Interiørtrender 2021 – dette kommer på Maison & Objet
I 25 år har Maison & Objet-messen samlet og ledet det internasjonale design-, interiør- og livsstilsamfunnet. 9.-13. september går messen igjen av stabelen i Paris.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Maison & Objet skaper forbindelser og stimulerer business, både gjennom fagmessene og på sin digitale plattform. I tillegg har messen en tradisjon for å sette søkelys på trender som får bransjens hjerte banker fortere. Maison & Objet har en egen teft for å avdekke både rått og upolert talent, og finne kvinnene og mennene som står bak de mest spennende konseptene og produktene på markedet.
– I september 2021 blir søkelyset rettet mot de som designer vår fremtid. Med 30 000 produkter og mer enn 5 000 merker, dreier det seg om en utømmelig kilde til inspirasjon for hele interiørdesign bransjen, sier Joséphine Sconza, messens representant i Norge.
BÆREKRAFTIG: Estetiske verdier er etterspurt hos kundene. Design går fra «the Sustainable» til «the Desirable».
Ettertraktet bærekraft
Hver gang Maison & Objet går av stabelen, blir nye kilder til inspirasjon identifisert, trender blir analysert og endringer i forbrukernes vaner avdekket. Miljøbevissthet og nye prioriteringer er blitt en vesentlig del av kriteriene.
– Det har gjort at vi har beveget oss videre fra det «bærekraftige» til det «ettertraktede» (fra «the Sustainable» til «the Desirable»), sier hun.
Begrepet «desirable development» bygger på publikums ønske om å ta vare på etiske verdier. Det handler kanskje mer om en underliggende holdning enn om trender.
– Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem, sier Sconza.
ETISKE VERDIER: Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem.
Nytt hovedkontor skal styrke samhold og vekst
Etter flere år med vekst er det ikke bare produksjonen som har økt hos Dana Lim. Det samme gjelder antall medarbeidere, og det har blitt trangt i de gamle lokalene. Nå har selskapet...
Naturlig estetikk og moderne komfort
Terra Weave fra Danfloor er et stilrent og bærekraftig teppe som forener naturens uttrykk med nåtidens krav til komfort og funksjonalitet.Designet er inspirert av det klassiske...
Moderne og minimalistisk baderomsdesign
Alma kombinerer skandinavisk minimalisme med moderne funksjon, og byr på komplette løsninger som skaper et tidløst bad med det lille ekstra. Alma har utviklet baderomsinnredninger...
Salgssjef i Norfloor
Etter 22 år i Norfloor har Ronny Malmedal tatt steget fra avdelingsleder for butikken i Kristiansund til å bli salgssjef for Norge med hovedfelt salg mot proff og prosjekt. Ronny...
Mapei åpnet forskningssenter for bærekraftige betong
Betongindustrien står for nær ti prosent av verdens samlede klimagassutslipp. Nå vil Mapei Norge gjøre noe med det. Torsdag 13. november åpnet selskapet sitt nye forskningssenter for...
Moderne geometri og blomstrende maleri
Fantasi presenterer Floralie – en kolleksjon som kombinerer blomstrende uttrykk med tidløse strukturer. Her finner du elegante blomstermotiver i flere varianter – fra myke, akvarellaktige...
