Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Bernhard_Spidsø-Tommy_Ivesdal-FotoJohn Mossige.jpg

Foto: John Mossige

Modena tar over salget av Alcro

Fliskjeden Modena skal distribuere maling fra Tikkurilas varemerke Alcro i et landsdekkende butikknettverk. – Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard C. Spidsø i Alcro.

ifi.no

ifi.no
Publisert

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Tikkurila Norge AS, som står bak malingsmerket Alcro og er en del av PPG-konsernet, utvider samarbeidet med Modena Gruppen. Sammen skal de bygge et landsdekkende distribusjonsnettverk som gjør Alcros produkter tilgjengelige i flere norske byer. Dette skal styrke tilbudet både for profesjonelle og private kunder, skriver selskapene i en pressemelding.

Partnerskapet innebærer at Alcros produkter nå blir distribuert gjennom butikknettverket til faghandelkjeden Modena.

16 butikker

Se flere bilder
to menn foran bygg med skilt til fliskjeden Modena

Foto: John Mossige

PARTNERE: Bernhard C. Spidsø, Alcro og Tommy Ivesdal, Modena er overens om å samarbeide om distribusjonen av Alcros malingprodukter. 

I løpet av første halvår 2026 vil 16 Modena-butikker tilby Alcros sortiment. Dette gjelder blant annet Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Tromsø, Stavanger, Tønsberg, Ålesund, Mandal og Egersund. I Oslo planlegger selskapene også et nytt materialshowroom, utviklet som et inspirasjonsrom for arkitekter og designmiljøer.

Samarbeidet vil ifølge Tikkurila Norge gi en sterkere tilstedeværelse og sikre raskere og mer forutsigbare leveranser via Modenas sentrallager.

– Dette markerer en naturlig og positiv utvikling for Alcro i Norge. Med Modena som partner får vi et bredere distribusjonsnettverk, bedre tilgjengelighet for kundene våre og en styrket posisjon i proffmarkedet. Samtidig møter vi kundene våre der de er – i flere byer – med samme kvalitet og service som før, sier Bernhard Spidsø i pressemeldingen.

Som en del av den nye strategien vil distribusjonen fra Alcros egne servicesentre nå integreres i Modenas landsdekkende nettverk. Kundene vil fortsatt bli betjent av kompetente faglige ressurser i både Modena og Tikkurila Norge, skriver selskapene i pressemeldingen.

Modena utvider konseptet

Se flere bilder
Mann i blå dressjakke og skjorte foran vegg med fargeprøver

Foto: John Mossige

STØRRE SPREDNING: – Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, sier Bernhard Spidsø.

– Vi har lenge hatt et ønske om å styrke vårt interiørtilbud. Samarbeidet med Alcro gjør at vi nå kan tilby kundene våre helhetlige løsninger innen både farge, flis og interiørmaterialer, fra idé til ferdig prosjekt. Dette er en naturlig og verdifull utvidelse av Modenas konsept, sier Tommy Ivesdal, administrerende direktør i Modena Gruppen i pressemeldingen.

– Vi bygger dette for fremtiden. Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante – for kundene våre og for markedet vi skal vokse i, avslutter Spidsø.

Annonse
Krefting annons
Innovanordic annons
Boen annons
Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.