Kulør inngår samarbeid med Nordsjö Idé & Design
For å styrke faghandelen i Norge har Nordsjö Idé & Design-kjeden inngått en samarbeidsavtale med Kulør-kjeden. – Vi er veldig fornøyde, sier Jonhild Bjerkli, kjedeleder i Kulør.
Emma Wold/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Avtalen innebærer at medlemmene i Nordsjö Idé & Design (NID) går inn i Kulør-kjeden fra 1. januar 2024. Samtidig vil Kulør-kjeden tilby malingsmerket Nordsjö i sitt sortiment, skriver Mestergruppen i en pressemelding.
Siden 2020 har NID samarbeidet med Mal Proff og Farveringen som begge eies av Mestergruppen-konsernet, og som i tillegg eier Kulør. NID-kjeden eies av AkzoNobel-konsernet, som ser frem til et utvidet samarbeid med Mestergruppen.
Proffgrunning i base for mørke farger
STØRRE VEKSTPOTENSIAL: Svein Reidar Sebjørnsen ser frem til å styrke merkevarene.
Har behov for å styrke seg
– Vi gjør dette som et ledd i en konsolideringsprosess for å styrke faghandelen vår i Norge, sier Svein Reidar Sebjørnsen, salgsdirektør i AkzoNobel Coatings AS, og fortsetter:
– AkzoNobel har lenge hatt et godt samarbeid med Mestergruppen. Vi forventer et større vekstpotensial ved å slå sammen NID og Kulør. Dette vil også styrke Nordsjö-merkevaren vår.
Kjedeleder i NID, Jon Erik Thorstensen, ser positivt på overføringen av de 19 NID-medlemmene til Kulør-kjeden.
– Faghandelen har behov for å styrke seg i et stadig tøffere marked. Først og fremst har faghandelen behov for å bli større og sterkere med færre kjedekonsepter. For NID vil denne overføringen av våre medlemmer til Kulør øke den enkelte butikks konkurransekraft i kampen om kundene.
POSITIV: Jon Erik Thorstensen, kjedeleder i NID, stiller seg positiv til overføringen. – Faghandelen har behov for å styrke seg i et stadig tøffere marked, påpeker han.
Kjedeleder i Kulør, Jonhild Bjerkli, ser frem til å få flere medlemmer inn i Kulør-kjeden.
– Til neste år vil vi ha totalt 74 medlemmer, og vårt fokus vil være å jobbe videre med å utvikle innovative og bærekraftige tjenester for dem. Vi er veldig fornøyde med den nye avtalen med Nordsjö, og ser frem til å tilby gode betingelser, felles markedsføringskampanjer og andre medlemsfordeler, sier Bjerkli.
Gammel butikk i nytt lokale
Trommetakt og topp stemning på Kulørs kjedetreff!
Ny proffbutikk på sørsiden av Trondheim
Mestergruppens kjeder reduserer plastbruken
Happy Homes Sverige blir en del av Mestergruppen
Forsiktig optimisme i overflatebransjen
En ny svenske skal erobre Norge
Kulør ble opprettet i 2017 og har i dag 55 medlemsbutikker over hele Norge. Kulørs lokale medlemsbutikker tilbyr maling, gulv, tapet og produkter til oppussingsprosjekter. Kulør er Norges raskest voksende kjede innenfor malingsbransjen. Medlemmene har sterk lokal tilhørighet og stor valgfrihet når det gjelder sortiment og konsept. Kulør er eid av bolig- og byggevarekonsernet Mestergruppen.
Nordsjö Idé & Design (NID) er en nordisk faghandelskjede som i Norge består av 19 butikker fra Mandal i sør til Nordreisa i nord. Medlemmene har sterk lokal tilhørighet og tilbyr maling, gulv og tapet samt tilhørende produkter til oppussingsprosjekter.
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...
Nytt gulvshowrom markerer satsing på arkitekter og designere
Tarkett Atelier Oslo er det nye møtestedet for arkitekter og designere. Beliggende i nyåpnede Construction City, viser Tarkett her frem sine gulvprodukter i splitter nye omgivelser.
En oase av autentisk kunst
I rustikk stil med naturlige teksturer i jordfarger, sømløst blandet med ikoniske designelementer lager Omexcos kolleksjon Oase et rolig og hjemmekoselig miljø. Tapetene er...
Grunn til optimisme innen bygg og anlegg
Bunnivået er passert. Nå går det sakte oppover i bygg- og anleggsbransjen. Det mener Prognosesenteret som har kartlagt alle større planlagte prosjekter.