Italiensk marmor – tolket for dagens hjem
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
ProduktaktueltMarmor er selve symbolet på eleganse, luksus og tidløs design. Fliskolleksjonen Classica fra Norfloor er inspirert av ikoniske italienske marmortyper, men laget av et keramisk materiale som gjør dem slitesterke og motstandsdyktige mot flekker og fukt, og som ikke krever impregnering.
Serien er velegnet for baderom, kjøkken og alle rom der estetikk og funksjonalitet skal gå hånd i hånd. Her finnes tolkinger av Carrara, Bianco di Asiago, Nero Marquina, Verde Alpi, Rosa Perlino og Rosso Verona – farger som spenner fra det hvite og beige til grått, sort, grønt og rosa. Flisene kommer i en rekke størrelser som kan legges i mange ulike mønstre.
MARMORLOOK: Med inspirasjon hentet fra ikoniske italienske marmortyper, gir Classica deg muligheten til å skape et eksklusivt uttrykk – uten vedlikeholdet som følger med ekte marmor. På veggen sitter Verde Alpi og det rutete gulv er laget av den hvite Carrarra og Nero Marquina.
Obs BYGG vinner Virkes Handelspris
Obs BYGG er vinner av Handelsprisen 2025. Med imponerende vekst, høy digital modenhet og en tydelig posisjon i en bransje preget av sterk konkurranse, har selskapet vist hvordan tradisjon...
Dana Lim klare for Bygg Reis Deg
Når Bygg Reis Deg åpner på Nova Spektrum 15.–18. oktober, samles hele bygg- og anleggsnæringen. Med over 30.000 besøkende er messen et utstillingsvindu for nye løsninger – og i år stiller...
InHouse Prosjekt overtar distribusjonen av Zero
Kährs Norge overlater distribusjonen av enomergulvet Zero til InHouse Prosjekt. Eksisterende agentnettverk opprettholdes, og et utvalg av bestselgerne skal etter planen lagerføres i...
Årets farger fra Nordsjö 2026: The Rhythm of Blues
Nordsjö har lansert Årets farger 2026. Denne gangen er det ikke én farge, men tre som lanseres: Free Groove, Mellow Flow og Slow Swing. Under temaet «Din plass, ditt tempo» presenterer...
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Pris er ikke viktigst når malere velger maling. En ny undersøkelse fra Flügger, basert på svar fra 500 malerbedrifter i Norge, Sverige og Danmark viser at kvalitet og effektivitet veier...
Montér styrker laget mot privatmarkedet
Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har...