Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Kahrs_og_Upofloor.jpg

Foto: Kährs

Kährs og Upofloor slås sammen

Upofloor er historie, men Zero og de andre varemerkene består. Fra nå av blir Kährs felles brand for alle produkter i selskapet.

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt
Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kährs kjøpte gulvprodusenten Upofloor i 2012. Dette var et tiltak i selskapets strategi for å tilby et bredt utvalg gulvprodukter. Til nå har de vært to merker under samme konsern. Nå forenes de to merkene under navnet Kährs.

– Vi ser det nå er hensiktsmessig å promotere de som én merkevare. Dette er et ytterliggere skritt mot å kunne tilby Kährs funksjonelle og trygge gulv for kommersielle behov, så vel som for helse og utdanning, sier Andreas Berge, Chief Commercial Officer hos Kährs, i en pressemelding.

Nytt navn – samme produkt

Upofloor har vært særlig kjent som mormerket til det PVC-frie og banebrytende gulvproduktet Zero. Zero og de øvrige Upofloor-produktene «Estrad», PVC-fri «Zero» og «Xpression» samt «Quartz» vil være en del av Kährs tilbud og vil bli markedsført under navnet Kährs. Merket endres, men egenskapene til produktene forblir de samme. Utvalget kundene har vil derfor forbli uendret, skriver selskapet i sin pressemelding.

Fakta om Kährs
  • 160 års historie
  • Kährs kjøpte gulvpioneren Upofloor i 2012
  • Etablert i over 70 land, blant annet Norge, Sverige, Finland og Russland
  • 1 700 ansatte
  • Over 3,3 mrd NOK i årlig omsetning
Teppe for levende atmosfære
Produktaktuelt

Teppe for levende atmosfære

Oppdag fordelene med velurteppet Jive. Dette lett melerte teppet gir rommet en levende atmosfære, og føles både myk og tett under beina. Jive kommer i flere trendy greige farger,...

Bestselger gjør comeback
Produktaktuelt

Bestselger gjør comeback

I 2007 lanserte InHouse flossteppet Twilight, som direkte ble en bestselger og holdt seg blant de mest populære teppene i mange år. Etter noen års fravær gjør nå Twilight en tilbakekomst...

Trendy veggpanel på rull
Produktaktuelt

Trendy veggpanel på rull

Essens er en tapetkolleksjon som består av fire tapeter i brystninger med spilemønster, samt 12 vakre ensfarger. Spilemønstrene og de ensfargede tapetene kan kombineres for å ...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.