Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
CEPE-SoMe-kampanje2.JPG

Foto: CEPE

SoMe-kampanje skal få folk til å male

CEPE, som er en europeisk samarbeidsorganisasjon for malingindustrien, har startet en kampanje på sosiale medier for å inspirere forbrukere til å male. Under emneknaggen «paintgivesyou», publiseres en rekke iøynefallende innlegg som viser verdien av maling i ulike sammenhenger.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

maling
Dele

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

CEPE lanserte nylig en forbrukerkampanje som fremhever fordelene med dekorative malinger. Hensikten er å vise hva maling og farger gir til boliger og arbeidsplasser, og for å få ting til å vare lenger, skriver organisasjonen i en pressemelding. CEPE er det europeiske rådet for industrien som produserer maling-, trykksverte- og kunstnerfarger, der Maling & Lakkindustriens Forbund er norsk representant.

Kampanjen foregår på sosiale medier under emneknaggen #paintgivesyou, og viser inspirerende før-og-etterbilder med ulike svar på hva dekorative malinger gir: farger, beskyttelse, holdbarhet, kreativitet og selvutfoldelse.

– Hva gir maling deg? Det gir deg farge og energi, det beskytter det som er verdifullt for deg, det gir deg en måte å uttrykke deg på, og det får ting til å vare lenger, forteller Christel Davidson, administrerende direktør i CEPE i pressemeldingen.

– Vi ønsker å gjøre folk mer bevisste på de positive fordelene med maling og det harde arbeidet som gjøres av industrien for å gjøre dem enklere å bruke, og bidra ikke bare til en vakrere verden, men også til vår helse og velvære, sier hun.



... Med andre ord skal CEPE nå gjøre det IFI har gjort siden 1957.


Tapet på TV inspirerer
Farger og trender

Tapet på TV inspirerer

Når Halvor Bakke bruker tapet i Eventyrlig Oppussing, ringer telefonen hos Storeys. Og når helt vanlige amatører i TV2s Fjellhytta til og med klarer å sette opp tapet i taket, inspirerer...

Ny salgssjef for Pergo i Norge
Nytt om navn

Ny salgssjef for Pergo i Norge

Pål G. Knutsen gjeninntar i januar stillingen som salgssjef for Pergo (Unilin) i Norge, etter snart to år som ansvarlig i Sverige og Danmark. Pål ser frem imot å komme tilbake til...

Annonse
Krefting annons
Innovanordic annons
Boen annons
Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.