Kulør inngår samarbeid med Nordsjö Idé & Design
For å styrke faghandelen i Norge har Nordsjö Idé & Design-kjeden inngått en samarbeidsavtale med Kulør-kjeden. – Vi er veldig fornøyde, sier Jonhild Bjerkli, kjedeleder i Kulør.
Emma Wold/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Avtalen innebærer at medlemmene i Nordsjö Idé & Design (NID) går inn i Kulør-kjeden fra 1. januar 2024. Samtidig vil Kulør-kjeden tilby malingsmerket Nordsjö i sitt sortiment, skriver Mestergruppen i en pressemelding.
Siden 2020 har NID samarbeidet med Mal Proff og Farveringen som begge eies av Mestergruppen-konsernet, og som i tillegg eier Kulør. NID-kjeden eies av AkzoNobel-konsernet, som ser frem til et utvidet samarbeid med Mestergruppen.
Proffgrunning i base for mørke farger
STØRRE VEKSTPOTENSIAL: Svein Reidar Sebjørnsen ser frem til å styrke merkevarene.
Har behov for å styrke seg
– Vi gjør dette som et ledd i en konsolideringsprosess for å styrke faghandelen vår i Norge, sier Svein Reidar Sebjørnsen, salgsdirektør i AkzoNobel Coatings AS, og fortsetter:
– AkzoNobel har lenge hatt et godt samarbeid med Mestergruppen. Vi forventer et større vekstpotensial ved å slå sammen NID og Kulør. Dette vil også styrke Nordsjö-merkevaren vår.
Kjedeleder i NID, Jon Erik Thorstensen, ser positivt på overføringen av de 19 NID-medlemmene til Kulør-kjeden.
– Faghandelen har behov for å styrke seg i et stadig tøffere marked. Først og fremst har faghandelen behov for å bli større og sterkere med færre kjedekonsepter. For NID vil denne overføringen av våre medlemmer til Kulør øke den enkelte butikks konkurransekraft i kampen om kundene.
POSITIV: Jon Erik Thorstensen, kjedeleder i NID, stiller seg positiv til overføringen. – Faghandelen har behov for å styrke seg i et stadig tøffere marked, påpeker han.
Kjedeleder i Kulør, Jonhild Bjerkli, ser frem til å få flere medlemmer inn i Kulør-kjeden.
– Til neste år vil vi ha totalt 74 medlemmer, og vårt fokus vil være å jobbe videre med å utvikle innovative og bærekraftige tjenester for dem. Vi er veldig fornøyde med den nye avtalen med Nordsjö, og ser frem til å tilby gode betingelser, felles markedsføringskampanjer og andre medlemsfordeler, sier Bjerkli.
Gammel butikk i nytt lokale
Ny proffbutikk på sørsiden av Trondheim
Mestergruppens kjeder reduserer plastbruken
Happy Homes Sverige blir en del av Mestergruppen
Forsiktig optimisme i overflatebransjen
En ny svenske skal erobre Norge
Nordsjö lanserer gjenvunnet maling
Kulør ble opprettet i 2017 og har i dag 55 medlemsbutikker over hele Norge. Kulørs lokale medlemsbutikker tilbyr maling, gulv, tapet og produkter til oppussingsprosjekter. Kulør er Norges raskest voksende kjede innenfor malingsbransjen. Medlemmene har sterk lokal tilhørighet og stor valgfrihet når det gjelder sortiment og konsept. Kulør er eid av bolig- og byggevarekonsernet Mestergruppen.
Nordsjö Idé & Design (NID) er en nordisk faghandelskjede som i Norge består av 19 butikker fra Mandal i sør til Nordreisa i nord. Medlemmene har sterk lokal tilhørighet og tilbyr maling, gulv og tapet samt tilhørende produkter til oppussingsprosjekter.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...