Mal Proff har lansert podkast
Mal Proff har laget en podkast hvor de snakker om blant annet overflatebehandling, teknikker, produktnyheter og malingsbransjen. – Vi er malingsnerder, og elsker å dypdykke i det tekniske. I Mal Proff har vi et ekstremt stort nettverk med mange dyktige folk som vi kan lære mye av, sier Jan Erik Foss, markedssjef hos Mal Proff.
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Idéen til podkasten kom fra salgsdirektør i Mal Proff, Terje Langmoe. Han er også en av podkastvertene.
– Med denne podkasten ønsker vi å fremme og forsterke kjeden opp imot proffmarkedet. Å kunne formidle fag- og produktkunnskap er også viktig. Samtidig informerer vi om hva som skjer i proffmarkedet ved å presentere ulike kundehistorier og intervjue eksperter innen overflatebehandling, sier Langmoe.
KUNNSKAP: – Å kunne formidle fag- og produktkunnskap er viktig, sier Terje Langmoe.
Stort nettverk, mye kunnskap
Langmoe sin makker i studio, er Mal Proffs markedssjef, Jan Erik Foss. Han mener det er fint å kunne få vise frem den rike kunnskapen som finnes innad i Mal Proffs nettverk.
– Siden vi har et stort nettverk så er det skikkelig gøy å kunne invitere noen av de mest kunnskapsrike personene bransjen har. Det er veldig interessant å dypdykke ned i materien. Vi har allerede en lang liste med gjester som vi skal invitere inn i studioet, sier han.
TENKE NYTT: – Vi prøver hele tiden å fornye oss. Derfor tester vi nye plattformer som for eksempel podkast for å nå ut til kundene våre, sier Jan Erik Foss.
Selv om de ikke har noe tidligere erfaring med podkast, mener Langmoe og Foss de kan dra nytte av tidligere erfaring fra andre plattformer.
– Vi hadde ingen erfaringer med å lage podkast, men i mange år har vi laget filmer om overflatebehandling til sosiale medier. Med denne erfaringen og samspillet vi to har mellom oss, så gir det oss en trygghet for at vi skal kunne lage et innhold i vår podkast som er interessant for våre kunder, forteller Langmoe.
– Vi prøver hele tiden å fornye oss, det innebærer også å teste ut nye plattformer for å nå ut til kundenes våre, legger Foss til.
Podkasten blir spilt inn i Mestergruppens studio i konsernets hovedkontor i Oslo.
– Det passet perfekt at det fantes et godt egnet rom til dette allerede hos Mestergruppens kontor. Vi har fått god hjelp av Lars Holand som ordner og fikser alt av det tekniske. Både lyd, lys, film og redigering. Det er betryggende å ha noen som er så solid på det tekniske, sier Foss.
PODKAST: Mal Proffs podkast har til nå seks episoder tilgjengelig og ytterlige to kommer før sommeren. De er tilbake med flere spennende gjester etter sommeren.
Målgruppe
Med podkasten ønsker Mal Proff å både nå ut til både håndverkere og privatfolk.
– Målgruppen er den proffe håndverkeren, men det er også viktig å kunne promotere Mal Proff bredere ut i markedet. Vi har også lyst til å få inn øvrige kjeder i Mestergruppen der vi har relevante temaer som vi ønsker å fremheve ovenfor proffen, sier Langmoe.
Mal Proff fortsetter podkasten etter sommeren med flere spennende folk på gjestelisten. Episodene er tilgjengelig på Spotify, Apple og Youtube.
– Vi har til nå spilt inn åtte episoder, seks har kommet ut, to er på vei. Vi har allerede fått gode tilbakemeldinger fra lyttere, og det er vi glade for. Før sommeren slipper vi flere episoder, så det er bare å skru opp volumet, avslutter Foss.
- Episode 1: Pilot.
- Episode 2: Teaser på hva som kommer.
- Episode 3: Utvendig maling. Gjest: R&D Manager Sigurd Nilsen.
- Episode 4: Maleutstyr. Gjest: Lars Petter Rustan fra Jordan.
- Episode 5: Malesprøyter. Gjest: Jørn Strøm fra Graco.
- Episode 6: Farger. Gjest: Tale Henningsen fra Fargerike.
Norge rundt med Mal Proff Roadshow
Relasjonsbygging på messe med «carry power»
100 prosent av Neoo kan bli nytt teppe
Montér åpner moderne byggevarehus i Verdal
Høstens soveromsopplevelse er inspirert av Alpene
Sommerfølelse med Flügger på Norgesturné
Mal Proff har utsalgssteder og distribusjonspunkter i hele Norge og er en del av Mestergruppen-konsernet. Mal Proff fører over 30 000 produkter, er markedsledende med over 10 000 bedriftskunder og selger utstyr og materialer for maler- og byggtapetsererfaget. Mal Proff omsetter for cirka 1 milliard kroner årlig og har cirka 120 medarbeidere. I 2023 ble Mal Proff lansert i Sverige.
Duri etablerer ny avdeling i Trondheim
Etter sterk etterspørsel fra håndverksbransjen i Midt-Norge etablerer Duri en ny, fullverdig avdeling i Trondheim. Selskapet overtar lokalene i januar 2026 og planlegger å åpne dørene...
God som ny med brukte teppefliser
Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...
Skjønn natur og tradisjon i tekstil og tapet
Highgrove er sommerresidensen til kong Charles III, og også navnet på en tapet- og tekstilkolleksjon fra Sanderson. Denne er inspirert av herregårdens flotte hageanlegg og består...
Smart fargeprøve for eksteriørfarger
Nordsjös Colourtester, den smarte prøveboksen med maling og minirull i ett, kommer nå med utendørsfarger som passer godt til nordiske hus. Fargeprøvene kjøpes via nett og leveres...
Sømløs integrasjon mellom teppefliser og LVT
iD Square Loose-Lay kan perfekt integreres med Desso teppefliser, da de bygger like mye i høyden. Denne kombinasjonen skaper harmoniske og unike design av arbeidsplasser, og en sanselig...
Relansering av Expona Flow
Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...