Malermestrene vil øke rekrutteringen gjennom Instagram
Nå ønsker MLF å bruke Instagram for å øke rekrutteringen til malerfaget og synliggjøre de unge i bransjen. Instagramkontoen vil gå på rundgang mellom unge lærlinger som viser fram sin arbeidshverdag, en uke hver.

Anna Leikanger Voje/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I dag, mandag 14. september, tar første lærling over instagramkontoen til malermestrene. I løpet av uken skal hun vise fram sin arbeidshverdag, og MLF håper på å påvirke unge potensielle malere til å velge malerfaget.
– Vi håper denne satsningen vil ha en positiv påvirkning av de unge, lovende VGS-søkerne. Og f or at dette skal bli en suksess, trenger vi flere som kan ta ballen videre. Derfor trekker vi ut en instagrammer hver måned som mottar et gavekort på 1000 kr for jobben. Vi håper det blir et attraktivt trekkplaster, sier kompetanse- og utviklingssjef hos MLF Kari Wilsgård.
Aurora er første ut
– Aurora er 18 år og har gått overflateteknikk på Stovner Videregående Skole i Oslo. I juli begynte hun å jobbe for Buer, og i disse dager er lærlingen svært fornøyd med å jobbe på selveste slottet. Hun tar over instagramen vår i dag, sier hun.
AURORA: I dag tar 18 år gamle Aurora over instagramkontoen til MLF. Hun har gått overflateteknikk på Stovner VGS, og jobber i dag for Buer.
Helena tar over neste uke
– Helena er 29 år og voksenlærling i Alliero. Her ser det ut som hennes kreative og kunstneriske evner vil komme godt til nytte, sier hun.
HELENA: Neste uke vil 29 år gamle Helena overta instagramkontoen. Hun er voksenlærling i Alliero.
Malerlærling laget fargen Dronningrød
På treningsleir før NM i Overflateteknikk
De lager opplæringsfilm for maler- og gulvleggerfagene
Flere jenter velger byggfag
La håndverkeren pusse opp
Flere unge vil bli malere
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...