Modena tar over salget av Alcro
Fliskjeden Modena skal distribuere maling fra Tikkurilas varemerke Alcro i et landsdekkende butikknettverk. – Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard C. Spidsø i Alcro.
ifi.no
Publisert
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Tikkurila Norge AS, som står bak malingsmerket Alcro og er en del av PPG-konsernet, utvider samarbeidet med Modena Gruppen. Sammen skal de bygge et landsdekkende distribusjonsnettverk som gjør Alcros produkter tilgjengelige i flere norske byer. Dette skal styrke tilbudet både for profesjonelle og private kunder, skriver selskapene i en pressemelding.
Partnerskapet innebærer at Alcros produkter nå blir distribuert gjennom butikknettverket til faghandelkjeden Modena.
16 butikker
PARTNERE: Bernhard C. Spidsø, Alcro og Tommy Ivesdal, Modena er overens om å samarbeide om distribusjonen av Alcros malingprodukter.
I løpet av første halvår 2026 vil 16 Modena-butikker tilby Alcros sortiment. Dette gjelder blant annet Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Tromsø, Stavanger, Tønsberg, Ålesund, Mandal og Egersund. I Oslo planlegger selskapene også et nytt materialshowroom, utviklet som et inspirasjonsrom for arkitekter og designmiljøer.
Samarbeidet vil ifølge Tikkurila Norge gi en sterkere tilstedeværelse og sikre raskere og mer forutsigbare leveranser via Modenas sentrallager.
– Dette markerer en naturlig og positiv utvikling for Alcro i Norge. Med Modena som partner får vi et bredere distribusjonsnettverk, bedre tilgjengelighet for kundene våre og en styrket posisjon i proffmarkedet. Samtidig møter vi kundene våre der de er – i flere byer – med samme kvalitet og service som før, sier Bernhard Spidsø i pressemeldingen.
Som en del av den nye strategien vil distribusjonen fra Alcros egne servicesentre nå integreres i Modenas landsdekkende nettverk. Kundene vil fortsatt bli betjent av kompetente faglige ressurser i både Modena og Tikkurila Norge, skriver selskapene i pressemeldingen.
Modena utvider konseptet
STØRRE SPREDNING: – Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard Spidsø.
– Vi har lenge hatt et ønske om å styrke vårt interiørtilbud. Samarbeidet med Alcro gjør at vi nå kan tilby kundene våre helhetlige løsninger innen både farge, flis og interiørmaterialer, fra idé til ferdig prosjekt. Dette er en naturlig og verdifull utvidelse av Modenas konsept, sier Tommy Ivesdal, administrerende direktør i Modena Gruppen i pressemeldingen.
– Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, avslutter Spidsø.
Bygghåndverk Norge styrker laget
Anders Røberg-Larsen er ansatt som fagsjef i Bygghåndverk Norge. Han er 47 år, fra Oslo, og har lang erfaring som politisk rådgiver og organisasjonsleder med stor innsikt i byutvikling,...
Nytt gulv uten å stenge
Med Plurafilm Hydro og U-Fixx fra Uzin kan gulv byttes eller oppgraderes uten at lokalet må stenges ned. Produktene er luktfrie, er tilnærmet støy- og støvfrie å montere, og man...
Med hjerte for metameri
Copenhagen Orange er en unik farge, skapt av Pure & Original i samarbeid med KOI Fargestudio. Fargen er skapt med naturlige, mineralske pigmenter som gir en sjelden dybde og...
Fleksibel malesprøyte
Fra Wagner, som er kjent for malingsprøyter og tilbehør i god kvalitet, kommer SprayPack 18V. Denne trådløse og luftløse malingssprøyten gjør suksess hos Duri, og kan takket være...
«Fargerikt fellesskap» og gode råd – hele veien!
Vår viktigste jobb her i IFI er å få alle som drømmer om å pusse opp, til faktisk å gjøre det – og gjøre det på en enkel og motiverende måte. Vi skal gi svar som er til å stole på,...
Godt kvartalsresultat for Byggma
Børsnoterte Byggma ASA, med hovedkontor på Vennesla i Agder, har levert et godt resultat for 3. kvartal 2025, med økt vekst i salget og et bedre driftsresultat i et fortsatt utfordrende...
