menu
Annonse

Rørkjøp inspirerer med digitalt magasin

Med inspirerende bilder og tekster skal Rørkjøp bygge interesse rundt alt det en rørlegger kan hjelpe forbrukere med. Håndverkerkjeden har lansert et digitalt inspirasjonsmagasin som allerede etter kort tid vekker stor interesse.

Chera Westman/ifi.no 17.08.2020 cloud_download

fullscreen
  • INSPIRASJON PÅ NETT: Markeds- og kommunikasjonsdirektør Cecilie Bjørnerud Knap, markedsansvarlig Inger Hanssen og digital innholdsprodusent Einar Vestheim, har brukt koronaperioden til å utarbeide et nytt digitalt magasin for Rørkjøp.

    Foto: Rorkjop

  • STOR INTERESSE: Mange har allerede funnet veien til Rørkjøps nye inspirasjonsmagasin. På nettsidene til rørleggerkjeden bygges det sakte, men sikkert opp både kunnskap og inspirasjon i form av tekster og bilder.

    Foto: Rørkjøp

Annonse

Kort tid etter lansering på nett, er interessen stor for Rørkjøps nye inspirasjonsmagasin. Det er et bærekraftig magasin som har som mål å inspirere forbruker og samtidig øke yrkesstoltheten for rørleggerfaget.

Gjennom våre sosiale kanaler og henvendelser til kundeservice, har vi merket et behov for mer informasjon om våre produkter og tjenester. Målsettingen med det digitale inspriasjonsmagasinet er å bygge mer kunnskap hos forbruker gjennom inspirerende bilder og tekster, og samtidig gjøre en innsats for å vise frem den faglige ekspertisen våre rørleggere kan bistå med. Det at vi i tillegg lanserer en bærekraftig informasjonskanal er vi stolte av, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Rørkjøp Cecilie Bjørnerud Knap.

rorkjop.no/magasin

STOR INTERESSE: Mange har allerede funnet veien til Rørkjøps nye inspirasjonsmagasin. På nettsidene til rørleggerkjeden bygges det sakte men sikkert både kunnskap og inspirasjon i form av tekster og bilder. 
camera_alt (Rørkjøp)

Kvalitet i ord og bilde

www.rorkjop.no/magasin vil være et godt supplement til de allerede eksisterende nettstedene og kanalene innen bransjen. I tillegg til å vise frem synlige produkter, vil vi også ha fokus på tekniske produkter og løsninger som installering av varme og utnyttelse av energi, sier hun.

– Kort tid etter lansering ser vi at vi har en jevn, økt trafikk, og at vi også får en del besøkende via våre øvrige sosiale medier. Magasinet vil åpne for å nå nye målgrupper, og på sikt er målsettingen å bli den foretrukne kanalen for inspirasjon og råd om produkter og tjenester som selges av våre rørleggere, forteller Bjørnerud Knap som er magasinets redaktør.

Bjørnerud Knap har tidligere arbeidet i både NRK og BBC, og er opptatt av å sikre kvalitet i alt innhold som publiseres.

– Vi har nå 425 medlemsbedrifter i Rørkjøp, så vi har mye vi kan skrive om og vise fram! Tanken er å samle informasjon om ulike jobber våre rørleggere utfører og tilgjengeliggjøre de for forbruker. En rørleggers faglige kompetanse har stort omfang og vi ønsker å vise fram alt fra graving i grøft til flotte bad.

Faglig tyngde

Rørkjøp har store ambisjoner på vegne av magasinet og vil oppdatere det jevnlig.

– Vi kommer til å bruke tid på innholdet og bygge det sakte men sikkert opp for å danne en kunnskapsdatabase. Med mer enn 70 leverandører og 425 rørleggerbedrifter på lag, har vi jo mye fagekspertise å lene oss på for råd og veiledning. Det skaper trygghet for forbruker, sier Bjørnerud Knap.

– Vi ser frem til å vise forbrukerne alt våre rørleggere kan hjelpe dem med og alt våre partnere kan tilby av produkter!

Annonse

Mer Informasjon

Se mer her:

rorkjop.no/magasin

Annonse
Annonse
Annonse