Oslo Design Fair går digitalt
Digitale messer er i vinden. Nå blåser det opp for Oslo Design Fair. – En slik digital messe vil nå ut til flere, sier Johnny Spangen hos Miljømal. Han har levert sin naturmaling til årets tendensutstilling.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I år presenterer Oslo Design Fair årets tendensutstilling gjennom sine digitale plattformer. Messekorpset er også i gang med å produsere en film som skal vises i løpet av februar. Enn så lenge kan publikum se bilder av utstillingen som er et resultat av et samarbeid mellom Vera & Kyte, Kirsten Visdal og Andreas Siqueland. Tema for årets messe er «Impossible/Possible Vol.2.». Det skal peke på innovative tanker og mulige løsninger i møte med de store omveltningene bransjen står overfor.
TRENDER: Vera & Kyte har fargesatt årets tendensutstilling med naturmaling fra Miljømal.
Gjenbruk med Tarkett
GJENBRUK: Tarkett er opptatt av gjenbruk. Derfor er gulv fra fjorårets utstilling brukt i årets tendensutstilling.
Hos Tarkett er det gjenbruk som står høyt på agendaen. I år som i fjor er de med på å sette sitt preg på tendensutstillingen, som er selve hjertet i Oslo Design Fairs store univers.
- Vi gjorde en avtale med prosjektteamet bak Oslo Design Fair i fjor om å gjenbruke gulvet så langt det lot seg gjøre. Gulvet er som kjent et av rommets største flater, og vi føler at det bidrar til å gi en ekstra dimensjon til interiøret og tendensene som Oslo Design Fair formidler gjennom sin flotte utstilling. Dessverre får vi ikke vært der selv for å se på grunn av restriksjoner, forteller markedskoordinator Linn Hagtvedt hos Tarkett
Maling – helt naturlig
FARGERIKT: Johnny Spangen hos Miljømal har levert maling til utstillingen. - Vi har levert "Wibo Natura", en helt ren naturmaling som er fri for mikroplast. Vera & Kyte har bestemt fargene og jeg synes det ble veldig bra, sier han.
Også Miljømal med Johnny Spangen i spissen, setter sitt preg på årets digitale tendensutstilling.
- Vi har levert Wibo Natura, en helt ren naturmaling som er fri for mikroplast. Vera & Kyte har bestemt fargene, og de fargene har vi laget for hånd med jordpigmenter og oksider. Vi har også laget et fargekart i forbindelse med utstillingen. Dette kartet er ikke trykket, men består av små papirflak som faktisk er malt. Så her får du ei fargevifte med ekte maling. Det var en stor jobb å få ferdig, sier han.
Helmatt og vakkert
Spangen tror folk vil se at det finnes flere mikroplastfrie alternativer når det gjelder maling til tak og vegger.
- Wibo Natura kan males på det meste og gir en helmatt og vakker overflate. Arkitekter er glad i denne fordi den reflekterer lys på en god måte, sier han.
ALLE ROM: Tendensutstillingen viser mange rom. Her er et bad med fliser og malte flater. Spennende kontraster og farger.
Satser på økt salg
Spangen tror også årets messe vil nå ut til flere siden den går digitalt.
- Jeg tror tendensutstillingen blir mer tilgjengelig for flere. Dessverre får ikke folk tatt og kjent på malingen med hendene sine, men jeg er sikker på at publikum vil se hvor fint det blir. Og forhåpentligvis bidrar dette til økt salg for oss, sier han.
Oslo Design Fair fornyes til høsten
Endelig arrangeres messer igjen – Oslo Design Fair er først ut
Matt naturmaling
Hygiene – en alt viktigere baderomstrend
Bygg Reis Deg med messeavklaring i april
Heimtextil 2021 flyttes til mai
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...
Nytt gulvshowrom markerer satsing på arkitekter og designere
Tarkett Atelier Oslo er det nye møtestedet for arkitekter og designere. Beliggende i nyåpnede Construction City, viser Tarkett her frem sine gulvprodukter i splitter nye omgivelser.
En oase av autentisk kunst
I rustikk stil med naturlige teksturer i jordfarger, sømløst blandet med ikoniske designelementer lager Omexcos kolleksjon Oase et rolig og hjemmekoselig miljø. Tapetene er...
Grunn til optimisme innen bygg og anlegg
Bunnivået er passert. Nå går det sakte oppover i bygg- og anleggsbransjen. Det mener Prognosesenteret som har kartlagt alle større planlagte prosjekter.