SoMe-kampanje skal få folk til å male
CEPE, som er en europeisk samarbeidsorganisasjon for malingindustrien, har startet en kampanje på sosiale medier for å inspirere forbrukere til å male. Under emneknaggen «paintgivesyou», publiseres en rekke iøynefallende innlegg som viser verdien av maling i ulike sammenhenger.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttCEPE lanserte nylig en forbrukerkampanje som fremhever fordelene med dekorative malinger. Hensikten er å vise hva maling og farger gir til boliger og arbeidsplasser, og for å få ting til å vare lenger, skriver organisasjonen i en pressemelding. CEPE er det europeiske rådet for industrien som produserer maling-, trykksverte- og kunstnerfarger, der Maling & Lakkindustriens Forbund er norsk representant.
Kampanjen foregår på sosiale medier under emneknaggen #paintgivesyou, og viser inspirerende før-og-etterbilder med ulike svar på hva dekorative malinger gir: farger, beskyttelse, holdbarhet, kreativitet og selvutfoldelse.
– Hva gir maling deg? Det gir deg farge og energi, det beskytter det som er verdifullt for deg, det gir deg en måte å uttrykke deg på, og det får ting til å vare lenger, forteller Christel Davidson, administrerende direktør i CEPE i pressemeldingen.
– Vi ønsker å gjøre folk mer bevisste på de positive fordelene med maling og det harde arbeidet som gjøres av industrien for å gjøre dem enklere å bruke, og bidra ikke bare til en vakrere verden, men også til vår helse og velvære, sier hun.
... Med andre ord skal CEPE nå gjøre det IFI har gjort siden 1957.
Første laminatgulvet med C2C-sertifisering
Slik blir NM
Renter, inflasjon og overflater – en høst med utfordringer og muligheter.
Dana Lim kommer med nyheter på Bygg Reis Deg
Inneuken – ett problem, og én løsning
Beckers erstattes av Alcro
Hvordan ble 2023, og hva tror vi om ROT- markedet i 2024?
Det er utfordrende å skrive historien om 2023 før året er omme, men mye tyder på at våre nøkterne forventninger til ROT-boligmarkedet i år vil slå til på alle punkter.
Rørkjøp med solid satsning på 2024
Fremgangsrike forhandlinger med leverandører og partnere og en uovertruffen synlighet på sosiale medier gjør at Rørkjøp står sterkere enn noensinne i forkant av 2024.
Finansministeren har talt: Nedover er oppover i denne sammenhengen
Torsdag 30. november inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør til frokostmøte med finansminister Trygve Slagsvold Vedum som hovedtaler. Med tittelen «Mørk adventstid...
IFI Trendforum definerte interiørtrendene for 2024
IFI samlet bransjen til Trendforum under Bygg Reis Deg. Etter trendforedrag med IFIs kreative leder, var deltakerne klare for å sette sammen moodboards i grupper. Å lage moodboard er...
Kombinert masse for fug og lim
Combi Tack 547 fra Dana Lim er et kraftig og elastisk produkt som kombinerer fugemasse og lim, og som passer for montering, fuging og tetting både inne og ute. Godkjent for våtrom,...
Kreative gulv med kombinasjoner av teppefliser
Den nye Desso Essence Elements-familien inneholder tre harmoniske design: Pure, Roots og Traces. Sammen muliggjør de uttrykksfulle interiører med moderne farger, myk taktilitet og...