FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
BESTEVENN:

Foto: Kristian Owren/ifi.no

Leverer tysk kvalitet på norsk

Økt trygghet selger! Det sier Terje Strømbom Olsen, salgsdirektør i Ardex Norge, som konkurrerer med kunnskap som fremste våpen.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

– Vi vil ha lojale kunder som verdsetter vår måte å arbeide på. Ikke alle skal være Ardex-kunder, sier Terje Strømbom Olsen, salgsdirektør i Ardex Norge

I over 45 år har Ardex levert tysk kvalitet på sparkelmasse og flislim til det norske markedet. Produktene blir i all hovedsak produsert i fabrikken i Hedenstad på Jylland, der de ved behov spesialtilpasses til de sære og varierende norske vinterforholdene. Selskapet, som ble etablert i 1949 i den tyske byen Witten, har ikke de billigste produktene på markedet, men organisasjonen legger heller vekt på produktkunnskap. 

– Vi er konkurransedyktig på alle produkter. Vi leverer produkter med lavt forbruk per kvadratmeter, kort tørketid, hurtig herdig og kort ventetid. Merverdien ligger i vår tekniske kompetanse og lange erfaring, sier han.

Se flere bilder
SKREKK-KABINETTET:

Foto: Kristian Owren/ifi.no

Sparkling på ekstreme mengder gammel maling er ikke bestandig det beste. Lag på lag med sparkelmasse, og i bunnen rikelig med tjære som «primer» gir også prøver til skrekk-kabinettet i utdanningslokalene til Ardex. Her får håndverkeren lære seg bedre løsninger!

Opplæring er viktig

Med ti ansatte, der seks er tekniske rådgivere som utgjør et landsdekkende støtteapparat med service og oppfølging for kunder i alle bransjer, og et eget Ardex Academy der over 13 000 håndverkere har fått opplæring i produktene, stiller Ardex sterkt på kompetanse. 

– Økt trygghet selger, sier Strømbom Olsen og viser oss rundt i lokalene i Jerikoveien på Alna i Oslo. Innvendig er kontorer, verksted og undervisningslokaler nylig blitt pusset opp. 
– Vi må få litt farger inn i de grå omgivelsene, sier han. 

Og lokalene er i flittig bruk, til Ardex Academy kommer årlig flere hundre håndverkere for å kurses i produkter og bruken av dem. De samarbeider med alle leverandører innen gulv og maling, og henter inn håndverkere fra hele landet til nøye planlagte og tilpassede kurs. 

– Vi tar opplæring til et nytt nivå – både opplæring i egen organisasjon og et trenings- og kurstilbud til våre brukere. 

– Vi har fokus på sikkerhet og riktig bruk av våre produkter. Det er ekstremt viktig. Vi leverer aldri ut et produkt som prøve. Da kommer vi heller med ut til byggeplassen med det aktuelle produktet og demonstrerer bruken, sier Strømbom Olsen.

Se flere bilder
OPPLÆRING:

Foto: Kristian Owren/ifi.no

Til Ardex Academy kommer årlig flere hundre håndverkere og butikkselgere for å bli kjent med produktene.

Investerer i selskapet

Se flere bilder
LOMMEGUIDE:

Foto: Kristian Owren/ifi.no

Med en produktguide i lommeformat, og oppdaterte datablad, sjekklister og limanbefalinger for alle gulvprodukter som er tilgjengelige på det norske markedet på nettsidene, skal Ardex være en totalleverandør i hurtige løsninger for maler, gulvlegger flislegger og murer.

Det tyske morselskapet er familieeid, og har eiere som er opptatt av å videreutvikle Ardex. 

– De har nylig lagt grunnsteinen til Ardex Tower, et bygg som skal rage 24 etasjer og vil blir vårt nye hovedkontor og blir bygget etter dagens og fremtidens krav inklusive en tropisk have helt på toppen. Totalt har konsernet investert nærmere en milliard kroner i en ny fabrikk og helautomatisk lager i Tyskland, sier Terje Strømbom Olsen.

Se flere bilder
ARDEX'-ORDTAK:

Foto: Kristian Owren/ifi.no

Ardex holdet fokus på opplæring og kvalitet.

ARDEX I TALL:

1949: Grunnlagt
3 000: Antall ansatte
820 000 000: Omsetning i euro
38: Antall land med produksjonsanlegg
53: Antall land med kontorer 
10: Suksessfulle brands
2400: Ulike produkter
25: Produktkategorier

Mestergruppen overtar Wifa-kjeden
Bransjenytt

Mestergruppen overtar Wifa-kjeden

Fra og med i dag overtar Mestergruppen eierskapet til Wifa Farge og Interiørkjede AS. Det skriver Mestergruppen i en pressemelding. Wifa skal bestå som egen kjede, og får ny daglig...

Naturkombinasjoner på tapetet
Produktaktuelt

Naturkombinasjoner på tapetet

Med små, delikate blomster, store, eksotiske blader og klassiske ruter er tapetene i boken Natural Living som hentet fra naturen. Alle dekorer kan mikses og matches på en dekorativ...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.