FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Kahrs_og_Upofloor.jpg

Foto: Kährs

Kährs og Upofloor slås sammen

Upofloor er historie, men Zero og de andre varemerkene består. Fra nå av blir Kährs felles brand for alle produkter i selskapet.

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard

Erlend Lunde / Rebecca Johnsgaard
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt
Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kährs kjøpte gulvprodusenten Upofloor i 2012. Dette var et tiltak i selskapets strategi for å tilby et bredt utvalg gulvprodukter. Til nå har de vært to merker under samme konsern. Nå forenes de to merkene under navnet Kährs.

– Vi ser det nå er hensiktsmessig å promotere de som én merkevare. Dette er et ytterliggere skritt mot å kunne tilby Kährs funksjonelle og trygge gulv for kommersielle behov, så vel som for helse og utdanning, sier Andreas Berge, Chief Commercial Officer hos Kährs, i en pressemelding.

Nytt navn – samme produkt

Upofloor har vært særlig kjent som mormerket til det PVC-frie og banebrytende gulvproduktet Zero. Zero og de øvrige Upofloor-produktene «Estrad», PVC-fri «Zero» og «Xpression» samt «Quartz» vil være en del av Kährs tilbud og vil bli markedsført under navnet Kährs. Merket endres, men egenskapene til produktene forblir de samme. Utvalget kundene har vil derfor forbli uendret, skriver selskapet i sin pressemelding.

Fakta om Kährs
  • 160 års historie
  • Kährs kjøpte gulvpioneren Upofloor i 2012
  • Etablert i over 70 land, blant annet Norge, Sverige, Finland og Russland
  • 1 700 ansatte
  • Over 3,3 mrd NOK i årlig omsetning
Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.