Nordsjö Idé & Design (NID) og Farveringen samarbeider
– Vi vil også dra nytte av Maloramas digitale plattformer, sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Farveringen har vist at de kan tilføre vår kjede konkurransekraft. Deres likebehandling av kunder, felles sortimentsutvikling for faghandel, bredde i sortiment, servicegrad og kvalitet har vært avgjørende for å inngå en mer strategisk og langsiktig avtale sier kjedeleder i NID, Torgeir Skjerve.
Farveringen har et bredt distribusjonsnettet med over 1200 leveringspunkter rundt om i landet.
Jobbe tettere
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen er glad for at NID ønsker et enda tettere samarbeid.
− Vi er glade for at NID har valgt å forlenge og forsterke vårt samarbeid. Nå skal vi jobbe enda tettere sammen med logistikk og sortimentutvikling, sier han.
− Med utvidelsen av sentrallageret på Kløfta, samt lagerføring av gulvsortiment – samt at vi får dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer, gjør det at våre medlemmer vil få styrket sin lokale konkurasekraft, forteller Skjerve.
Nordsjö ble grunnlagt i 1903 under navnet Nordström och Sjögren. Nordsjö inngår i AkzoNobel konsernet som i dag har 55 000 medarbeidere i over 80 land.
Flytter oppgaver
Skjerve mener det er fornuftig å overføre en del oppgaver fra kjededriften til Farveringen.
− Med dette mener jeg ikke konkurransevridende, men oppgaver som handler om å rasjonalisere kjededriften og bruke mer tid på butikkene, og mindre tid på generelle oppgaver som like godt kunne vært løst utenfor huset. Det handler blant annet om kunnskap om markedet, data om kundereisen og tekniske løsninger som alle kjedene trenger. Det er mange funksjoner som alle kjedene i dag gjør – som nå Farveringen kan løse på en mer profesjonell måte. Jeg tror vi vil se at flere kjeder vil samarbeide med Farveringen slik vi nå vil gjøre – for å møte konkurransen med byggevarehandelen, sier han.
Direktør i Farveringen, Espen Marthinsen (t.v.) er glad for at NID vil fortsette det gode samarbeidet. Kjedesjef Torgeir Skjerve i NID mener de nå også vil dra nytte av Maloramas investeringer i digitale plattformer.
Farveringen:
Farveringen er landets største grossist og logistikk-
partner for overflatebransjen med en årlig omsetning på 1,65 mrd. De betjener i dag mer enn 15 små og store kjeder, samt en rekke uavhengige fag og byggevarekunder med til sammen over 1200 leveringspunkter.
Nordsjö Idé & Design (NID):
Kjeden består i dag av 160 profilerte faghandelsbutikker i Norge og Sverige.
Duri etablerer ny avdeling i Trondheim
Etter sterk etterspørsel fra håndverksbransjen i Midt-Norge etablerer Duri en ny, fullverdig avdeling i Trondheim. Selskapet overtar lokalene i januar 2026 og planlegger å åpne dørene...
God som ny med brukte teppefliser
Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...
Skjønn natur og tradisjon i tekstil og tapet
Highgrove er sommerresidensen til kong Charles III, og også navnet på en tapet- og tekstilkolleksjon fra Sanderson. Denne er inspirert av herregårdens flotte hageanlegg og består...
Smart fargeprøve for eksteriørfarger
Nordsjös Colourtester, den smarte prøveboksen med maling og minirull i ett, kommer nå med utendørsfarger som passer godt til nordiske hus. Fargeprøvene kjøpes via nett og leveres...
Sømløs integrasjon mellom teppefliser og LVT
iD Square Loose-Lay kan perfekt integreres med Desso teppefliser, da de bygger like mye i høyden. Denne kombinasjonen skaper harmoniske og unike design av arbeidsplasser, og en sanselig...
Relansering av Expona Flow
Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...