Ramsøskar Interiørarkitekter blir Monn
Ramsøskar Interiørarkitekter er et av de største kontorene i bransjen, med drøyt 20 medarbeidere. Nå skifter selskapet navn og legger mer vekt på utvikling av konsepter.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
– Merkevaren går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding.
Nå går Ramsøskar Interiørarkitekter inn i en ny fase – under det nye selskapsnavnet Monn. Navnet tar utgangspunkt i substantivet monn, dvs. noe som tilfører verdi, og forteller hvorfor selskapet er til. Samtidig løsriver navnet virksomheten fra opphavsmannen og favner alle medarbeidere. Målet er dessuten at profilen skal bli tydeligere:
– Interiørarkitektkompetansen omfatter mye mer enn teknisk kunnskap, og vi signaliserer nå økt vektlegging av konsepter og konseptutvikling. Interiørarkitekturen er god når den skaper opplevelser og utløser følelser. Denne dimensjonen har lenge ligget til grunn for arbeidet vårt og skal heretter synliggjøres bedre. Det er bare gjennom kreative prosesser av høy kvalitet at vi sammen med kundene kan skape resultater som legges merke til, sier han.
MER ENN TROND: – Merkevaren Ramsøskar Interiørarkitekter går langt ut over meg og mitt. Bedriften har mer enn 20 dyktige medarbeidere som samarbeider tett med kundene. Det er disse kundene kjenner og forholder seg til, sier Trond Ramsøskar i en pressemelding som forteller at de nå skifter navn på selskapet til Monn.
Friere rolle
Trond Ramsøskar fortsetter i samme rolle som før, og forblir partner i selskapet. Samtidig ser han frem til å kunne innta en friere rolle i det offentlige rom når selskapet ikke lenger assosieres så sterkt med hans person:
– Min utadrettede virksomhet fortsetter som før. Jeg kommer til å skrive, holde foredrag, debattere og delta på relevante møteplasser. Det er på den måten vi driver faget vårt fremover, avslutter Ramsøskar.
PAKKELØSNING: – Vi har tro på stilpakker både for boligmarkedet og for kontormarkedet, men materialbruken må tilpasses sluttbrukeren. Om de vil spille fotball inne eller jobbe hele natten har det betydning for valgene, sa Trond Ramsøskar i et foredrag under IFI årskonferanse tidligere i høst.
Ole Moe AS leverer til Gausdal Landhandleri
Deco Systems lister seg inn på historisk hotell
Interiørpakker er den nye måten å innrede på
Geberit viser bredden i nytt showroom
Bruk fargehjulet og bli en treffsikker fargeveileder
Kontorene blir hyggeligere
Bau holder koken som gulvmesse
Bærekrafttiltak, nye gulv og nye maskiner. Det fikk besøkerne til den store gulvmessen Bau sett da messen ble arrangert i starten av januar.
Ny operativ innkjøper hos Krefting
Trine Ax Gulbrandsrød er ansatt som operativ innkjøper hos Krefting, og startet i jobben 3. februar. Hun har tidligere jobbet som Customer experience manager home care/personal care...
Fugearbeid i lave temperaturer
Kalde vinterdager kan by på utfordringer for fugearbeid utendørs, men med riktig forberedelse og materialvalg er det fullt mulig å oppnå et godt resultat. Ifølge Rune Ludvigsen i Dana...
Et skip lastet med faglig påfyll
Med snaut 200 håndverkere på Fagtur seilet Jordan, Sika, IBG, Tarkett, Jotun og JS Cook til København. Konferansedekk var fullastet med faglig påfyll.
Årets farge 2025 fra Happy Homes
Salvie er Årets farge fra Happy Homes. Salvie er en gulgrønn farge som gjør rommet lyst og luftig på grunn av lite kulørstyrke. Fargen blir kåret frem gjennom en landsdekkende konkurranse...
To nye innholdsprodusenter
Ine Lenes og Kine Klaveness startet 13. januar som Digital Content Creators hos Krefting & Co. Ine har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen...