Nordsjö Idé & Design (NID) og Farveringen samarbeider
– Vi vil også dra nytte av Maloramas digitale plattformer, sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Farveringen har vist at de kan tilføre vår kjede konkurransekraft. Deres likebehandling av kunder, felles sortimentsutvikling for faghandel, bredde i sortiment, servicegrad og kvalitet har vært avgjørende for å inngå en mer strategisk og langsiktig avtale sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Farveringen har et bredt distribusjonsnettet med over 1200 leveringspunkter rundt om i landet.
Jobbe tettere
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen er glad for at NID ønsker et enda tettere samarbeid.
− Vi er glade for at NID har valgt å forlenge og forsterke vårt samarbeid. Nå skal vi jobbe enda tettere sammen med logistikk og sortimentutvikling, sier han.
− Med utvidelsen av sentrallageret på Kløfta, samt lagerføring av gulvsortiment – samt at vi får dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer, gjør det at våre medlemmer vil få styrket sin lokale konkurasekraft, forteller Skjerve.
Nordsjö ble grunnlagt i 1903 under navnet Nordström och Sjögren. Nordsjö inngår i AkzoNobel konsernet som i dag har 55 000 medarbeidere i over 80 land.
Flytter oppgaver
Skjerve mener det er fornuftig å overføre en del oppgaver fra kjededriften til Farveringen.
− Med dette mener jeg ikke konkurransevridende, men oppgaver som handler om å rasjonalisere kjededriften og bruke mer tid på butikkene, og mindre tid på generelle oppgaver som like godt kunne vært løst utenfor huset. Det handler blant annet om kunnskap om markedet, data om kundereisen og tekniske løsninger som alle kjedene trenger. Det er mange funksjoner som alle kjedene i dag gjør – som nå Farveringen kan løse på en mer profesjonell måte. Jeg tror vi vil se at flere kjeder vil samarbeide med Farveringen slik vi nå vil gjøre – for å møte konkurransen med byggevarehandelen, sier han.
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen (t.v.) er glad for at NID vil fortsette det gode samarbeidet. Kjedesjef Torgeir Skjerve i NID mener de nå også vil dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer.
Farveringen:
Farveringen er landets største grossist og logistikk-
partner for overflatebransjen med en årlig omsetning på 1,65 mrd. De betjener i dag mer enn 15 små og store kjeder, samt en rekke uavhengige fag og byggevarekunder med til sammen over 1200 leveringspunkter.
Nordsjö Idé & Design (NID):
Kjeden består i dag av 160 profilerte faghandelsbutikker i Norge og Sverige.
Et par strøk trygghet på veggene
Et nytt, patentert pigment i vanntynnet akrylmaling reduserer forekomsten av muggsopp, bakterier og virus i innemiljøet. Nå lanserer Gjøco den innovative malingen Tryggere Rom, utviklet...
Alcro og ELLE med flere Paris-inspirerte farger
Alcro og motemagasinet ELLE fortsetter sitt samarbeid og lanserer syv nye farger inspirert av Paris. Kolleksjonen består nå av tolv nyanser, alle med røtter i den franske hovedstadens...
Gårdshus i ny drakt
Det nye gårdshuset til Marianne og familien i Spydeberg kombinerer rå funksjon, varige materialer og personlige fargevalg. Resultatet: et moderne, men bunnsolid hjem, der tradisjon...
Ny Country Manager i Dana Lim Norge
Torgeir Salvesen har startet som Country Manager i Dana Lim Norge. Med byggteknisk bakgrunn og erfaring fra selskaper som Fagerhult, Forbo Flooring og Fischer, tar han med seg bred...
Freia på pulten, Chanel på catwalken, Marrakech i tankene
Hedda Ringkjøb elsker klassisk musikk, har sydd sin egen festdrakt og kunne gjerne levd et liv som Jenny Skavlan eller konseptutvikler for Chanel. Når hun ikke leverer maling til prosjekter...
Fra verdens alle hjørner
Tapetkolleksjonen Hot spots tar deg med til alle verdens hjørner. De ti ulike mønsterdesignene er hentet fra ulike steder på kloden og kommer i forskjellige farger. Kolleksjonen ...
