Nå kommer Smartpanel for våtrom
Byggma har investert cirka 80 millioner kroner i fabrikken i Fredrikstad som lager Smartpanel. Nå lanserer selskapet veggpaneler for våtrom og kjøkken.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I en splitter ny produksjonslinje i fabrikken i Fredrikstad lager nå Byggma Smartpanel Wetwall og Kitchen Board. Dette er veggpaneler for våtrom og kjøkken, med våtromsgodkjenning og dekorativ overflate i ett.
– Vi har en fantastisk fin produksjonshall. Den er søylefri og 180 meter lang – noe som gjør den ideell for vår produksjon, sier adm. direktør i Smartpanel, Marius Heidenberg i en pressemelding.
Serien for våtrom består av 250 design, og kjøkkenplatene kommer i cirka 50 ulike utførelser.
Byggma storinvesterer i baderomspanel
HUNTONIT-KJERNE: Byggma har fått godkjent bruk av Huntonit-plater som kjernemateriell i våtromsplatene. På bildet vises Smartpanel Wetwall Refresh Oak i kombinasjon med Smartpanel Wetwall Black Marble.
Smartpanel Wetwall og Kitchen Board lages med Huntonit-plater som kjerne. Dette er et miljøvennlig og fuktbestandig materiale som gjør produktet prisgunstig. Konsernet har investert cirka 80 millioner kroner i produksjonsutstyr for platene, og målsetningen med satsingen er å ta 30 prosent av markedsandelene innen baderomspaneler i løpet av de nærmeste årene.
Huntonit-kjernen produseres på Vennesla i Agder. Dette gir en sikker råvaretilgang og skaper en trygg leveringssituasjon for Wetwall, skriver selskapet i pressemeldingen.
– Jeg er stolt over at vi nå er i mål med innsatsfaktorer, maskinelt utstyr og kolleksjon – og gleder meg til fortsettelsen, sier konsernsjef Geir Drangsland.
STOLT KONSERNSJEF: – Jeg er stolt over at vi nå er i mål med innsatsfaktorer, maskinelt utstyr og kolleksjon – og gleder meg til fortsettelsen, sier konsernsjef Geir Drangsland.
Spilepanel for våtrom
Byggma styrker posisjonen i markedet
Tett og trendy gulv på badet
Byggma ny hovedaksjonær i Norske Skog
Slett vegg – enkelt og rimelig
Dekormaling i toppklasse på Skjeggenes Gård
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....