Montér åpner moderne byggevarehus i Verdal
Byggevarekjeden Montér fortsetter sin satsing i Trøndelag og Midt-Norge med åpningen av et 2 200 kvadratmeter stort byggevarehus i Verdal.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Montérs nye, toppmoderne byggevarehus i Verdal er under etablering, og vil bli eid av vekstselskapet Byggevare Midt-Norge, hvor KI Investeringselskap og Optimera er eiere.
– Vi gleder oss til å vise frem vår flotte nye butikk til både proffkunder og privatkunder. Det er en butikk på 2 200 kvadratmeter – hvor 1 000 kvadratmeter er innvendig, og de resterende 1 200 kvadratmeterne er en stor utebutikk under tak, med drive-in, sier daglig leder i Montér Verdal, Per Arne Hoff.
NY BUTIKK: Like før St Hans åpnet Montér-butikken i Verdal. Varehuset har 1 000 kvadratmeter innendørs, og et 1 200 kvadratmeter stort uteareal.
Egen proff-inngang og kaffekrok
Det helt nybygde lyse og åpne byggevarehuset har i tillegg til et eget klimarom for listverk, gulv og innerdører, en stor interiøravdeling med utstilling av kjøkken, bad og garderobe. Det har også blitt satset mye på å gi kundene et spennende og inspirerende utvalg av en rekke forskjellige interiørprodukter.
Proffkundene har en egen inngang hvor de som har behov raskt kommer i kontakt med dedikerte medarbeidere for proffmarkedet. Her er det også en egen kaffekrok.
INTERIØR: Det nybygde byggevarehuset et eget klimarom for listverk, gulv og innerdører, en stor interiøravdeling med utstilling av kjøkken, bad og garderobe.
Erfarne medarbeidere
– Med vår kjedetilknytning til Montér har vi et bredt tilbud av varer og tjenester til både privatkunder og proffmarkedet. Vi har også ansatt åtte kompetente og erfarne medarbeidere og satser hardt på å bli best på kundeservice. Vi holder til i en region hvor det er høy aktivitet og tøff konkurranse, men hvor vi har stor tro på at vårt samarbeid med Optimera – på alt fra varesortiment til den beste logistikken, skal gjøre oss enda mer konkurransedyktige, sier Hoff.
Til sammen vil Byggevare Midt Norge eie åtte byggevarehus i regionen med kjedetilknytning til Montér. I oktober i fjor åpnet det et nytt Montér byggevarehus i Stjørdal. Byggevarekjeden består i dag av rund 140 byggevarehus. Montér henvender seg både til proff- og privatkunder, og tilbyr et stort utvalg av produkter, fleksible og bærekraftige logistikkløsninger og digitale verktøy som forenkler hverdagen for kundene sine.
ERFARENHET: I byggevarehuset er det ansatt åtte kompetente og erfarne medarbeidere som satser hardt på å bli best på kundeservice.
Ambisiøs målsetning i Trøndelag
Med mål om å doble omsetningen innen byggevare i regionen i løpet av tre til fem år, oppretter nå KI Investeringsselskap og Optimera sammen vekstselskapet Byggevare Midt-Norge. Ekspansjonen i regionen skal etter planen skje både organisk og ved oppkjøp av flere byggevarehus.
– Åpningen av nye Montér Verdal er sammen med Montér Stjørdal, som ble åpnet for under ett år siden, to gode eksempler på vår storstilte satsing i Trøndelag. Sammen med vår regionale partner KI, vil dette klart forsterke vårt tilbud til både proff- og privatmarkedet i en region som er i vekst. Dette er en satsing som vi virkelig ser frem til, sier direktør i Optimera Handel, Sondre Opheim.
140 VAREHUS: Montér-kjeden har til sammen 140 varehus og henvender seg både til proff- og privatkunder.
Selskapet Byggevare Midt-Norge AS er under etablering, og vil gjennomføre en rettet emisjon mot Optimera etter Konkurransetilsynets godkjenning.
Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.
Spilepanel for våtrom
100 prosent av Neoo kan bli nytt teppe
Bjelins herdede tregulv prisbelønnet
Mal Proff har lansert podkast
Høstens soveromsopplevelse er inspirert av Alpene
Sommerfølelse med Flügger på Norgesturné
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...
Nytt gulvshowrom markerer satsing på arkitekter og designere
Tarkett Atelier Oslo er det nye møtestedet for arkitekter og designere. Beliggende i nyåpnede Construction City, viser Tarkett her frem sine gulvprodukter i splitter nye omgivelser.
En oase av autentisk kunst
I rustikk stil med naturlige teksturer i jordfarger, sømløst blandet med ikoniske designelementer lager Omexcos kolleksjon Oase et rolig og hjemmekoselig miljø. Tapetene er...
Grunn til optimisme innen bygg og anlegg
Bunnivået er passert. Nå går det sakte oppover i bygg- og anleggsbransjen. Det mener Prognosesenteret som har kartlagt alle større planlagte prosjekter.