MalProff forsterker grepet om håndverkerne
Med et nytt kundeservice-senter og en rekke volumprodukter til ekstra gode priser, skal MalProff ta et sterkere grep om håndverkskundene.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Malorama flytter all kundeservice mot håndverkerne fra Farveringen til MalProff. Det nye senteret for kundeservice er kalt MalProff Proaktiv, og fysisk lokalisert til lokalene på Brobekk i Oslo. Derfra skal det hjelpe håndverkskunder fra hele landet via telefon, digitalt og gjennom besøk. MalProff Proaktiv håndterer alt av henvendelser i form av ordre, faktura, spørsmål om produktinformasjon, utførelsesmetodikk og prosjektveiledning.
– Vi har arbeidet med konseptet i tre år, og det vi gjør nå er veldig fremtidsrettet. Vi så at vi hadde et forbedringspotensial i å gi bedre service til håndverkskundene. Her skal vi ikke bare svare på spørsmål og løse problemer, men vi skal også aktivt ut og henvende oss til kundene for å spørre om alt fungerer eller om vi kan hjelpe til med noe, sier Terje Langmoe, direktør i MalProff.
Malorama satser på tapet
KUNDESENTER: Fra starten av januar er det nye kundeservice-senteret til MalProff i full sving. – Her har vi til samlet til sammen 200 års erfaring fra bransjen, sier salgsdirektør Terje Langmoe.
Lang erfaring
STØTTESPILLERE: Katrine Lunde, tidligere butikksjef i Flügger farve, og Anders Døvre som er hentet fra Osmo, er to av de syv ekspertene som hjelper håndverkerkunder fra hele landet med alt fra spørsmål til problemløsing. De skal også drive oppsøkende kundepleie.
Kundesenteret er bemannet med syv dedikerte og erfarne personer med til sammen over 200 års erfaring fra overflatebehandling. Jan Ragnar Folvik er ekspert på passiv brannbeskyttelse, Nils Roger Pulsen har lang erfaring fra coatings for industri og marin sektor, Erik Pedersen, Harald Warberg og Leif Krukhaug kan belegg og dekorative produkter. Krukhaug har også ansvar for harde gulv. I tillegg har MalProff rekruttert Anders Døvre fra Osmo som ekspert oljebehandlinger, og Katrine Lunde fra Flügger som ekspert på tapet.
– Teamet har fått god opplæring fra våre leverandører, og vi har aldri stått så godt rustet å møte den tøffe konkurransen i proffmarkedet, sier Langmoe.
Lange kampanjer med gode priser
Ytterligere et grep MalProff gjør for å forsterke sin posisjon som leverandør til håndverkerne, er å sette utvalgte produkter på langtidskampanje til reduserte priser.
– Vi har forhandlet med våre leverandører om betingelser som gjør at vi kan senke prisbildet på enkeltprodukter under et halvt års tid. Først ut er Nordsjö med volumprodukter på maling, tape fra 3M, gulvlim fra Ardex, gulvsparkel fra Sika og veggsparkel fra DalaPro. Dessuten har vi gode priser på generiske produkter som dekkematerialer, rullekar og vaskemidler.
Butikkene bygges nå om for å løfte fokusproduktene i eksponeringen, og konseptet vil være synlig fra februar, både i butikk og i sosiale medier.
– Her har vi skjært inn til beinet for å få til svært gode priser for kundene. Dette er i første rekke et prøveprosjekt over et halvt år før vi evaluerer, avslutter Langmoe.
NIDs butikker kan bli MalProff-partnere
Kulør har fylt 5 og runder 60
Mal Proff med ny butikk i Oslo Vest
Ny anvisning for legging av linoleum med akustikkbakside
Mestergruppen lager ny divisjon med Nils Sund som sjef
Mestergruppen kjøper Malorama
Nordlig distriktssjef for Nordsjö
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...