SoMe-kampanje skal få folk til å male
CEPE, som er en europeisk samarbeidsorganisasjon for malingindustrien, har startet en kampanje på sosiale medier for å inspirere forbrukere til å male. Under emneknaggen «paintgivesyou», publiseres en rekke iøynefallende innlegg som viser verdien av maling i ulike sammenhenger.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttCEPE lanserte nylig en forbrukerkampanje som fremhever fordelene med dekorative malinger. Hensikten er å vise hva maling og farger gir til boliger og arbeidsplasser, og for å få ting til å vare lenger, skriver organisasjonen i en pressemelding. CEPE er det europeiske rådet for industrien som produserer maling-, trykksverte- og kunstnerfarger, der Maling & Lakkindustriens Forbund er norsk representant.
Kampanjen foregår på sosiale medier under emneknaggen #paintgivesyou, og viser inspirerende før-og-etterbilder med ulike svar på hva dekorative malinger gir: farger, beskyttelse, holdbarhet, kreativitet og selvutfoldelse.
– Hva gir maling deg? Det gir deg farge og energi, det beskytter det som er verdifullt for deg, det gir deg en måte å uttrykke deg på, og det får ting til å vare lenger, forteller Christel Davidson, administrerende direktør i CEPE i pressemeldingen.
– Vi ønsker å gjøre folk mer bevisste på de positive fordelene med maling og det harde arbeidet som gjøres av industrien for å gjøre dem enklere å bruke, og bidra ikke bare til en vakrere verden, men også til vår helse og velvære, sier hun.
... Med andre ord skal CEPE nå gjøre det IFI har gjort siden 1957.
Første laminatgulvet med C2C-sertifisering
Slik blir NM
Renter, inflasjon og overflater – en høst med utfordringer og muligheter.
Dana Lim kommer med nyheter på Bygg Reis Deg
Inneuken – ett problem, og én løsning
Beckers erstattes av Alcro
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...
Nytt gulvshowrom markerer satsing på arkitekter og designere
Tarkett Atelier Oslo er det nye møtestedet for arkitekter og designere. Beliggende i nyåpnede Construction City, viser Tarkett her frem sine gulvprodukter i splitter nye omgivelser.
En oase av autentisk kunst
I rustikk stil med naturlige teksturer i jordfarger, sømløst blandet med ikoniske designelementer lager Omexcos kolleksjon Oase et rolig og hjemmekoselig miljø. Tapetene er...
Grunn til optimisme innen bygg og anlegg
Bunnivået er passert. Nå går det sakte oppover i bygg- og anleggsbransjen. Det mener Prognosesenteret som har kartlagt alle større planlagte prosjekter.