FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
slik-realiserer-happy-homes-interiordrommen

Slik realiserer Happy Homes interiørdrømmen

I Trondheim har kjedekontoret til Happy Homes flyttet inn i sin egen butikk. – Fordi vi må føle på kroppen hva det betyr å drive en moderne fargehandel, sier kjedeleder Kjetil Brandmo.

Robert Walmann/ifi.no

Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

På Tunga i Trondheim ligger varehuset Skeidar. I samme lokaler finner vi også en helt ny Happy Homes-butikk. Det spesielle med denne butikken er at den også er hovedkontoret til kjeden. Valget om å «bo» under samme tak som Skeidar handler i korthet om å gi kundene flere muligheter. 

Se flere bilder
gruppebilde

Foto: Robert Walmann/ifi.no

STJERNELAGET: Her er kjedeledelse og butikkansatte i Happy Homes på Tunga i Trondheim.   
Fra venstre: Butikk- og konseptutvikler Eva Marie Hassel Iversen, Interiørarkitekt Eirin Elgenes, Kjedeleder Kjetil Brandmo, Markedssjef Lene Kristine Høiseth, Inspirasjonssjef Kirsti Johansen og kjedekoordinator Svein J. Nilssen. Eli Norheim, butikkmedarbeider, var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Kjedens eget flaggskip

– Jeg har drevet kjedekontor for Happy Homes i ti år, og lenge sett hvordan faghandelen blir utfordret av de store aktørene. Derfor må vi være smartere og gi kundene noe de ikke får andre steder. Så vi tok grep og fikk med oss Happy Homes-butikker over hele landet som aksjonærer i dette butikkflaggskipet. Alt vi før har snakket om, er blitt en realitet i denne butikken. Det at vi holder til i samme lokaler som Skeidar gir en rekke positive ringvirkninger, forteller Kjetil Brandmo.

Han leder en nasjonal kjede med moderne fargehandlere. I sin egen butikk på Tunga får han føle på kroppen hva som skal til for å lykkes. Her testes ut produkter, priser, plasseringer og etiketter til hver minste detalj.

– Vi la for eksempel merke til at det stod 2200 millimeter på gulvplankene. Hvorfor kan det ikke bare stå 2,2 meter? Poenget er at det vi lykkes med her, kan være til nytte for de andre butikkene i kjeden også, forteller han. 

Se flere bilder
moderne flaggskip

Foto: Kristian Owren/ifi.no

MODERNE FLAGGSKIP: Butikken I Trondheim er ikke bare en butikk. Den er også et inspirasjonssenter for resten av kjeden. – Vi ønsker å være et sted for utprøving og læring. Så håper vi at resten av kjeden kan bruke noe av det vi lærer, sier kjedeleder Kjetil Brandmo        

Gode råd selger produkter

I de fargerike lokalene er det satt opp lekre utstillinger med møbler lånt av naboen Skeidar. Her er det kvalitetstepper, gardiner og tekstiler. Ulike gulv er lagt ut. På veggene er det malt og tapetsert i ulike fargepaletter. Ved et bord står en interiørkonsulent og hjelper en kunde med fargesetting. For her er kjerneproduktet kunnskap, råd og tett oppfølging av kundene.

–  Vi selger produkter fordi vi er gode på rådgivning. Vi selger gulv fordi vi selger det som et interiørprodukt. Kundene spør sjelden om pris. De vil ha komplette løsninger og vi står klare med snekkere, systue, malere og håndverkere som gjør drømmen virkelig for folk, sier Brandmo. 

Se flere bilder
tapet i butikken

Foto: Kristian Owren/ifi.no

TAR TAK I TAPETET: Tapet er også en produktgruppe som Happy Homes i Trondheim mener de har lykkes med. - Kundene vil ha det lekkert, og spør sjeldent om pris, sier Butikk- og konseptutvikler Eva Marie Hassel Iversen.        

Blir med kundene hjem

Han tror oppskriften på suksess for fargehandlere rundt i landet er å forstå hele kunden.

− Kunder vil ha interiør. De vil ha håndverkere. De vil ha hjelp og råd. Enten om vi sender en interiørkonsulent hjem til dem, eller de får råd her i butikken. Vi erfarer at kunder i dag vil ha kvalitet fra en butikk som faktisk interesserer seg for hva de skal gjøre. Vi syr sammen pakker sammen med kundene og følger dem hele veien til et ferdig resultat, sier han.          

Se flere bilder
interiørkonsulenter

Foto: Kristian Owren/ifi.no

TETT PÅ: Happy Homes vil være en kjede som byr kundene på kunnskap. - Derfor har vi ansatt en interiørarkitekt I butikken som hjelper kunder, enten de er her eller hjemme hos seg selv. Vi tror på å gi gode råd og tett oppfølgning. Det skiller oss mer fra den tradisjonelle byggevarehandelen, sier kjedeleder Brandmo.         

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.