Mal Proff har lansert podkast
Mal Proff har laget en podkast hvor de snakker om blant annet overflatebehandling, teknikker, produktnyheter og malingsbransjen. – Vi er malingsnerder, og elsker å dypdykke i det tekniske. I Mal Proff har vi et ekstremt stort nettverk med mange dyktige folk som vi kan lære mye av, sier Jan Erik Foss, markedssjef hos Mal Proff.
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Idéen til podkasten kom fra salgsdirektør i Mal Proff, Terje Langmoe. Han er også en av podkastvertene.
– Med denne podkasten ønsker vi å fremme og forsterke kjeden opp imot proffmarkedet. Å kunne formidle fag- og produktkunnskap er også viktig. Samtidig informerer vi om hva som skjer i proffmarkedet ved å presentere ulike kundehistorier og intervjue eksperter innen overflatebehandling, sier Langmoe.
KUNNSKAP: – Å kunne formidle fag- og produktkunnskap er viktig, sier Terje Langmoe.
Stort nettverk, mye kunnskap
Langmoe sin makker i studio, er Mal Proffs markedssjef, Jan Erik Foss. Han mener det er fint å kunne få vise frem den rike kunnskapen som finnes innad i Mal Proffs nettverk.
– Siden vi har et stort nettverk så er det skikkelig gøy å kunne invitere noen av de mest kunnskapsrike personene bransjen har. Det er veldig interessant å dypdykke ned i materien. Vi har allerede en lang liste med gjester som vi skal invitere inn i studioet, sier han.
TENKE NYTT: – Vi prøver hele tiden å fornye oss. Derfor tester vi nye plattformer som for eksempel podkast for å nå ut til kundene våre, sier Jan Erik Foss.
Selv om de ikke har noe tidligere erfaring med podkast, mener Langmoe og Foss de kan dra nytte av tidligere erfaring fra andre plattformer.
– Vi hadde ingen erfaringer med å lage podkast, men i mange år har vi laget filmer om overflatebehandling til sosiale medier. Med denne erfaringen og samspillet vi to har mellom oss, så gir det oss en trygghet for at vi skal kunne lage et innhold i vår podkast som er interessant for våre kunder, forteller Langmoe.
– Vi prøver hele tiden å fornye oss, det innebærer også å teste ut nye plattformer for å nå ut til kundenes våre, legger Foss til.
Podkasten blir spilt inn i Mestergruppens studio i konsernets hovedkontor i Oslo.
– Det passet perfekt at det fantes et godt egnet rom til dette allerede hos Mestergruppens kontor. Vi har fått god hjelp av Lars Holand som ordner og fikser alt av det tekniske. Både lyd, lys, film og redigering. Det er betryggende å ha noen som er så solid på det tekniske, sier Foss.
PODKAST: Mal Proffs podkast har til nå seks episoder tilgjengelig og ytterlige to kommer før sommeren. De er tilbake med flere spennende gjester etter sommeren.
Målgruppe
Med podkasten ønsker Mal Proff å både nå ut til både håndverkere og privatfolk.
– Målgruppen er den proffe håndverkeren, men det er også viktig å kunne promotere Mal Proff bredere ut i markedet. Vi har også lyst til å få inn øvrige kjeder i Mestergruppen der vi har relevante temaer som vi ønsker å fremheve ovenfor proffen, sier Langmoe.
Mal Proff fortsetter podkasten etter sommeren med flere spennende folk på gjestelisten. Episodene er tilgjengelig på Spotify, Apple og Youtube.
– Vi har til nå spilt inn åtte episoder, seks har kommet ut, to er på vei. Vi har allerede fått gode tilbakemeldinger fra lyttere, og det er vi glade for. Før sommeren slipper vi flere episoder, så det er bare å skru opp volumet, avslutter Foss.
- Episode 1: Pilot.
- Episode 2: Teaser på hva som kommer.
- Episode 3: Utvendig maling. Gjest: R&D Manager Sigurd Nilsen.
- Episode 4: Maleutstyr. Gjest: Lars Petter Rustan fra Jordan.
- Episode 5: Malesprøyter. Gjest: Jørn Strøm fra Graco.
- Episode 6: Farger. Gjest: Tale Henningsen fra Fargerike.
Norge rundt med Mal Proff Roadshow
Relasjonsbygging på messe med «carry power»
100 prosent av Neoo kan bli nytt teppe
Montér åpner moderne byggevarehus i Verdal
Høstens soveromsopplevelse er inspirert av Alpene
Sommerfølelse med Flügger på Norgesturné
Mal Proff har utsalgssteder og distribusjonspunkter i hele Norge og er en del av Mestergruppen-konsernet. Mal Proff fører over 30 000 produkter, er markedsledende med over 10 000 bedriftskunder og selger utstyr og materialer for maler- og byggtapetsererfaget. Mal Proff omsetter for cirka 1 milliard kroner årlig og har cirka 120 medarbeidere. I 2023 ble Mal Proff lansert i Sverige.
Bygg og bevar fortsetter i fire år til
Klima- og miljødepartementet og NHO Byggenæringen er overens om å fortsette samarbeidet om Bygg og Bevar. Programmet forlenges i fire år og får mer penger over statsbudsjettet.
Generasjonsskifte hos Dana Lim
1. januar presenterte Dana Lim Christian Hwaiz Brask som ny CFO. Med spesiell erfaring innen økonomistyring av produksjonsbedrifter, er han klar til å videreføre Dana Lims vekstplaner...
Heimtextil 2025: Rekordvekst og Patricia Urquiola i fokus
Årets viktigste messe for interiørtekstiler, Heimtextil, åpnet 2025 med over 3 000 utstillere fra 142 land og 50 000 besøkende, og markerte med det en sterk start for det nye messeåret.
Grønne nyanser leder vei i 2025
Fargerike har kåret den grønne fargen Vårblad til Årets farge for 2025. – Vårblad er en grønn tone med en allsidighet som gjør den til et naturlig midtpunkt i ethvert rom, skriver Fargerike...
Oslo-malere skal sykle til jobb
Hvem trenger firmabil når arbeidsdagen tilbringes midt i byen? Det var spørsmålet Oslos ordfører Anne Lindboe stilte ved åpningen av en ny, sentrumsnær håndverkerbase. Med Green Hub,...
Forestia setter Svanen-merket på sponplater
Sponplateprodusenten Forestia kan nå sette Svanen-merket på 16 produkter i Norge. Sertifiseringen gir bedriften et effektivt verktøy overfor forbrukere og profesjonelle innkjøpere som...