Pergo bruker humor i markedsføringen
Pergo tar et morsomt grep for å knytte bærekraft til forbrukerbevissthet. Med enkle ord og morsomme bilder viser de hvordan deres gulv kan hjelpe forbruker til å handle mer bevisst og ansvarlig.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttPergo går et skritt videre i sin bærekraftreise ved å ikke bare tilby slitesterke gulv, men også ved å oppmuntre forbrukerne til å velge mer ansvarlig. Gjennom humor og klar kommunikasjon vil de vise at bærekraftig forbruk kan være en leken og givende opplevelse.
HUND: Fort gjort at gulv blir ødelagt med en slik røver i hus, og dette scenarioet er nok velkjent for mange.
I en pressemelding forklarer Anders Börgdal, administrerende direktør i Unilin Nordic:
– Pergo har lenge vært ledende innen bærekraft i gulvbransjen. Allerede i 1995 introduserte vi verdens første svanemerkede gulv. Kjernen i Pergos laminatgulv består av 100 % resirkulert tre og alle våre laminat- og tregulv er Svanemerket. Nå bruker vi humor for å gjøre det enklere for forbrukerne å velge klokt når det gjelder gulv.
Gjennom en nordisk kampanje setter de fokus på slitestyrken og livstidsgarantien som følger alle Pergos gulv.
– Vi mener forbrukerne trenger tydelig veiledning for å handle mer bevisst. Derfor er vårt hovedbudskap enkelt: Våre gulv kan bidra til å redusere behovet for hyppige renoveringer, noe som igjen minsker miljøavfallet, sier Börgdal.
Han håper at humoren kan fungere som en barrierebryter når det kommer til å diskutere bærekraft, som ellers er et komplekst tema.
– Målet er å gjøre kundenes kjøpsopplevelse enklere og øke kundetilfredsheten ved å gi dem følelsen av å ha tatt et klokt og langsiktig valg.
ANDERS BÖRGDAL, administrerende direktør i Unilin Nordic, sier at Pergo nå har valgt å bruke humor for å få forbruker til å velge et gulv som varer så lenge som mulig.
BARN OG LEKER: Budskapet er klart – barna og gulvene kan vi ha med oss resten av livet.
Her legger de Lysefjord i Lysefjorden
Gulvfakta holdt foredrag på renholdsseminar
Riktig gulvrengjøring
Ny salgssjef for Norge i Pergo
Forsiktig optimisme i overflatebransjen
Nytt lettvektslim for gulv og vegger
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Fredag 9. mai stilte Flügger-ansatte i fotballtrøyer for å støtte Barnekreftforeningens #FotballtrøyeFredag. Alle kunder fikk 20 prosent rabatt på kjøp i Flügger-butikkene, og 5 prosent...
Ensfarget tapet – kaosfri personlighet
Med ensfarget tapet, kan du skape deg et personlig hjem uten å skape «kaos» med mye mønstre og farger. Ensfargede tapeter er også fine å kombinere med andre mønstrede design. Storeys...
Interiørfarger med catwalk-attitude
Malingsleverandøren Alcro lanserer nå en ny fargepalett i samarbeid med luksusmotebutikken Moniker. Paletten består av syv nyanser, inspirert av sterke, stilskapende kvinner fra historien.
Trener til NM - møt utøverne
Under Bygg Reis Deg i NOVA Spektrum i høst skal det arrangeres norgesmesterskap i overflateteknikk. Forrige uke var det treningssamling i Jotuns lokaler i Sandefjord. Vi tok turen for...