Kundekveld ble snakkis i byen
Butikkene i Happy Homes har arrangert kundekvelder i mange år. Nå slår kjedens nye konsept «Smaken av inspirasjon» svært godt an blant kundene. Hos Malerbua i Mosjøen ble kundekvelden en stor suksess.
Bjørg Owren/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
I butikkenHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Først ute til å teste ut konseptet var Malerbua i Mosjøen, og de klarte kunststykket å bli en «snakkis» på byen etter kundekvelden. Tor Morten Strøm er kjempefornøyd med opplegget, og ringvirkningene kvelden har skapt i etterkant.
– I en ellers rolig tid har dette skapt mer trafikk i butikken. Jeg ble til og med så inspirert selv, at nå blir det oppussing av stua hjemme. Og snakkisen på byen handler om farger i taket. Det kommer garantert til å bli malt mange tak i området her etter denne kvelden, forteller han.
HAPPY VERTSKAP: Per Arne Moe Jacobsen, Anita Mikalsen og Tor Morten Strøm var spent i forkant av arrangementet, og super-fornøyd med den nye kundekvelden. Det var tommel opp for opplegg og trafikken i etterkant.
Samarbeid med mat og mote
Kjernen i det nye konseptet er å samarbeide lokalt på tvers av bransjer for å trekke kunder til de fysiske butikkene. Primus motor bak opplegget er markedssjef i Happy Homes Lene Høiseth.
– Vi har i mange år arrangert kundekvelder, men i takt med tiden må vi endre oss, sier hun.
Det tradisjonelle opplegger har vært å presentere produkter og interiørtrender. Nå kobles interiør, klesmote og mat i samme program.
– Trender innen interiør, klær og mat henger sammen, så vi tenkte det var interessant å kombinere disse og invitere kunder til en inspirerende opplevelseskveld, sier Høiseth.
TRENDY MAT: Mat påvirkes av fargetrendene og er en viktig del av en vellykket kundekveld. Kveldens smaklige opplevelse ble levert av Bunnpris & Gourmet i Mosjøen.
Enkelt og genialt
Tor Morten Strøm er begeistret:
– Da Lene presenterte opplegget og spurte om vi ville teste konseptet, så jublet jeg! Dette er nytenking, bærekraft og samarbeid i en herlig miks. Ideen er like enkel som den er genial!
Malerbua i Mosjøen fikk med seg den lokaleide klesbutikken Hammer og dansere fra Balance Danseforening som mannekenger, samt Bunnpris & Gourmet som sto for maten. Sammen skapte de en smakelig og opplevelsesrik trendkveld.
Lene Høiseth hadde satt sammen tre aktuelle stiler som utgangspunkt for programmet.
–Klesbutikken plukket ut klær i de respektive stilene og kjørte mannekengoppvisning. Gourmet matbutikk laget en matrett i hver stil. Det ble skikkelig kult. Det er en fin måte å presentere nye trender på. Klær, interiør og mat er en del av det samme trendbildet, og gir en fin opplevelse, sier hun fornøyd.
MANNEKENGER: Kjernen i det nye konseptet er samarbeid lokalt på tvers av bransjer for å trekke kunder til de fysiske butikkene. Dansere fra Balance Danseforening i Mosjøen bidro med glede som mannekenger.
Ga et ekstra boost
Strøm skryter av kjedekontoret.
– Til tross for begrensede ressurser kommer de opp med så mye som er bra for oss forhandlere, sist i rekken er kundekvelden «Smaken av inspirasjon». Han synes det er fint å få vist seg fram på en annerledes måte, og har fått reaksjoner fra andre bransjer som tenker at slike kundekvelder også kan være noe for dem.
– Vi var veldig spent, og det vart suksess – så det holdt! Vi har brukt mye tid, men det var artig for oss og ga et ekstra boost! avslutter Tor Morten Strøm.
TRENDFARGER: Trender innen interiør, klær og mat henger sammen. I Mosjøen ble det vist blant annet med en mannekengoppvisning. Her viste lokale dansere klær fra den klesbutikken Hammer.
Fiken er Årets farge fra Happy Homes
Starten på et eventyr
Generasjonsskifte i Happy Homes Malerbua
Stilhistorisk oppussing av jugendleilighet
Dette tror bransjen
Egen maling skaper entusiasme hos Happy Homes
Lene Høiseth hadde satt opp tre stiler som folk kunne kjenne seg igjen i. Folk ble ekstra inspirert da hun snakket om å bruke farge i taket, og tapet. Hele fargesirkelen var representert.
– Vi har brukt hele fargesirkelen en stund, men det nye nå er at fargene blir mer spenstige. Vi ser det tydeligst på klær, men det samme kommer på interiør. Knall grønt og lilla er to farger som står tydelig ut. Gule og røde nyanser er også veldig aktuelle. Disse er på full fart inn i interiør.
Vi merker at kundene tør mer fargestyrke. Etter å ha sett på de kulørsvake veggene gjennom hele koronatiden tør vi nå å dra til litt mer, sier hun. TRENDEKSPERT: Markedssjef Lene Høiseth er en treffsikker trendspotter, Hun hadde satt sammen tre aktuelle stiler som basis for kveldens visning og inspirasjon for de som skal pusse opp utover vinteren.
Ny leder i IFI!
Vi har gleden av å ønske Helge Bod Vangen velkommen som ny administrerende direktør i IFI!
IFI lanserer bransjestatistikk
IFI er i ferd med å lansere et interaktivt dashbord som gir medlemsbedriftene verdifull innsikt i markedsutvikling og økonomiske indikatorer. Verktøyet hjelper beslutningstakere til...
Holdbarhet: Dette er hva kundene vil ha til utendørsjobben
Farge-, interiør- og byggevarehandelen kappes om 550 000 kunder som planlegger utendørs oppussing og vedlikehold i vår og i sommer. Å male er det vanligste prosjektet, og for mange...
Trommetakt og topp stemning på Kulørs kjedetreff!
Latter, jubel og tromming på bordene – stemningen var på topp da Kulør samlet butikker og leverandører til kjedetreff 19.-20. mars. ved Gardermoen. Etter to dager med inspirasjon, workshops...
Klikkbare gulvlister
Pergos nye klikkbare gulvlister er laget med et mål for øyet, nemlig å gjøre monteringen enklere og finishen sømløs. Den egenutviklede Uniclic-system gjør installasjonen av gulvlister...
Innovativt design og bærekraftige løsninger for morgendagens interiør
Forbo Flooring har nylig relansert og utvidet de populære kolleksjonene Sarlon, Modul'Up og Eternal. Disse nyhetene kombinerer innovativ teknologi med dagens farge- og interiørtrender,...