Nå kommer Smartpanel for våtrom
Byggma har investert cirka 80 millioner kroner i fabrikken i Fredrikstad som lager Smartpanel. Nå lanserer selskapet veggpaneler for våtrom og kjøkken.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttI en splitter ny produksjonslinje i fabrikken i Fredrikstad lager nå Byggma Smartpanel Wetwall og Kitchen Board. Dette er veggpaneler for våtrom og kjøkken, med våtromsgodkjenning og dekorativ overflate i ett.
– Vi har en fantastisk fin produksjonshall. Den er søylefri og 180 meter lang – noe som gjør den ideell for vår produksjon, sier adm. direktør i Smartpanel, Marius Heidenberg i en pressemelding.
Serien for våtrom består av 250 design, og kjøkkenplatene kommer i cirka 50 ulike utførelser.
Byggma storinvesterer i baderomspanel
HUNTONIT-KJERNE: Byggma har fått godkjent bruk av Huntonit-plater som kjernemateriell i våtromsplatene. På bildet vises Smartpanel Wetwall Refresh Oak i kombinasjon med Smartpanel Wetwall Black Marble.
Smartpanel Wetwall og Kitchen Board lages med Huntonit-plater som kjerne. Dette er et miljøvennlig og fuktbestandig materiale som gjør produktet prisgunstig. Konsernet har investert cirka 80 millioner kroner i produksjonsutstyr for platene, og målsetningen med satsingen er å ta 30 prosent av markedsandelene innen baderomspaneler i løpet av de nærmeste årene.
Huntonit-kjernen produseres på Vennesla i Agder. Dette gir en sikker råvaretilgang og skaper en trygg leveringssituasjon for Wetwall, skriver selskapet i pressemeldingen.
– Jeg er stolt over at vi nå er i mål med innsatsfaktorer, maskinelt utstyr og kolleksjon – og gleder meg til fortsettelsen, sier konsernsjef Geir Drangsland.
STOLT KONSERNSJEF: – Jeg er stolt over at vi nå er i mål med innsatsfaktorer, maskinelt utstyr og kolleksjon – og gleder meg til fortsettelsen, sier konsernsjef Geir Drangsland.
Spilepanel for våtrom
Byggma styrker posisjonen i markedet
Tett og trendy gulv på badet
Byggma ny hovedaksjonær i Norske Skog
Slett vegg – enkelt og rimelig
Dekormaling i toppklasse på Skjeggenes Gård
Finansministeren har talt: Nedover er oppover i denne sammenhengen
Torsdag 30. november inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør til frokostmøte med finansminister Trygve Slagsvold Vedum som hovedtaler. Med tittelen «Mørk adventstid...
IFI Trendforum definerte interiørtrendene for 2024
IFI samlet bransjen til Trendforum under Bygg Reis Deg. Etter trendforedrag med IFIs kreative leder, var deltakerne klare for å sette sammen moodboards i grupper. Å lage moodboard er...
Kombinert masse for fug og lim
Combi Tack 547 fra Dana Lim er et kraftig og elastisk produkt som kombinerer fugemasse og lim, og som passer for montering, fuging og tetting både inne og ute. Godkjent for våtrom,...
Kreative gulv med kombinasjoner av teppefliser
Den nye Desso Essence Elements-familien inneholder tre harmoniske design: Pure, Roots og Traces. Sammen muliggjør de uttrykksfulle interiører med moderne farger, myk taktilitet og...
Resirkulert ull i muldvarpsfarge fra Halvor Bakke
I samarbeid med Norvigroup Norsk Dun har Halvor Bakke skapt et unikt ullprogram som utvider soveromskolleksjonen Bedtime Story. Produktene har fått navn etter den populære skidestinasjonen...
Markedssjef hos Norvigroup Norsk Dun
Hege Løvnæseth har startet som markedssjef hos Norvigroup Norsk Dun på Mysen. Hege har vært ansatt i selskapet siden 2021 og har jobbet med webbutikkene og SoMe for Norge og Sverige....