Interiørtrender 2021 – dette kommer på Maison & Objet
I 25 år har Maison & Objet-messen samlet og ledet det internasjonale design-, interiør- og livsstilsamfunnet. 9.-13. september går messen igjen av stabelen i Paris.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Maison & Objet skaper forbindelser og stimulerer business, både gjennom fagmessene og på sin digitale plattform. I tillegg har messen en tradisjon for å sette søkelys på trender som får bransjens hjerte banker fortere. Maison & Objet har en egen teft for å avdekke både rått og upolert talent, og finne kvinnene og mennene som står bak de mest spennende konseptene og produktene på markedet.
– I september 2021 blir søkelyset rettet mot de som designer vår fremtid. Med 30 000 produkter og mer enn 5 000 merker, dreier det seg om en utømmelig kilde til inspirasjon for hele interiørdesign bransjen, sier Joséphine Sconza, messens representant i Norge.
BÆREKRAFTIG: Estetiske verdier er etterspurt hos kundene. Design går fra «the Sustainable» til «the Desirable».
Ettertraktet bærekraft
Hver gang Maison & Objet går av stabelen, blir nye kilder til inspirasjon identifisert, trender blir analysert og endringer i forbrukernes vaner avdekket. Miljøbevissthet og nye prioriteringer er blitt en vesentlig del av kriteriene.
– Det har gjort at vi har beveget oss videre fra det «bærekraftige» til det «ettertraktede» (fra «the Sustainable» til «the Desirable»), sier hun.
Begrepet «desirable development» bygger på publikums ønske om å ta vare på etiske verdier. Det handler kanskje mer om en underliggende holdning enn om trender.
– Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem, sier Sconza.
ETISKE VERDIER: Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem.
Oslo-malere skal sykle til jobb
Hvem trenger firmabil når arbeidsdagen tilbringes midt i byen? Det var spørsmålet Oslos ordfører Anne Lindboe stilte ved åpningen av en ny, sentrumsnær håndverkerbase. Med Green Hub,...
Forestia setter Svanen-merket på sponplater
Sponplateprodusenten Forestia kan nå sette Svanen-merket på 16 produkter i Norge. Sertifiseringen gir bedriften et effektivt verktøy overfor forbrukere og profesjonelle innkjøpere som...
IFI søker ny leder og nettverksbygger
Styret i IFI er nå på jakt etter en etterfølger til Kristian Strandli Owren som de seneste elleve årene har ledet bransje- og medlemsorganisasjonen gjennom store forandringer. – Vi...
Ny teknisk sjef i Boen
Bjørn Cato Løver er ny teknisk sjef for Skandinavia hos parkettprodusenten Boen. Løver startet i stillingen i november, og tok da over etter Rune Haugen som mange i bransjen har hatt...
Håndverk og fagkunnskap i sentrum for nytt samarbeid
Fargerike og Floriss innleder et nytt samarbeid med mål om å inspirere til å skape vakre hjem. Med fokus på estetikk og trivsel inviterer de kundene til nye opplevelser i butikker og...
Lufttett stålspann
Tomt spann med lokk i stål. Spannet er ekstra lufttett og egner seg godt til oppbevaring av linoljebaserte produkter. Kommer i flere størrelser: 0,33 l, 0,5 l, 1 l og 5 l. Kan brukes...