Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med leverandørbesøk, demonstrasjoner og arrangement for både proffkunder og privatpersoner.

ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Flügger Haugesund har lenge vært en viktig samarbeidspartner for proffmalere og private i regionen. Etter hvert som butikken har vokst, har behovet for mer plass og bredere vareutvalg meldt seg. Nå er butikken på plass i moderne lokaler med bedre tilrettelegging for både kunder og ansatte.
– Vi har vokst ut av den gamle butikken, og det er jo et veldig godt tegn. Det betyr at det vi har bygget opp over tid, faktisk fungerer. Nå gleder vi oss til å åpne dørene til et større og mer effektivt lokale hvor vi kan tilby kundene et bredere sortiment, mer plass – og enda bedre service, sier butikksjef Kristin Risanger som har over 20 års erfaring i malerbransjen i en pressemelding fra Flügger.
HAUGESUND: For butikksjefen er det ingen tvil: Det som gjør Flügger Haugesund unik, er teamet bak. (På bildet bak fra venstre til høyre: May Lisbeth, Kjersti, Eivind. Foran: Kristin Risanger)
Kompetanse og trivsel i fokus
Butikksjefen er klar på hva som gjør butikken i Haugesund helt unik. Det handler ikke bare om produktene, men om teamet som står bak.
– Jeg har verdens beste kollegaer. Som leder er det viktig for meg å gi mine ansatte tillit til å ta ansvar og løse oppgavene de står overfor. Psykologisk trygghet på arbeidsplassen er essensielt, og jeg er overbevist om at det betaler seg på lang sikt. Min jobb er å skape rom for vekst og gi dem frihet til å tenke selv. Dette gjenspeiles i den kundeopplevelsen vi tilbyr, for malerne ser at de ansatte føler eierskap til arbeidet sitt og trives på jobb, forteller Risanger.
Bredere sortiment og fokus på kvalitet
Den nye butikken byr på et utvidet sortiment innen maling, sparkel, gulv, arbeidstøy, verktøy og maskiner. Samtidig opprettholdes kjerneproduktenes tilgjengelighet.
– Vårt mål er å gjøre hverdagen enklere for malerne. Jeg forstår hvor viktig det er at malerne kan stole på både produktene våre og kvaliteten vi leverer. Tillit er grunnlaget for alt vi gjør. Vi selger produkter som faktisk «selger seg selv». Flügger produserer all maling og sparkel på egne fabrikker i Norden, noe som gir oss full kontroll over produksjonen. Skulle det oppstå spørsmål, kan jeg raskt kontakte produksjonen for svar. På den måten føler maleren seg hørt og trygg på at vi har kontroll på produktene vi tilbyr, forteller Risanger og fortsetter:
– Et annet viktig aspekt i bransjen er miljøkravene. Byggeprosjektene krever i økende grad sertifiseringer som BREEAM-NOR og andre miljømerker. Hvis man ikke er med på dette, har man lite å stille opp med. Hele markedet er nå svært opptatt av bærekraft, og Flügger har vært tidlig ute. I åtte år har vi hatt en «Going Green»-strategi, der vi har jobbet for å sikre at produktene våre møter miljøkravene uten at vi går på akkord med kvaliteten.
SORTIMENT: Flügger Haugesund har utvidet sortimentet og flyttet inn i nye lokaler. Her får kundene både større vareutvalg og faglig veiledning i møte med erfarne ansatte.
Stabilitet i et krevende marked
I et marked preget av svingninger, spesielt på grunn av internasjonale tollsatser og usikkerhet, står Flügger stødig. Med 97 prosent europeiske råvarer og produksjon i Norden, kan malingsprodusenten garantere både trygg logistikk og stabil kvalitet.
– Jeg sover godt om natta, selv når det blåser. Det er litt som å være på Vestlandet – været kan svinge, men vi vet hvordan vi skal håndtere bølgene. Erfaring, kontroll og tillit – både til produktene våre og teamet – er hva som gjør oss sterke, sier Risanger.
Samme dag som åpningsfesten ankommer også «Flügger on Tour» med leverandørbesøk, produktdemonstrasjoner og god stemning.
– Dette blir en dag for å feire og for å si takk. For meg er det viktig å vise at dette ikke hadde vært mulig uten innsatsen fra hele teamet vårt – og den tilliten vi får fra kundene våre hver eneste dag. Vi gleder oss til å vise frem vårt nye lokale og fortsette å gjøre det vi gjør best: være en pålitelig støttespiller for malerne, avslutter Risanger.
FEIRET: Åpningen av de nye lokalene ble markert med kake og god stemning – en feiring av både teamets innsats og tilliten fra kundene.
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Flügger deler ut 1,1 million i bonusstøtte
Maling på skjær i barskt vær
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Fredag 9. mai stilte Flügger-ansatte i fotballtrøyer for å støtte Barnekreftforeningens #FotballtrøyeFredag. Alle kunder fikk 20 prosent rabatt på kjøp i Flügger-butikkene, og 5 prosent...