Nordsjö Idé & Design (NID) og Farveringen samarbeider
– Vi vil også dra nytte av Maloramas digitale plattformer, sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Farveringen har vist at de kan tilføre vår kjede konkurransekraft. Deres likebehandling av kunder, felles sortimentsutvikling for faghandel, bredde i sortiment, servicegrad og kvalitet har vært avgjørende for å inngå en mer strategisk og langsiktig avtale sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Farveringen har et bredt distribusjonsnettet med over 1200 leveringspunkter rundt om i landet.
Jobbe tettere
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen er glad for at NID ønsker et enda tettere samarbeid.
− Vi er glade for at NID har valgt å forlenge og forsterke vårt samarbeid. Nå skal vi jobbe enda tettere sammen med logistikk og sortimentutvikling, sier han.
− Med utvidelsen av sentrallageret på Kløfta, samt lagerføring av gulvsortiment – samt at vi får dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer, gjør det at våre medlemmer vil få styrket sin lokale konkurasekraft, forteller Skjerve.
Nordsjö ble grunnlagt i 1903 under navnet Nordström och Sjögren. Nordsjö inngår i AkzoNobel konsernet som i dag har 55 000 medarbeidere i over 80 land.
Flytter oppgaver
Skjerve mener det er fornuftig å overføre en del oppgaver fra kjededriften til Farveringen.
− Med dette mener jeg ikke konkurransevridende, men oppgaver som handler om å rasjonalisere kjededriften og bruke mer tid på butikkene, og mindre tid på generelle oppgaver som like godt kunne vært løst utenfor huset. Det handler blant annet om kunnskap om markedet, data om kundereisen og tekniske løsninger som alle kjedene trenger. Det er mange funksjoner som alle kjedene i dag gjør – som nå Farveringen kan løse på en mer profesjonell måte. Jeg tror vi vil se at flere kjeder vil samarbeide med Farveringen slik vi nå vil gjøre – for å møte konkurransen med byggevarehandelen, sier han.
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen (t.v.) er glad for at NID vil fortsette det gode samarbeidet. Kjedesjef Torgeir Skjerve i NID mener de nå også vil dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer.
Farveringen:
Farveringen er landets største grossist og logistikk-
partner for overflatebransjen med en årlig omsetning på 1,65 mrd. De betjener i dag mer enn 15 små og store kjeder, samt en rekke uavhengige fag og byggevarekunder med til sammen over 1200 leveringspunkter.
Nordsjö Idé & Design (NID):
Kjeden består i dag av 160 profilerte faghandelsbutikker i Norge og Sverige.
Håper å inspirere flere til å pusse opp selv
Charlotte Holberg Sveinsen, fargesjef og kreativ leder hos IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør, flyttet i fjor høst inn i nytt hus på Hamar. Planen var allerede den gang...
Fugemasser og silikon i tilpassede farger
Bostik har lansert to nye sementbaserte fugemasser: Multi Grout Plus og Flex Grout Plus. Fugemassene kan brukes i kombinasjon med S755 Silicone Bath & Kitchen P, et premium silikon,...
Pure&Original og KOI med nye malingsspann
Pure & Original og KOI Fargestudio har samarbeidet siden 2016. Nå har de sammen lansert egne malingsspann. Det er norske Bielke & Yang som har stått for designet. Designer...
«Bringing Back The Blues»
Ekspertene har allerede bestemt seg: fargetrender for 2024 er satt på kartet, med litt vekslende impulser fra ulike verdenshjørner og leverandører, nok til å skape både forvirring og...
Om å komme seg igjennom vinteren
Husprodusentene har hatt eller har utfordrende tider, men når vi kommer oss igjennom vinteren, (usikker på om det var denne eller neste), så kommer oppturen mener flere økonomieksperter,...
Rekordoppslutning da Rørkjøp feiret 25 år
11 og 12.april 2024 feiret Rørkjøp-kjeden sitt 25-årsjubileum med et rekordstort antall medlemsbedrifter, samt alle utvalgte partnere.