleksjonen History of Art har et bredt utvalg tapt med kunstinspirerte naturmotiv, og flotte veggbilder. Hvert av designene forteller sin egen historie.
To av de nye kolleksjonene er inspirert av kunst. Dette er en trend vi også ser på klesmoten.
– Vi ser det blant annet på motevisninger at «art and fashion» kombineres. Kunst tas inn som dekor på klær. Nå sprer dette seg til interiør, sier Torhild Rustenberg.
Hun tror pandemien vil bringe trenden ut til større grupper.
– Når man ikke kan være så mye ute, har folk benyttet seg av at mange gallerier har visninger på nett. Og folk blir inspirert til å hente mer kunst inn i hjemmene sine. Ikke nødvendigvis via vanlige kunstverk, men også få dekor inn på tapet med kunstferdige mønster, sier hun.
I kolleksjonene History of Art og Museum er det et bredt utvalg motiv, både som tapet og veggbilder.
Tapet med tre- og steinmønster
ELEMENTS: Tapetkolleksjonen Elements forener bestselgerne innen stein- og tremotiver fra flere ulike kolleksjoner. De som ønsker design med tre eller stein har mange valgmuligheter der.
Tapet som ligner tre og stein har lenge vært populære tapetmønstre her hjemme. Storeys har hatt mange gode design i de siste ti årene, og nå kommer kolleksjonen Elements.
Rustenberg forteller at tapetkolleksjonen i Elements har de samlet bestselgerne innen stein- og tre-motiv fra flere ulike kolleksjoner – inkludert et stort utvalg av de beste og mest solgte designene fra Wood N’Stone.
– Tapetene gir veggene et naturtro utseende, med et tydelig og ekte preg og gir en autentisk og unik opplevelse av veggen. Her er alt fra lyst treverk og marmor til svart, maskulin stein, frister hun.
Tapetvisning på nett
Wenche Kristiansen røper at hun gjerne skulle kommet med flere nyheter nå, men pandemien har forsinket prosessen hos produsentene. Men det kommer mer utover våren.
Det kommer også en film med presentasjon av kolleksjonene, som legges ut på nett.
– Pandemien har gjort at vi må tenke nytt. På den måten når vi også hele landet med nyheter samtidig, sier Kristiansen, som gjerne skulle kommet med flere nyheter nå, men pandemien har forsinket prosessen hos produsentene.
Men det kommer mer utover våren, lover hun.
Det kommer også en film med presentasjon av kolleksjonene, som legges ut på nett.
– Pandemien har gjort at vi må tenke nytt. På den måten når vi også hele landet med nyheter samtidig, avslutter Wenche Kristiansen.
TORHILD RUSTENBERG er kreativ samarbeidspartner når Storeys setter sammen nye kolleksjoner, og sentral i utviklingen av kolleksjonen Sans.
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...
Bjelin med ny region-KAM
Morten H. Jensen er ny KAM for Bjelin i region Midt- og Nord-Norge. Han kommer fra stein- og keramikkbransjen, nå senest fra stillingen som Area Manager Norway hos den italienske...