Ramsøskar Interiørarkitekter blir Monn
Ramsøskar Interiørarkitekter er et av de største kontorene i bransjen, med drøyt 20 medarbeidere. Nå skifter selskapet navn og legger mer vekt på utvikling av konsepter.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
– Merkevaren går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding.
Nå går Ramsøskar Interiørarkitekter inn i en ny fase – under det nye selskapsnavnet Monn. Navnet tar utgangspunkt i substantivet monn, dvs. noe som tilfører verdi, og forteller hvorfor selskapet er til. Samtidig løsriver navnet virksomheten fra opphavsmannen og favner alle medarbeidere. Målet er dessuten at profilen skal bli tydeligere:
– Interiørarkitektkompetansen omfatter mye mer enn teknisk kunnskap, og vi signaliserer nå økt vektlegging av konsepter og konseptutvikling. Interiørarkitekturen er god når den skaper opplevelser og utløser følelser. Denne dimensjonen har lenge ligget til grunn for arbeidet vårt og skal heretter synliggjøres bedre. Det er bare gjennom kreative prosesser av høy kvalitet at vi sammen med kundene kan skape resultater som legges merke til, sier han.
MER ENN TROND: – Merkevaren Ramsøskar Interiørarkitekter går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding som forteller at de nå skifter navn på selskapet til Monn.
Friere rolle
Trond Ramsøskar fortsetter i samme rolle som før, og forblir partner i selskapet. Samtidig ser han frem til å kunne innta en friere rolle i det offentlige rom når selskapet ikke lenger assosieres så sterkt med hans person:
– Min utadrettede virksomhet fortsetter som før. Jeg kommer til å skrive, holde foredrag, debattere og delta på relevante møteplasser. Det er på den måten vi driver faget vårt fremover, avslutter Ramsøskar.
PAKKELØSNING: – Vi har tro på stilpakker både for boligmarkedet og for kontormarkedet, men materialbruken må tilpasses sluttbrukeren. Om de vil spille fotball inne eller jobbe hele natten har det betydning for valgene, sa Trond Ramsøskar i et foredrag under IFI årskonferanse tidligere i høst.
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Deco Systems lister seg inn på historisk hotell
Interiørpakker er den nye måten å innrede på
Geberit viser bredden i nytt showroom
Bruk fargehjulet og bli en treffsikker fargeveileder
Kontorene blir hyggeligere
Rørkjøp med skarpere fokus på butikk- og kampanjer
I slutten av mai hadde Rørkjøps butikk- og kampanjeråd sitt første møte. Butikk- og markedskoordinator Hilde F. Trydal er strålende fornøyd med både engasjement og kompetanse som rådsmedlemmene...
Huntonit AS får ny adm. direktør
Jon Helge Lande er ansatt som adm. direktør ved Huntonit AS i Vennesla. Lande kommer fra stillingen som produksjonssjef ved Elkem Carbon i Kristiansand, en stilling han har hatt siden...
Vi står sammen i kjøpsprosessen
Det er naturligvis mange forhold som påvirker husholdningene i deres vurderinger av og om man skal pusse opp i boligen. Her skal vi se litt nærmere på hva som skjer, fra ideen om oppussing...
Ny distriktssjef for Trøndelag i gang hos Boen
Marianne Midjo-Bremseth er av Boen parkett ansatt som distriktssjef i Trøndelag, Nordmøre og Nordland. Hun startet 1. april 2023, og har tatt over distriktet etter Vemund Sundan....
Maxbo og Tarkett starter resirkulering av parkett
Ved to av Maxbos varehus kan kundene fra 1. juni levere brukte parkett- og tregulv til resirkulering og få rabatt på det nye gulvet. Pilotprosjektet er et samarbeid mellom Løvenskiold...
Jordan vet hvordan
I samarbeid med Jernia, Fargerike, Obs Bygg og Montér, har Jordan kommet opp med Jordan-initiativet. Det har som formål å gi noe tilbake til samfunnet ved å pusse opp et verdig lokale...