Interiørtrender 2021 – dette kommer på Maison & Objet
I 25 år har Maison & Objet-messen samlet og ledet det internasjonale design-, interiør- og livsstilsamfunnet. 9.-13. september går messen igjen av stabelen i Paris.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Maison & Objet skaper forbindelser og stimulerer business, både gjennom fagmessene og på sin digitale plattform. I tillegg har messen en tradisjon for å sette søkelys på trender som får bransjens hjerte banker fortere. Maison & Objet har en egen teft for å avdekke både rått og upolert talent, og finne kvinnene og mennene som står bak de mest spennende konseptene og produktene på markedet.
– I september 2021 blir søkelyset rettet mot de som designer vår fremtid. Med 30 000 produkter og mer enn 5 000 merker, dreier det seg om en utømmelig kilde til inspirasjon for hele interiørdesign bransjen, sier Joséphine Sconza, messens representant i Norge.
BÆREKRAFTIG: Estetiske verdier er etterspurt hos kundene. Design går fra «the Sustainable» til «the Desirable».
Ettertraktet bærekraft
Hver gang Maison & Objet går av stabelen, blir nye kilder til inspirasjon identifisert, trender blir analysert og endringer i forbrukernes vaner avdekket. Miljøbevissthet og nye prioriteringer er blitt en vesentlig del av kriteriene.
– Det har gjort at vi har beveget oss videre fra det «bærekraftige» til det «ettertraktede» (fra «the Sustainable» til «the Desirable»), sier hun.
Begrepet «desirable development» bygger på publikums ønske om å ta vare på etiske verdier. Det handler kanskje mer om en underliggende holdning enn om trender.
– Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem, sier Sconza.
ETISKE VERDIER: Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem.
Vellykket fagdag om maleverktøy
For første gang inviterte Jordan kolleger i Orkla til fagdag. Også tilfeldig forbipasserende i Drammensveien var velkomne inn for å lære mer om maling og verktøy.
Happy Homes med egen tapetserie
Happy Homes har lansert sin egen tapetserie: Lycke. Tapetene kommer i 40 design, med tre nye til høsten. De er i ren fiberkvalitet og leveres som 53 cm x 10 meter rull. Prisene...
Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem
Søndag 28. april markeres den internasjonale arbeidsmiljødagen. – Ved å prioritere mennesket gjennom hele prosessen, fra fabrikk til ferdig hjem, med gode arbeidsforhold og trygge produkter,...
Håper å inspirere flere til å pusse opp selv
Charlotte Holberg Sveinsen, fargesjef og kreativ leder hos IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør, flyttet i fjor høst inn i nytt hus på Hamar. Planen var allerede den gang...
Fugemasser og silikon i tilpassede farger
Bostik har lansert to nye sementbaserte fugemasser: Multi Grout Plus og Flex Grout Plus. Fugemassene kan brukes i kombinasjon med S755 Silicone Bath & Kitchen P, et premium silikon,...
Pure&Original og KOI med nye malingsspann
Pure & Original og KOI Fargestudio har samarbeidet siden 2016. Nå har de sammen lansert egne malingsspann. Det er norske Bielke & Yang som har stått for designet. Designer...