Kundekveld ble snakkis i byen
Butikkene i Happy Homes har arrangert kundekvelder i mange år. Nå slår kjedens nye konsept «Smaken av inspirasjon» svært godt an blant kundene. Hos Malerbua i Mosjøen ble kundekvelden en stor suksess.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
I butikkenHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Først ute til å teste ut konseptet var Malerbua i Mosjøen, og de klarte kunststykket å bli en «snakkis» på byen etter kundekvelden. Tor Morten Strøm er kjempefornøyd med opplegget, og ringvirkningene kvelden har skapt i etterkant.
– I en ellers rolig tid har dette skapt mer trafikk i butikken. Jeg ble til og med så inspirert selv, at nå blir det oppussing av stua hjemme. Og snakkisen på byen handler om farger i taket. Det kommer garantert til å bli malt mange tak i området her etter denne kvelden, forteller han.
HAPPY VERTSKAP: Per Arne Moe Jacobsen, Anita Mikalsen og Tor Morten Strøm var spent i forkant av arrangementet, og super-fornøyd med den nye kundekvelden. Det var tommel opp for opplegg og trafikken i etterkant.
Samarbeid med mat og mote
Kjernen i det nye konseptet er å samarbeide lokalt på tvers av bransjer for å trekke kunder til de fysiske butikkene. Primus motor bak opplegget er markedssjef i Happy Homes Lene Høiseth.
– Vi har i mange år arrangert kundekvelder, men i takt med tiden må vi endre oss, sier hun.
Det tradisjonelle opplegger har vært å presentere produkter og interiørtrender. Nå kobles interiør, klesmote og mat i samme program.
– Trender innen interiør, klær og mat henger sammen, så vi tenkte det var interessant å kombinere disse og invitere kunder til en inspirerende opplevelseskveld, sier Høiseth.
TRENDY MAT: Mat påvirkes av fargetrendene og er en viktig del av en vellykket kundekveld. Kveldens smaklige opplevelse ble levert av Bunnpris & Gourmet i Mosjøen.
Enkelt og genialt
Tor Morten Strøm er begeistret:
– Da Lene presenterte opplegget og spurte om vi ville teste konseptet, så jublet jeg! Dette er nytenking, bærekraft og samarbeid i en herlig miks. Ideen er like enkel som den er genial!
Malerbua i Mosjøen fikk med seg den lokaleide klesbutikken Hammer og dansere fra Balance Danseforening som mannekenger, samt Bunnpris & Gourmet som sto for maten. Sammen skapte de en smakelig og opplevelsesrik trendkveld.
Lene Høiseth hadde satt sammen tre aktuelle stiler som utgangspunkt for programmet.
–Klesbutikken plukket ut klær i de respektive stilene og kjørte mannekengoppvisning. Gourmet matbutikk laget en matrett i hver stil. Det ble skikkelig kult. Det er en fin måte å presentere nye trender på. Klær, interiør og mat er en del av det samme trendbildet, og gir en fin opplevelse, sier hun fornøyd.
MANNEKENGER: Kjernen i det nye konseptet er samarbeid lokalt på tvers av bransjer for å trekke kunder til de fysiske butikkene. Dansere fra Balance Danseforening i Mosjøen bidro med glede som mannekenger.
Ga et ekstra boost
Strøm skryter av kjedekontoret.
– Til tross for begrensede ressurser kommer de opp med så mye som er bra for oss forhandlere, sist i rekken er kundekvelden «Smaken av inspirasjon». Han synes det er fint å få vist seg fram på en annerledes måte, og har fått reaksjoner fra andre bransjer som tenker at slike kundekvelder også kan være noe for dem.
– Vi var veldig spent, og det vart suksess – så det holdt! Vi har brukt mye tid, men det var artig for oss og ga et ekstra boost! avslutter Tor Morten Strøm.
TRENDFARGER: Trender innen interiør, klær og mat henger sammen. I Mosjøen ble det vist blant annet med en mannekengoppvisning. Her viste lokale dansere klær fra den klesbutikken Hammer.
Fiken er Årets farge fra Happy Homes
Starten på et eventyr
Generasjonsskifte i Happy Homes Malerbua
Stilhistorisk oppussing av jugendleilighet
Dette tror bransjen
Egen maling skaper entusiasme hos Happy Homes
Lene Høiseth hadde satt opp tre stiler som folk kunne kjenne seg igjen i. Folk ble ekstra inspirert da hun snakket om å bruke farge i taket, og tapet. Hele fargesirkelen var representert.
– Vi har brukt hele fargesirkelen en stund, men det nye nå er at fargene blir mer spenstige. Vi ser det tydeligst på klær, men det samme kommer på interiør. Knall grønt og lilla er to farger som står tydelig ut. Gule og røde nyanser er også veldig aktuelle. Disse er på full fart inn i interiør.
Vi merker at kundene tør mer fargestyrke. Etter å ha sett på de kulørsvake veggene gjennom hele koronatiden tør vi nå å dra til litt mer, sier hun. TRENDEKSPERT: Markedssjef Lene Høiseth er en treffsikker trendspotter, Hun hadde satt sammen tre aktuelle stiler som basis for kveldens visning og inspirasjon for de som skal pusse opp utover vinteren.
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....