Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Mapei lanserer produktserien UltraCare, som er et komplett system for rengjøring, vedlikehold og beskyttelse av harde overflater. UltraCare-produktenes egenskaper utfyller hverandre, og den helhetlige kombinasjonen av bruksområder bidrar til å forlenge levetiden til fliser og fuger.
– Med UltraCare løser du utfordringene med rensing, impregnering og vedlikehold av porcelanato- og keramiske fliser, stein, betong og polert naturstein. Vi har lagt stor vekt på å dekke alle bruksområder, og produktene er utviklet for å samspille i et helhetlig konsept. Størst effekt får brukeren dersom UltraCare brukes til å dekke hele spekteret av behov – da lover vi at overflatenes levetid forlenges, sier Viggo Moen, som er ansvarlig for den nye produktlinjen i Mapei.
FOR UTE OG INNE: UltraCare-serien passer for både ubehandlede og behandlede overflater, og kan brukes både utendørs og innendørs.
Brukervennlig
Alle gode ting er tre, og UltraCare-serien er merket for tre forskjellige bruksområder: Renhold, vedlikehold og beskyttelse. For å gjøre det enklere for brukerne å finne rett produkt til riktig bruk har de tre bruksområdene fått hver sin fargemerking. Grønt for renhold, oransje for beskyttelse og grått for vedlikehold.
UltraCare passer for både ubehandlede og behandlede overflater, og kan brukes både utendørs og innendørs. Produktene har ulike egenskaper, alt fra å vaske bort mugg til fjerning av herdet/uherdet epoksy og sementbaserte fugerester. En viktig del av vedlikeholdstilbudet er impregnering av flater og fuger, og fuger kan også friskes opp ved at misfarging fjernes eller får en oppfriskning av fargepigmenter.
Alle kan bruke UltraCare-produktene, som er tilgjengelige i alt fra sprayflasker til store kanner. Med produktene følger grundige og oversiktlige bruksanvisninger og applikasjonsvideoer er tilgjengelig på mapei.no.
– UltraCare selges via fliskjeder, byggevare- og forhandlernettet over hele landet. Brukergruppene spenner fra private husholdninger til entreprenører og håndverkere, i tillegg til eiendomsutviklere. Markedet etterspør effektive produkter som utfyller hverandre – vi er stolte over å kunne dekke dette behovet, sier produktsjef byggkeramikk Viggo Moen i Mapei.
- UltraCare Acid Cleaner, 1000 ml
- UltraCare Acid Cleaner, 5000 ml
- UltraCare Anti-Mould Protector, 750 ml
- UltraCare Epoxy Off Gel, 1000 ml
- UltraCare Grout Cleaner, 750 ml
- UltraCare Grout Release, 1000 ml
- UltraCare HD Cleaner, 5000 ml
- UltraCare Keranet, 5000 ml
- UltraCare Keranet Crystals, 1000 ml
- UltraCare Keranet Crystals, 5000 ml
- UltraCare Keranet Easy, 750 ml
- UltraCare Mould Remover, 750 ml
- UltraCare Multicleaner, 5000 ml
- UltraCare Multicleaner Spray, 750 ml
- UltraCare Stain Protector W, 1000 ml
Mapei lanserer konseptet Pre-Mixed
Mapei skaper forskningssenter for bærekraftig betong
Neste generasjon One Supreme
Ny premiumserie for håndverkeren
Nå lanseres Smartfiner
Pop med veggbilder for liten og stor
Pizza til middag, arkitekt i drømmen og poprock på øret
Karina Solheim Skjolden elsker hjemmelaget pizza, hører like gjerne på klassisk som russelåter, og kunne lett levd et liv som Wonder Woman – eller arkitekt. I dag jobber hun som Sales...
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...