Malermestrene vil øke rekrutteringen gjennom Instagram
Nå ønsker MLF å bruke Instagram for å øke rekrutteringen til malerfaget og synliggjøre de unge i bransjen. Instagramkontoen vil gå på rundgang mellom unge lærlinger som viser fram sin arbeidshverdag, en uke hver.

Anna Leikanger Voje/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I dag, mandag 14. september, tar første lærling over instagramkontoen til malermestrene. I løpet av uken skal hun vise fram sin arbeidshverdag, og MLF håper på å påvirke unge potensielle malere til å velge malerfaget.
– Vi håper denne satsningen vil ha en positiv påvirkning av de unge, lovende VGS-søkerne. Og f or at dette skal bli en suksess, trenger vi flere som kan ta ballen videre. Derfor trekker vi ut en instagrammer hver måned som mottar et gavekort på 1000 kr for jobben. Vi håper det blir et attraktivt trekkplaster, sier kompetanse- og utviklingssjef hos MLF Kari Wilsgård.
Aurora er første ut
– Aurora er 18 år og har gått overflateteknikk på Stovner Videregående Skole i Oslo. I juli begynte hun å jobbe for Buer, og i disse dager er lærlingen svært fornøyd med å jobbe på selveste slottet. Hun tar over instagramen vår i dag, sier hun.
AURORA: I dag tar 18 år gamle Aurora over instagramkontoen til MLF. Hun har gått overflateteknikk på Stovner VGS, og jobber i dag for Buer.
Helena tar over neste uke
– Helena er 29 år og voksenlærling i Alliero. Her ser det ut som hennes kreative og kunstneriske evner vil komme godt til nytte, sier hun.
HELENA: Neste uke vil 29 år gamle Helena overta instagramkontoen. Hun er voksenlærling i Alliero.
Malerlærling laget fargen Dronningrød
På treningsleir før NM i Overflateteknikk
De lager opplæringsfilm for maler- og gulvleggerfagene
Flere jenter velger byggfag
La håndverkeren pusse opp
Flere unge vil bli malere
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...
Nytt gulvshowrom markerer satsing på arkitekter og designere
Tarkett Atelier Oslo er det nye møtestedet for arkitekter og designere. Beliggende i nyåpnede Construction City, viser Tarkett her frem sine gulvprodukter i splitter nye omgivelser.
En oase av autentisk kunst
I rustikk stil med naturlige teksturer i jordfarger, sømløst blandet med ikoniske designelementer lager Omexcos kolleksjon Oase et rolig og hjemmekoselig miljø. Tapetene er...
Grunn til optimisme innen bygg og anlegg
Bunnivået er passert. Nå går det sakte oppover i bygg- og anleggsbransjen. Det mener Prognosesenteret som har kartlagt alle større planlagte prosjekter.