Kährs og Upofloor slås sammen
Upofloor er historie, men Zero og de andre varemerkene består. Fra nå av blir Kährs felles brand for alle produkter i selskapet.
Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Kährs kjøpte gulvprodusenten Upofloor i 2012. Dette var et tiltak i selskapets strategi for å tilby et bredt utvalg gulvprodukter. Til nå har de vært to merker under samme konsern. Nå forenes de to merkene under navnet Kährs.
– Vi ser det nå er hensiktsmessig å promotere de som én merkevare. Dette er et ytterliggere skritt mot å kunne tilby Kährs funksjonelle og trygge gulv for kommersielle behov, så vel som for helse og utdanning, sier Andreas Berge, Chief Commercial Officer hos Kährs, i en pressemelding.
Nytt navn – samme produkt
Upofloor har vært særlig kjent som mormerket til det PVC-frie og banebrytende gulvproduktet Zero. Zero og de øvrige Upofloor-produktene «Estrad», PVC-fri «Zero» og «Xpression» samt «Quartz» vil være en del av Kährs tilbud og vil bli markedsført under navnet Kährs. Merket endres, men egenskapene til produktene forblir de samme. Utvalget kundene har vil derfor forbli uendret, skriver selskapet i sin pressemelding.
- 160 års historie
- Kährs kjøpte gulvpioneren Upofloor i 2012
- Etablert i over 70 land, blant annet Norge, Sverige, Finland og Russland
- 1 700 ansatte
- Over 3,3 mrd NOK i årlig omsetning
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...