Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Roskilde-L0335-04430-FotoPergo.jpg

Foto: Pergo

Skandinavisk opphav sentralt i Pergos strategi

Med enklere produktnavn og tydeliggjøring av sitt skandinaviske opphav skal Pergo ytterligere forsterke grepet om gulvkundene. I strategien inngår også at alle gulv som kan få det, skal ha Svanemerket.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

gulvPergo
Dele
Annonse
IFI annons

I Unilin-konsernet er Pergo ikke det største varemerket, men i Norge og resten av Norden er de store. Nå øker gulvleverandøren bruken av sitt skandinaviske opphav i markedsføringen, og håper å tiltrekke seg nye generasjoner kunder med et mer moderne uttrykk.

– Pergo har sitt opphav og røtter i Skandinavia. Vi skal fremheve den skandinaviske touchen og forenkle budskapet, sier daglig leder John-Magne Pedersen.

– Vi skal tilbake til de skandinaviske røttene våre, og gulv som tidligere hadde lange og tekniske navn, får nå skandinaviske navn, sier han. 

Se flere bilder
John-Magne Pedersen

Foto: Kristian Owren/ifi.no

ENKELT MILJØVALG: Alle gulv som kan få Svanemerket, skal få det. At det skal være enkelt for kundene å velge holdbarhet er en klar strategi, sier John-Magne Pedersen.      

Elver og byer

Laminatgulvene får navn etter byer og tettsteder i Norden. Gulv som før hette «Modern plank 8 mm», blir nå å finne under navnet «Visby», «Wide Long Plank» er omdøpt til «Torekov». Samtidig gjøres også noen egenskapsendringer, og laminatgulvet «Long Plank», er erstattet med en ny og forbedret versjon kalt «Trondheim».

Også vinylgulvene omfattes av navneendringene, men her er det nordiske elver som låner ut navnene til de ulike kolleksjonene. «Classic Modern Plan» døpes til «Lagan», «Modern Plank» får navnet «Siljan» og LVT-flisene blir å finne under navnet «Teno». Parkettgulvene har navn fra øyer.

Også emballasjen blir ny og mer helhetlig, forteller Karina Solheim Skjolden, som jobber med Pergos salg mot retail og prosjekter.

– Det har ekstremt stor effekt at det går en rød tråd gjennom emballasjens utseende. Spesielt viktig er det i byggevaren der vi selger fra pall. Pergo har et sterkt varemerke som nå blir mer synlig, sier hun.

Se flere bilder
Vinylgulv Otra fra Pergo

Foto: Pergo

SKANDINAVISKE ELVER: Pergos vinylgulv får navn etter store elver i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Dette er Otra        

Mer miljøfokus

Samtidig med dette fremheves miljø- og bærekraftaspektene ved produktene litt ekstra fremover, og bildemateriellet som selskapet bruker for å visualisere gulvene brukt i boligrom, får et mer uttalt skandinavisk preg.

– Alle gulv som kan få Svanemerket, skal få det. At det skal være enkelt for kundene å velge holdbarhet er en klar strategi. Vi har en høy miljøprofil, og er de eneste som kan resirkulere HDF, og vi bruker selv gjenbrukt tre i våre laminatgulv. Det er et viktig miljøargument, avslutter Pedersen.  

Se flere bilder
Parkettgulv Falster

Foto: Pergo

ØYER I SKANDINAVIA: Gulvene i Pergos parkett-serie får sine navn etter skandinaviske øyer. Denne har navn etter Danmarks sydligste øy, Falster. 


Se flere bilder
Parkettgulv Roskilde fra Pergo

Foto: Pergo

ROSKILDE: Pergos laminatgulv lages med en stor andel gjenbrukt treverk. Gulvene døpes nå etter skandinaviske byer og tettsteder. Dette gulvet heter Roskilde.

Kombinert masse for fug og lim
Produktaktuelt

Kombinert masse for fug og lim

Combi Tack 547 fra Dana Lim er et kraftig og elastisk produkt som kombinerer fugemasse og lim, og som passer for montering, fuging og tetting både inne og ute. Godkjent for våtrom,...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.