FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
ODF 01.jpg

Foto: ODF

Oslo Design Fair går digitalt

Digitale messer er i vinden. Nå blåser det opp for Oslo Design Fair. – En slik digital messe vil nå ut til flere, sier Johnny Spangen hos Miljømal. Han har levert sin naturmaling til årets tendensutstilling.

Robert Walmann/ifi.no

Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I år presenterer Oslo Design Fair årets tendensutstilling gjennom sine digitale plattformer. Messekorpset er også i gang med å produsere en film som skal vises i løpet av februar. Enn så lenge kan publikum se bilder av utstillingen som er et resultat av et samarbeid mellom Vera & Kyte, Kirsten Visdal og Andreas Siqueland. Tema for årets messe er «Impossible/Possible Vol.2.». Det skal peke på innovative tanker og mulige løsninger i møte med de store omveltningene bransjen står overfor.

Se flere bilder
Rom

Foto: ODF

TRENDER: Vera & Kyte har fargesatt årets tendensutstilling med naturmaling fra Miljømal. 

Gjenbruk med Tarkett

Se flere bilder
Rom

Foto: ODF

GJENBRUK: Tarkett er opptatt av gjenbruk. Derfor er gulv fra fjorårets utstilling brukt i årets tendensutstilling.  

Hos Tarkett er det gjenbruk som står høyt på agendaen. I år som i fjor er de med på å sette sitt preg på tendensutstillingen, som er selve hjertet i Oslo Design Fairs store univers.
- Vi gjorde en avtale med prosjektteamet bak Oslo Design Fair i fjor om å gjenbruke gulvet så langt det lot seg gjøre. Gulvet er som kjent et av rommets største flater, og vi føler at det bidrar til å gi en ekstra dimensjon til interiøret og tendensene som Oslo Design Fair formidler gjennom sin flotte utstilling. Dessverre får vi ikke vært der selv for å se på grunn av restriksjoner, forteller markedskoordinator Linn Hagtvedt hos Tarkett        

Maling – helt naturlig

Se flere bilder
Rom

Foto: ODF

FARGERIKT: Johnny Spangen hos Miljømal har levert maling til utstillingen. - Vi har levert "Wibo Natura", en helt ren naturmaling som er fri for mikroplast.  Vera & Kyte har bestemt fargene og jeg synes det ble veldig bra, sier han.    

Også Miljømal med Johnny Spangen i spissen, setter sitt preg på årets digitale tendensutstilling.
- Vi har levert Wibo Natura, en helt ren naturmaling som er fri for mikroplast. Vera & Kyte har bestemt fargene, og de fargene har vi laget for hånd med jordpigmenter og oksider. Vi har også laget et fargekart i forbindelse med utstillingen. Dette kartet er ikke trykket, men består av små papirflak som faktisk er malt. Så her får du ei fargevifte med ekte maling. Det var en stor jobb å få ferdig, sier han. 

Helmatt og vakkert

Spangen tror folk vil se at det finnes flere mikroplastfrie alternativer når det gjelder maling til tak og vegger.
- Wibo Natura kan males på det meste og gir en helmatt og vakker overflate. Arkitekter er glad i denne fordi den reflekterer lys på en god måte, sier han.          

Se flere bilder
BAD

Foto: ODF

ALLE ROM: Tendensutstillingen viser mange rom. Her er et bad med fliser og malte flater. Spennende kontraster og farger. 

Satser på økt salg

Spangen tror også årets messe vil nå ut til flere siden den går digitalt.  
- Jeg tror tendensutstillingen blir mer tilgjengelig for flere. Dessverre får ikke folk tatt og kjent på malingen med hendene sine, men jeg er sikker på at publikum vil se hvor fint det blir. Og forhåpentligvis bidrar dette til økt salg for oss, sier han.         

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem
Bransjenytt

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem

Søndag 28. april markeres den internasjonale arbeidsmiljødagen. – Ved å prioritere mennesket gjennom hele prosessen, fra fabrikk til ferdig hjem, med gode arbeidsforhold og trygge produkter,...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.