FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Duri-open days.jpg

Foto: Duri

Nyåpning av Norges største bransjesenter for håndverkere

1-2. mars åpner Duri fagprofil det nye, utvidede varehuset i Oslo. Åpningen feires med leverandørmesse og egne utstillinger, konkurranser og demonstrasjoner for besøkende i varehuset. Samtidig åpnes en restaurant for håndverkeren i tilknytning til butikken.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
IFI annons

På mer enn 12 000 kvadratmeter butikk har nå Duri vokst i flere retninger og tilbyr håndverkere og entreprenører i de fleste kategorier et bredt utvalg kjerne- og spesialprodukter, annerledes enn tradisjonelle byggevarehus. Duri tilbyr personlig service og fagkompetanse for proffen, og varehuset fremstår derfor mer som et lagervarehus som er tilpasset for og av håndverkeren, skriver selskapet i en pressemelding. 

One-stop-shop

– I desember overtok vi lokalene etter Ahlsell på Brobekk og kunne derved utvide ytterligere. Gjennom ombyggingen har vi forsøkt å gjøre våre ulike avdelinger tydeligere og mer tilgjengelige gjennom flere innganger her i huset. Vi har gradvis tatt over større og større deler av huset, og er enormt stolte over det vi har fått til, sier markeds- og kommunikasjonsansvarlig Peder Godvik.

– Vi er kjent for å ha det mange andre ikke har, og når har vi fått plass til både volumprodukter og spesial- og nisjeproduktene. Vi ser at vi for enda flere håndverkere blir en one-stop-shop, og de er innom her daglig, sier han.

Se flere bilder
Peder Godvik

Foto: Duri

KORT TENKETID: – Hos oss skal interiørhåndverkeren finne et bredere utvalg enn andre steder. Vi forsøker å lytte til kundene og ta inn nye ting som dukker opp i markedet, uten å tenke oss for lenge om, sier Peder Godvik.

Godteributikk for håndverkeren

Etter ombyggingen er det kommet på plass flere utstillinger og fremvisninger av produkter for inspirasjon.

– Vi ser en sterk vekst i handlende kunder, som viser at de setter pris på det vi tilbyr. Våre kompetente medarbeidere kan sparre med proffen, og gjør alt de kan for å skaffe til veie produkter til små og store prosjekter, sier Mattis Røisland, driftssjef i Duri.

Se flere bilder
Mattis Røisland

Foto: Chera Westman/ifi.no

ROMSLIG: – Vi vil gi mer luft til eksisterende produkter for at de skal komme bedre frem, og samtidig skape plass for å utvide med nye produkter. På den måten kan vi bli det vi ønsker oss: et one-stop-sted for håndverkeren, sier Mattis Røisland.     

Åpner spisested for håndverkere

Vegg-i-vegg med butikken åpner Duri også et spisested, Håndverker’n Lunsjbar AS, som skal servere sultne fagfolk både frokost og lunsj.

– Vi skal sørge for at kundene kommer til et hyggelig sted som skiller seg ut, hvor man skal få god mat i hyggelige omgivelser. Vi vet at når håndverkeren kommer for lunsj har han eller hun allerede jobbet hardt i timesvis, og trenger en skikkelig pause for å hente krefter til resten av arbeidsdagen, forteller en ivrig Tina Rentessis, som er en av de nye drifterne i lunsjbaren i Brobekkveien 80C. Sammen med Monika Jusciute skal de stå for matserveringen i det nyoppstartede selskapet.

Se flere bilder
gruppebilde

Foto: Duri

ÅPNINGSTID: Denne gjengen er stolte over å invitere til utvidet varehus. Fr.v. Lars Kristiansen (salgssjef), Peder Godvik (markedsansvarlig), Mattis Røisland (driftssjef), Hilde Seeberg (varehussjef).

To utsalgssteder

I tillegg til det enorme varehuset på Brobekk har Duri også et utsalgssted på Billingstad, med mye av det samme kjernesortimentet, men i litt mindre skala, i tillegg til mer konstruksjonsvirke og trelast. Denne avdelingen vokser og tar i større og større grad unna forespørsel fra kunder på vestsiden av Oslo. Daglig går det også sendinger til kunder og forhandlere fra nord til sør. 

Fugearbeid i lave temperaturer
Bransjenytt

Fugearbeid i lave temperaturer

Kalde vinterdager kan by på utfordringer for fugearbeid utendørs, men med riktig forberedelse og materialvalg er det fullt mulig å oppnå et godt resultat. Ifølge Rune Ludvigsen i Dana...

To nye innholdsprodusenter
Nytt om navn

To nye innholdsprodusenter

Ine Lenes og Kine Klaveness startet 13. januar som Digital Content Creators hos Krefting & Co. Ine har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.