SoMe-kampanje skal få folk til å male
CEPE, som er en europeisk samarbeidsorganisasjon for malingindustrien, har startet en kampanje på sosiale medier for å inspirere forbrukere til å male. Under emneknaggen «paintgivesyou», publiseres en rekke iøynefallende innlegg som viser verdien av maling i ulike sammenhenger.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttCEPE lanserte nylig en forbrukerkampanje som fremhever fordelene med dekorative malinger. Hensikten er å vise hva maling og farger gir til boliger og arbeidsplasser, og for å få ting til å vare lenger, skriver organisasjonen i en pressemelding. CEPE er det europeiske rådet for industrien som produserer maling-, trykksverte- og kunstnerfarger, der Maling & Lakkindustriens Forbund er norsk representant.
Kampanjen foregår på sosiale medier under emneknaggen #paintgivesyou, og viser inspirerende før-og-etterbilder med ulike svar på hva dekorative malinger gir: farger, beskyttelse, holdbarhet, kreativitet og selvutfoldelse.
– Hva gir maling deg? Det gir deg farge og energi, det beskytter det som er verdifullt for deg, det gir deg en måte å uttrykke deg på, og det får ting til å vare lenger, forteller Christel Davidson, administrerende direktør i CEPE i pressemeldingen.
– Vi ønsker å gjøre folk mer bevisste på de positive fordelene med maling og det harde arbeidet som gjøres av industrien for å gjøre dem enklere å bruke, og bidra ikke bare til en vakrere verden, men også til vår helse og velvære, sier hun.
... Med andre ord skal CEPE nå gjøre det IFI har gjort siden 1957.
Første laminatgulvet med C2C-sertifisering
Slik blir NM
Renter, inflasjon og overflater – en høst med utfordringer og muligheter.
Dana Lim kommer med nyheter på Bygg Reis Deg
Inneuken – ett problem, og én løsning
Beckers erstattes av Alcro
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...