Kährs og Upofloor slås sammen
Upofloor er historie, men Zero og de andre varemerkene består. Fra nå av blir Kährs felles brand for alle produkter i selskapet.

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Kährs kjøpte gulvprodusenten Upofloor i 2012. Dette var et tiltak i selskapets strategi for å tilby et bredt utvalg gulvprodukter. Til nå har de vært to merker under samme konsern. Nå forenes de to merkene under navnet Kährs.
– Vi ser det nå er hensiktsmessig å promotere de som én merkevare. Dette er et ytterliggere skritt mot å kunne tilby Kährs funksjonelle og trygge gulv for kommersielle behov, så vel som for helse og utdanning, sier Andreas Berge, Chief Commercial Officer hos Kährs, i en pressemelding.
Nytt navn – samme produkt
Upofloor har vært særlig kjent som mormerket til det PVC-frie og banebrytende gulvproduktet Zero. Zero og de øvrige Upofloor-produktene «Estrad», PVC-fri «Zero» og «Xpression» samt «Quartz» vil være en del av Kährs tilbud og vil bli markedsført under navnet Kährs. Merket endres, men egenskapene til produktene forblir de samme. Utvalget kundene har vil derfor forbli uendret, skriver selskapet i sin pressemelding.
- 160 års historie
- Kährs kjøpte gulvpioneren Upofloor i 2012
- Etablert i over 70 land, blant annet Norge, Sverige, Finland og Russland
- 1 700 ansatte
- Over 3,3 mrd NOK i årlig omsetning
Håndverk og sanselige materialer: Høydepunktene fra Paris Déco Off 2025
På Paris Déco Off 2025 fikk vi et innblikk i de nyeste trendene innen tekstildesign. Minimalismen tones ned til fordel for dristige farger og sanselige materialer. Taktilitet, håndverk,...
Vifte med 1 825 RAL-farger
RAL D2 Design er en utvidelse av det klassiske RAL-fargesystemet. Viften inneholder hele 1 825 nøye utvalgte farger som er spesielt egnet for bruk i designprosjekter. Fargene er...
Sterke limløsninger for enhver montering
I sortimentet hos Dana Lim finnes monteringslim for krevende oppgaver, rask vedheft og for liming ved lave temperaturer. High Tack 299: For krevende monteringsoppgaver med en ekstrem...
Bostik lanserer et sterkt allround-lim som er lett å påføre
Bostik har utviklet et nytt allround-lim for vegg: Wall Combi Plus. Limet er enkelt å påføre med høy limstyrke og god monteringsevne. Vegglimet er beregnet for bruk i tørre rom og...
Ny rolle: Fra kundeservice til innkjøp
Etter et spennende halvår som ansvarlig for kundeservice hos Norvigroup Norsk Dun, har Sindre Skogvoll Olsen tatt steget over i en ny rolle som innkjøper av dun. I sin nye stilling...
Norsk Dun styrker satsingen på bærekraft
Norvigroup Norsk Dun forsterker sitt fokus på bærekraft ved å utnevne Vigdis Lukerstuen til ESG-ansvarlig. I sin nye rolle vil hun ha ansvaret for selskapets samlede bærekraftarbeid,...