Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Pergo bruker humor-SØL-FotoPergo.jpg

Foto: Pergo

Pergo bruker humor i markedsføringen

Pergo tar et morsomt grep for å knytte bærekraft til forbrukerbevissthet. Med enkle ord og morsomme bilder viser de hvordan deres gulv kan hjelpe forbruker til å handle mer bevisst og ansvarlig.

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no

Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Dele

Pergo går et skritt videre i sin bærekraftreise ved å ikke bare tilby slitesterke gulv, men også ved å oppmuntre forbrukerne til å velge mer ansvarlig. Gjennom humor og klar kommunikasjon vil de vise at bærekraftig forbruk kan være en leken og givende opplevelse.

Se flere bilder
hund gulv søl jord

Foto: Pergo

HUND: Fort gjort at gulv blir ødelagt med en slik røver i hus, og dette scenarioet er nok velkjent for mange.

I en pressemelding forklarer Anders Börgdal, administrerende direktør i Unilin Nordic:

– Pergo har lenge vært ledende innen bærekraft i gulvbransjen. Allerede i 1995 introduserte vi verdens første svanemerkede gulv. Kjernen i Pergos laminatgulv består av 100 % resirkulert tre og alle våre laminat- og tregulv er Svanemerket.  Nå bruker vi humor for å gjøre det enklere for forbrukerne å velge klokt når det gjelder gulv.

Gjennom en nordisk kampanje setter de fokus på slitestyrken og livstidsgarantien som følger alle Pergos gulv.

– Vi mener forbrukerne trenger tydelig veiledning for å handle mer bevisst. Derfor er vårt hovedbudskap enkelt: Våre gulv kan bidra til å redusere behovet for hyppige renoveringer, noe som igjen minsker miljøavfallet, sier Börgdal.

Han håper at humoren kan fungere som en barrierebryter når det kommer til å diskutere bærekraft, som ellers er et komplekst tema. 

– Målet er å gjøre kundenes kjøpsopplevelse enklere og øke kundetilfredsheten ved å gi dem følelsen av å ha tatt et klokt og langsiktig valg.

Se flere bilder
mann hvit skjorte dressjakke

Foto: Pergo

ANDERS BÖRGDAL, administrerende direktør i Unilin Nordic, sier at Pergo nå har valgt å bruke humor for å få forbruker til å velge et gulv som varer så lenge som mulig.


Se flere bilder
barn leker mann gulv

Foto: Pergo

BARN OG LEKER: Budskapet er klart – barna og gulvene kan vi ha med oss resten av livet. 

Relansering av Expona Flow
Produktaktuelt

Relansering av Expona Flow

Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...

Utetekstil passer like godt inne
Teknisk

Utetekstil passer like godt inne

Terrassen eller balkongen er blitt forlengelser av stua – og krever tekstile løsninger som tåler både sol og regn og er vaskbare, samtidig som de er estetisk tiltalende. Dette gjør...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.