Kährs og Upofloor slås sammen
Upofloor er historie, men Zero og de andre varemerkene består. Fra nå av blir Kährs felles brand for alle produkter i selskapet.

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Kährs kjøpte gulvprodusenten Upofloor i 2012. Dette var et tiltak i selskapets strategi for å tilby et bredt utvalg gulvprodukter. Til nå har de vært to merker under samme konsern. Nå forenes de to merkene under navnet Kährs.
– Vi ser det nå er hensiktsmessig å promotere de som én merkevare. Dette er et ytterliggere skritt mot å kunne tilby Kährs funksjonelle og trygge gulv for kommersielle behov, så vel som for helse og utdanning, sier Andreas Berge, Chief Commercial Officer hos Kährs, i en pressemelding.
Nytt navn – samme produkt
Upofloor har vært særlig kjent som mormerket til det PVC-frie og banebrytende gulvproduktet Zero. Zero og de øvrige Upofloor-produktene «Estrad», PVC-fri «Zero» og «Xpression» samt «Quartz» vil være en del av Kährs tilbud og vil bli markedsført under navnet Kährs. Merket endres, men egenskapene til produktene forblir de samme. Utvalget kundene har vil derfor forbli uendret, skriver selskapet i sin pressemelding.
- 160 års historie
- Kährs kjøpte gulvpioneren Upofloor i 2012
- Etablert i over 70 land, blant annet Norge, Sverige, Finland og Russland
- 1 700 ansatte
- Over 3,3 mrd NOK i årlig omsetning
Effektiv trebeskyttelse med fokus på holdbarhet og miljø
Allerede på 1970-tallet begynte Flügger å lage vanntynnede produkter for utendørs treverk. I dag har Wood Tex-familien vokst til et komplett system som gir langvarig beskyttelse til...
Fra strategi til sang – bli bedre kjent med IFIs nye leder
Helge Bod Vangen er ny administrerende direktør i IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør. Med solid erfaring fra både byggevarehandel, teknologi og markedsføring, og et engasjement...
Naturlig beskyttelse med dype røtter
Osmo lanserer tradisjonell tretjære fra Auson – nå tilgjengelig i Norge.
Gulvet fremhever kunsten i studiobutikk
Et løstlagt, lyst linoleumgulv gir de pastellfargede glassobjektene i studiobutikken til Helle Mardahl rom til å bli sett. – Lino Loose-Lay passer godt inn i estetikken samtidig som...
Faglig ansvarlig maler
Per Myhre er fra 10. juni ansatt som faglig ansvarlig maler hos Fargerike Christensen i Arendal, som er en del av Håndverksgruppen. Han kommer fra stillingen som teknisk sjef for...
Norfloor med ny Oslo-selger
Norfloor har ansatt Lasse Baastad som salgssjef for Stor-Oslo. Lasse er et par og 50 og bosatt i Oslo. Han har mangeårig erfaring som utførende maler og har de seneste årene jobbet...