Modena tar over salget av Alcro
Fliskjeden Modena skal distribuere maling fra Tikkurilas varemerke Alcro i et landsdekkende butikknettverk. – Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard C. Spidsø i Alcro.
ifi.no
Publisert
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Tikkurila Norge AS, som står bak malingsmerket Alcro og er en del av PPG-konsernet, utvider samarbeidet med Modena Gruppen. Sammen skal de bygge et landsdekkende distribusjonsnettverk som gjør Alcros produkter tilgjengelige i flere norske byer. Dette skal styrke tilbudet både for profesjonelle og private kunder, skriver selskapene i en pressemelding.
Partnerskapet innebærer at Alcros produkter nå blir distribuert gjennom butikknettverket til faghandelkjeden Modena.
16 butikker
PARTNERE: Bernhard C. Spidsø, Alcro og Tommy Ivesdal, Modena er overens om å samarbeide om distribusjonen av Alcros malingprodukter.
I løpet av første halvår 2026 vil 16 Modena-butikker tilby Alcros sortiment. Dette gjelder blant annet Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Tromsø, Stavanger, Tønsberg, Ålesund, Mandal og Egersund. I Oslo planlegger selskapene også et nytt materialshowroom, utviklet som et inspirasjonsrom for arkitekter og designmiljøer.
Samarbeidet vil ifølge Tikkurila Norge gi en sterkere tilstedeværelse og sikre raskere og mer forutsigbare leveranser via Modenas sentrallager.
– Dette markerer en naturlig og positiv utvikling for Alcro i Norge. Med Modena som partner får vi et bredere distribusjonsnettverk, bedre tilgjengelighet for kundene våre og en styrket posisjon i proffmarkedet. Samtidig møter vi kundene våre der de er – i flere byer – med samme kvalitet og service som før, sier Bernhard Spidsø i pressemeldingen.
Som en del av den nye strategien vil distribusjonen fra Alcros egne servicesentre nå integreres i Modenas landsdekkende nettverk. Kundene vil fortsatt bli betjent av kompetente faglige ressurser i både Modena og Tikkurila Norge, skriver selskapene i pressemeldingen.
Modena utvider konseptet
STØRRE SPREDNING: – Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard Spidsø.
– Vi har lenge hatt et ønske om å styrke vårt interiørtilbud. Samarbeidet med Alcro gjør at vi nå kan tilby kundene våre helhetlige løsninger innen både farge, flis og interiørmaterialer, fra idé til ferdig prosjekt. Dette er en naturlig og verdifull utvidelse av Modenas konsept, sier Tommy Ivesdal, administrerende direktør i Modena Gruppen i pressemeldingen.
– Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, avslutter Spidsø.
Bostik kåret til Årets NOBBer 2025
Nytt hovedkontor skal styrke samhold og vekst
Godt kvartalsresultat for Byggma
Fantasi Interiør og Storeys fusjonerer
Alcro og ELLE med flere Paris-inspirerte farger
Ny Country Manager i Dana Lim Norge
Mindre slitasje med tørr rengjøring på sykehus
På Onkologimottaket ved Sundsvall sykehus er gulvene i daglig tøff bruk. Etter to års bruk med i hovedsak tørr eller fuktig rengjøring uten kjemikalier fremstår linoleumgulvene i korridorer...
Slange på menyen, stirrende høne i suppa og hockey på hjernen
Thomas Nilsen Nordli jobber med industrigulv, gulvlim og avrettingsmasser, men livet hans rommer langt mer enn tekniske spesifikasjoner. Hockey, fiske, reiser og eksotiske måltider...
Heimtextil 2026: Tepper og gulv tar større plass
Tekstile gulv, tepper og andre gulvløsninger får en tydeligere hovedrolle når Heimtextil går av stabelen i Frankfurt 13.–16. januar 2026. Med fire hallnivåer for tepper og et nytt Future...
2026 i sikte: Hva mener bransjen om året som kommer?
Byggenæringen har vært preget av lav aktivitet de siste årene, men bildet er ikke ensidig. Vi tok en statussjekk hos sentrale aktører i bransjen og spurte hvordan 2025 har påvirket...
Mestergruppen inngår avtale med Dana Lim
Mestergruppen har valgt Dana Lim Norge som ny leverandør av lim- og fugemasseprodukter. Avtalen gjelder leveranser til kjedene XL-BYGG og Byggtorget. Implementeringen starter i første...
Et nytt kapittel i Torvikbukt
Når Gjøco nå forbereder et kommende generasjonsskifte, skjer det med beina godt plantet i Torvikbukt og blikket rettet mot fremtidens krav i malingsmarkedet. Med lokal produksjon, sterk...
