Ramsøskar Interiørarkitekter blir Monn
Ramsøskar Interiørarkitekter er et av de største kontorene i bransjen, med drøyt 20 medarbeidere. Nå skifter selskapet navn og legger mer vekt på utvikling av konsepter.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Merkevaren går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding.
Nå går Ramsøskar Interiørarkitekter inn i en ny fase – under det nye selskapsnavnet Monn. Navnet tar utgangspunkt i substantivet monn, dvs. noe som tilfører verdi, og forteller hvorfor selskapet er til. Samtidig løsriver navnet virksomheten fra opphavsmannen og favner alle medarbeidere. Målet er dessuten at profilen skal bli tydeligere:
– Interiørarkitektkompetansen omfatter mye mer enn teknisk kunnskap, og vi signaliserer nå økt vektlegging av konsepter og konseptutvikling. Interiørarkitekturen er god når den skaper opplevelser og utløser følelser. Denne dimensjonen har lenge ligget til grunn for arbeidet vårt og skal heretter synliggjøres bedre. Det er bare gjennom kreative prosesser av høy kvalitet at vi sammen med kundene kan skape resultater som legges merke til, sier han.
MER ENN TROND: – Merkevaren Ramsøskar Interiørarkitekter går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding som forteller at de nå skifter navn på selskapet til Monn.
Friere rolle
Trond Ramsøskar fortsetter i samme rolle som før, og forblir partner i selskapet. Samtidig ser han frem til å kunne innta en friere rolle i det offentlige rom når selskapet ikke lenger assosieres så sterkt med hans person:
– Min utadrettede virksomhet fortsetter som før. Jeg kommer til å skrive, holde foredrag, debattere og delta på relevante møteplasser. Det er på den måten vi driver faget vårt fremover, avslutter Ramsøskar.
PAKKELØSNING: – Vi har tro på stilpakker både for boligmarkedet og for kontormarkedet, men materialbruken må tilpasses sluttbrukeren. Om de vil spille fotball inne eller jobbe hele natten har det betydning for valgene, sa Trond Ramsøskar i et foredrag under IFI årskonferanse tidligere i høst.
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Deco Systems lister seg inn på historisk hotell
Interiørpakker er den nye måten å innrede på
Geberit viser bredden i nytt showroom
Bruk fargehjulet og bli en treffsikker fargeveileder
Kontorene blir hyggeligere
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....