Malorama har nå informert til alle kunder, samarbeidspartnere og kontakter om at Mestergruppen går inn som ny eier til Malorama. Responsen har vær gjennomgående positiv:
− Dette er en milepæl i Maloramas historie. Nå venter vi bare på Konkurransetilsynets godkjenning, men det tror vi skal gå bra. Det er viktig å presisere at dette salget ikke vil få noen direkte konsekvens for våre kunder i våre ulike forretningsområder. Vår nye eier ønsker å utvikle våre produkter og tjenester til beste for våre kunder og vi ser frem til denne reisen sammen med Mestergruppen, sier konsernsjef Nils Sund hos Malorama.
GLADMELDING: − Vi har nå informert bredt til alle våre kunder, samarbeidspartnere og kontakter og responsen på salget er gjennomgående positiv, sier Nils Sund, konsernsjef hos Malorama.
Suksess siden 2010
Det var onsdag 26. mai at Malorama og Mestergruppen slapp nyheten om at Mestergruppen kjøper alle aksjene i Malorama AS. I pressemeldingen skriver konsernsjef i Malorama, Nils Sund at Malorama har hatt en suksessfull utvikling siden etableringen i 2010. En utvikling som har blitt forsterket etter Icon Capital og Loe Equitys inntreden som eiere i 2018.
− Det var styret og aksjonærenes vurdering at tiden nå var inne for å få inn en ledende industriell aktør som kan bidra til å styrke selskapet i den neste utviklingsfasen, og valget falt på Mestergruppen, heter det i selskapets pressemelding.
Selgerne av Malorama er Icon Capital og Loe Equity som hovedeiere med opp mot 50 prosent, samt et stort antall tidligere andelshavere i MAL og kjedemedlemmer.
VOKSER SAMMEN: Kjedene Mal Proff, Fargerike, Kulør, Mur Tak Proff, samt grossistleddet Farveringen skal vokse videre med nye eiere.
Veksten forsetter
I fjor oppnådde Mestergruppen en omsetning på 14,7 milliarder kroner. Med kjedene Mal Proff, Fargerike, Kulør, Mur Tak Proff, samt grossistleddet Farveringen med i gruppen fortsetter konsernet sin ti år lange vekstreise.
− Det viktigste målet for Mestergruppen med dette oppkjøpet er å styrke vår evne til å forenkle og forbedre hverdagen for våre kunder. De kan se frem mot flere distribusjonspunkter, tilgang til et bredere sortiment og en bedre logistikk med de nye kjedene i familien. Virksomhetene utfyller hverandre, og vi forventer å bli mer effektive i sum enn vi er hver for oss, sier Mikkel Sandvik, konsernsjef i Mestergruppen.