Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Wifa2-FotoWifa.jpg

Foto: Wifa

Mestergruppen overtar Wifa-kjeden

Fra og med i dag overtar Mestergruppen eierskapet til Wifa Farge og Interiørkjede AS. Det skriver Mestergruppen i en pressemelding. Wifa skal bestå som egen kjede, og får ny daglig leder.

ifi.no

ifi.no
Publisert

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt

Etiketter

Wifa
Dele

Eierne av Wifa, familien Wiulsrud, har inngått avtalen med Mestergruppen etter et ønske om å selge virksomheten. Det har vært viktig for Wiulsrud å finne en aktør som ønsker å videreutvikle fargehandelen i Norge. Kjeden ble etablert av Lars Wiulsrud i 1999, og har i dag 24 medlemsbedrifter i Norge.

Daglig leder i Wifa, Stian Wiulsrud, sier i pressemeldingen at han er svært godt fornøyd med at Mestergruppen overtar kjeden.

– Med Mestergruppens ambisjon om å styrke fargehandelen er dette en riktig eier for å sikre god videreutvikling av kjedens medlemmer, sier han.

Avtalen har effekt 29.02.2024.

Se flere bilder
Stian Wiulsrud, mann i blå skjorte

Foto: Chera Westman/ifi.no

FANT RIKTIG KJØPER: – Med Mestergruppens ambisjon om å styrke fargehandelen er dette en riktig eier for å sikre god videreutvikling av kjedens medlemmer, sier Stian Wiulsrud i pressemeldingen.

Mestergruppen eier fra før kjedekonseptene Fargerike og Kulør hvor også Nordsjö Idé & Design ble integrert med Kulør fra 1. januar 2024. I Sverige eier Mestergruppen fargehandelskjeden Happy Homes.

– Mestergruppen gjør dette som et ledd i vår konsolideringsprosess for å styrke fargehandelen i Norge, sier Nils Sund, leder for Handel Norge i Mestergruppen, og fortsetter:

– Wifa har de siste årene hatt et godt samarbeid med Farveringen og vi forventer et større salgspotensial nå som Wifa integreres i Mestergruppen og kan dra nytte av fordelene ved å være integrert i vår verdikjede. Fargehandelen har behov for å styrke seg i et stadig tøffere marked.

Se flere bilder
Mann i hvit skjorte og blå dressjakke

Foto: Mestergruppen

STERKERE FAGHANDEL: – Mestergruppen gjør dette som et ledd i vår konsolideringsprosess for å styrke fargehandelen i Norge, sier Nils Sund, leder for Handel Norge i Mestergruppen i pressemeldingen.

Ny daglig leder

Jo Inge Jakobsen blir ny daglig leder for Wifa farge & interiørkjede AS. Jakobsen har lang fartstid fra bransjen.

– Vi viderefører Wifa som egen kjede og jeg ser frem til å bli kjent med alle de dyktige medlemmene i Wifa sier, Jo Inge.

Om Wifa

Wifa farge & interiørkjede AS ble etablert i 1999 og har 24 medlemsbedrifter i kjeden. Wifa er en frivillig kjede, etablert av Lars Wiulsrud i 1999, med hovedkontor i Drammen. Medlemmene er lokalt tilpasset sitt marked og har full valgfrihet i forhold til markedsføring, sortiment og leverandørstrategi.

Om Mestergruppen

Mestergruppen er et av Skandinavias største konsern innen byggevarehandel, overflatebehandling, VVS, huskjededrift for boligentreprenører og eiendomsutvikling. Mestergruppen har Ferd AS som sin største eier, men også medlemmer av de ulike kjedene utgjør en betydelig del av konsernets aksjonærer.

God som ny med brukte teppefliser
Miljø

God som ny med brukte teppefliser

Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...

Relansering av Expona Flow
Produktaktuelt

Relansering av Expona Flow

Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...

Utetekstil passer like godt inne
Teknisk

Utetekstil passer like godt inne

Terrassen eller balkongen er blitt forlengelser av stua – og krever tekstile løsninger som tåler både sol og regn og er vaskbare, samtidig som de er estetisk tiltalende. Dette gjør...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.