FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
CEPE-SoMe-kampanje2.JPG

Foto: CEPE

SoMe-kampanje skal få folk til å male

CEPE, som er en europeisk samarbeidsorganisasjon for malingindustrien, har startet en kampanje på sosiale medier for å inspirere forbrukere til å male. Under emneknaggen «paintgivesyou», publiseres en rekke iøynefallende innlegg som viser verdien av maling i ulike sammenhenger.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

maling
Dele

CEPE lanserte nylig en forbrukerkampanje som fremhever fordelene med dekorative malinger. Hensikten er å vise hva maling og farger gir til boliger og arbeidsplasser, og for å få ting til å vare lenger, skriver organisasjonen i en pressemelding. CEPE er det europeiske rådet for industrien som produserer maling-, trykksverte- og kunstnerfarger, der Maling & Lakkindustriens Forbund er norsk representant.

Kampanjen foregår på sosiale medier under emneknaggen #paintgivesyou, og viser inspirerende før-og-etterbilder med ulike svar på hva dekorative malinger gir: farger, beskyttelse, holdbarhet, kreativitet og selvutfoldelse.

– Hva gir maling deg? Det gir deg farge og energi, det beskytter det som er verdifullt for deg, det gir deg en måte å uttrykke deg på, og det får ting til å vare lenger, forteller Christel Davidson, administrerende direktør i CEPE i pressemeldingen.

– Vi ønsker å gjøre folk mer bevisste på de positive fordelene med maling og det harde arbeidet som gjøres av industrien for å gjøre dem enklere å bruke, og bidra ikke bare til en vakrere verden, men også til vår helse og velvære, sier hun.



... Med andre ord skal CEPE nå gjøre det IFI har gjort siden 1957.


Grønne nyanser leder vei i 2025
Farger og trender

Grønne nyanser leder vei i 2025

Fargerike har kåret den grønne fargen Vårblad til Årets farge for 2025. – Vårblad er en grønn tone med en allsidighet som gjør den til et naturlig midtpunkt i ethvert rom, skriver Fargerike...

Oslo-malere skal sykle til jobb
Håndverk

Oslo-malere skal sykle til jobb

Hvem trenger firmabil når arbeidsdagen tilbringes midt i byen? Det var spørsmålet Oslos ordfører Anne Lindboe stilte ved åpningen av en ny, sentrumsnær håndverkerbase. Med Green Hub,...

Ny teknisk sjef i Boen
Nytt om navn

Ny teknisk sjef i Boen

Bjørn Cato Løver er ny teknisk sjef for Skandinavia hos parkettprodusenten Boen. Løver startet i stillingen i november, og tok da over etter Rune Haugen som mange i bransjen har hatt...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.