FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
MalProff Proaktiv3.jpg

Foto: Malorama

MalProff forsterker grepet om håndverkerne

Med et nytt kundeservice-senter og en rekke volumprodukter til ekstra gode priser, skal MalProff ta et sterkere grep om håndverkskundene.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Malorama flytter all kundeservice mot håndverkerne fra Farveringen til MalProff. Det nye senteret for kundeservice er kalt MalProff Proaktiv, og fysisk lokalisert til lokalene på Brobekk i Oslo. Derfra skal det hjelpe håndverkskunder fra hele landet via telefon, digitalt og gjennom besøk. MalProff Proaktiv håndterer alt av henvendelser i form av ordre, faktura, spørsmål om produktinformasjon, utførelsesmetodikk og prosjektveiledning. 

– Vi har arbeidet med konseptet i tre år, og det vi gjør nå er veldig fremtidsrettet. Vi så at vi hadde et forbedringspotensial i å gi bedre service til håndverkskundene. Her skal vi ikke bare svare på spørsmål og løse problemer, men vi skal også aktivt ut og henvende oss til kundene for å spørre om alt fungerer eller om vi kan hjelpe til med noe, sier Terje Langmoe, direktør i MalProff. 

Se flere bilder
MalProff Proaktiv, Terje Langmoe

Foto: Malorama

KUNDESENTER: Fra starten av januar er det nye kundeservice-senteret til MalProff i full sving.  – Her har vi til samlet til sammen 200 års erfaring fra bransjen, sier salgsdirektør Terje Langmoe. 

Lang erfaring

Se flere bilder

Foto:

STØTTESPILLERE: Katrine Lunde, tidligere butikksjef i Flügger farve, og Anders Døvre som er hentet fra Osmo, er to av de syv ekspertene som hjelper håndverkerkunder fra hele landet med alt fra spørsmål til problemløsing. De skal også drive oppsøkende kundepleie. 

Kundesenteret er bemannet med syv dedikerte og erfarne personer med til sammen over 200 års erfaring fra overflatebehandling. Jan Ragnar Folvik er ekspert på passiv brannbeskyttelse, Nils Roger Pulsen har lang erfaring fra coatings for industri og marin sektor, Erik Pedersen, Harald Warberg og Leif Krukhaug kan belegg og dekorative produkter. Krukhaug har også ansvar for harde gulv. I tillegg har MalProff rekruttert Anders Døvre fra Osmo som ekspert oljebehandlinger, og Katrine Lunde fra Flügger som ekspert på tapet.

– Teamet har fått god opplæring fra våre leverandører, og vi har aldri stått så godt rustet å møte den tøffe konkurransen i proffmarkedet, sier Langmoe. 

Lange kampanjer med gode priser

Ytterligere et grep MalProff gjør for å forsterke sin posisjon som leverandør til håndverkerne, er å sette utvalgte produkter på langtidskampanje til reduserte priser.

– Vi har forhandlet med våre leverandører om betingelser som gjør at vi kan senke prisbildet på enkeltprodukter under et halvt års tid. Først ut er Nordsjö med volumprodukter på maling, tape fra 3M, gulvlim fra Ardex, gulvsparkel fra Sika og veggsparkel fra DalaPro. Dessuten har vi gode priser på generiske produkter som dekkematerialer, rullekar og vaskemidler.

Butikkene bygges nå om for å løfte fokusproduktene i eksponeringen, og konseptet vil være synlig fra februar, både i butikk og i sosiale medier.

– Her har vi skjært inn til beinet for å få til svært gode priser for kundene.  Dette er i første rekke et prøveprosjekt over et halvt år før vi evaluerer, avslutter Langmoe. 

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem
Bransjenytt

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem

Søndag 28. april markeres den internasjonale arbeidsmiljødagen. – Ved å prioritere mennesket gjennom hele prosessen, fra fabrikk til ferdig hjem, med gode arbeidsforhold og trygge produkter,...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.