Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Pergo bruker humor-SØL-FotoPergo.jpg

Foto: Pergo

Pergo bruker humor i markedsføringen

Pergo tar et morsomt grep for å knytte bærekraft til forbrukerbevissthet. Med enkle ord og morsomme bilder viser de hvordan deres gulv kan hjelpe forbruker til å handle mer bevisst og ansvarlig.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

Pergo går et skritt videre i sin bærekraftreise ved å ikke bare tilby slitesterke gulv, men også ved å oppmuntre forbrukerne til å velge mer ansvarlig. Gjennom humor og klar kommunikasjon vil de vise at bærekraftig forbruk kan være en leken og givende opplevelse.

Se flere bilder
hund gulv søl jord

Foto: Pergo

HUND: Fort gjort at gulv blir ødelagt med en slik røver i hus, og dette scenarioet er nok velkjent for mange.

I en pressemelding forklarer Anders Börgdal, administrerende direktør i Unilin Nordic:

– Pergo har lenge vært ledende innen bærekraft i gulvbransjen. Allerede i 1995 introduserte vi verdens første svanemerkede gulv. Kjernen i Pergos laminatgulv består av 100 % resirkulert tre og alle våre laminat- og tregulv er Svanemerket.  Nå bruker vi humor for å gjøre det enklere for forbrukerne å velge klokt når det gjelder gulv.

Gjennom en nordisk kampanje setter de fokus på slitestyrken og livstidsgarantien som følger alle Pergos gulv.

– Vi mener forbrukerne trenger tydelig veiledning for å handle mer bevisst. Derfor er vårt hovedbudskap enkelt: Våre gulv kan bidra til å redusere behovet for hyppige renoveringer, noe som igjen minsker miljøavfallet, sier Börgdal.

Han håper at humoren kan fungere som en barrierebryter når det kommer til å diskutere bærekraft, som ellers er et komplekst tema. 

– Målet er å gjøre kundenes kjøpsopplevelse enklere og øke kundetilfredsheten ved å gi dem følelsen av å ha tatt et klokt og langsiktig valg.

Se flere bilder
mann hvit skjorte dressjakke

Foto: Pergo

ANDERS BÖRGDAL, administrerende direktør i Unilin Nordic, sier at Pergo nå har valgt å bruke humor for å få forbruker til å velge et gulv som varer så lenge som mulig.


Se flere bilder
barn leker mann gulv

Foto: Pergo

BARN OG LEKER: Budskapet er klart – barna og gulvene kan vi ha med oss resten av livet. 

Fuger og tetter med høy styrke
Produktaktuelt

Fuger og tetter med høy styrke

Bostik H750 SEAL’N’BOND PREMIUM er spesielt utviklet for en varig elastisk tetting av ekspansjonsfuger for kjøkken, bad, dusj samt industrielle bruksområder med varierende underlag...

Fugeskum i mindre emballasje
Produktaktuelt

Fugeskum i mindre emballasje

Fugeskummet Sika Boom-157 All Seasons kommer nå i en ny, liten forpakning: 250 ml. Sika Boom-157 All Seasons er et selvekspanderende polyuretanskum som kan brukes året rundt –...

En helt naturlig maling
Produktaktuelt

En helt naturlig maling

Med Wibo Natura inngår du en pakt med planeten. Malingen er utviklet med naturen i tankene og er en linoljeemulsjon, fri for mikroplast og konserveringsstoffer, og er et naturlig...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.