Interiørtrender 2021 – dette kommer på Maison & Objet
I 25 år har Maison & Objet-messen samlet og ledet det internasjonale design-, interiør- og livsstilsamfunnet. 9.-13. september går messen igjen av stabelen i Paris.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Maison & Objet skaper forbindelser og stimulerer business, både gjennom fagmessene og på sin digitale plattform. I tillegg har messen en tradisjon for å sette søkelys på trender som får bransjens hjerte banker fortere. Maison & Objet har en egen teft for å avdekke både rått og upolert talent, og finne kvinnene og mennene som står bak de mest spennende konseptene og produktene på markedet.
– I september 2021 blir søkelyset rettet mot de som designer vår fremtid. Med 30 000 produkter og mer enn 5 000 merker, dreier det seg om en utømmelig kilde til inspirasjon for hele interiørdesign bransjen, sier Joséphine Sconza, messens representant i Norge.
BÆREKRAFTIG: Estetiske verdier er etterspurt hos kundene. Design går fra «the Sustainable» til «the Desirable».
Ettertraktet bærekraft
Hver gang Maison & Objet går av stabelen, blir nye kilder til inspirasjon identifisert, trender blir analysert og endringer i forbrukernes vaner avdekket. Miljøbevissthet og nye prioriteringer er blitt en vesentlig del av kriteriene.
– Det har gjort at vi har beveget oss videre fra det «bærekraftige» til det «ettertraktede» (fra «the Sustainable» til «the Desirable»), sier hun.
Begrepet «desirable development» bygger på publikums ønske om å ta vare på etiske verdier. Det handler kanskje mer om en underliggende holdning enn om trender.
– Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem, sier Sconza.
ETISKE VERDIER: Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem.
Ut av dvalen
Luksuriøst tema på trendmesse
Heimtextil blir sommermesse i år
Design og interiør til frokost
Endelig arrangeres messer igjen – Oslo Design Fair er først ut
Naturens farger og materialer er årets gulvtrend
Les mer om messen her:
Ut av dvalen
Selv i bitende vinterkulde har Paris sjeldent vært mer strålende, fargerik og livsbejaende. Og Maison&Objet, en av verdens største interiørmesser, var intet mindre enn en eklektisk...
Trilogi i teppeflis
Forbos teppefliser Tessera utvides med tre ulike kolleksjoner i serien Union. Først ut er Infused, som kjennetegnes av design i storformat. I løper av våren får Infused følge av Accord,...
Veggbilder og naturimitasjon i vinyl
Nysgjerrighet – dette samlingsnavnet lover mye og garanterer at du ikke kjeder deg. Her finner du design med blomster og blader fra fuglenes fargerike verden samt jungellandskap og...
Parkettgulv som tåler vann
Pergo har utviklet StayClean+, en beskyttelsesteknologi for parkett som gjør at gulvet kan utsettes for væsker og flekker uten å ta skade. Beskyttelsen forhindrer at smuss trekker...
Folk i farta: Kari Setsaas: Fant sitt kall i tall
Da Kari Setsaas var ung var drømmen å bli politi eller ambassadør, men etter videregående fant hun sitt kall i tall og økonomi. Nå er hun administrerende direktør hos Norvigroup - Norsk...
Markedet for ROT i boliger er normalisert
Etter to år med pandemi og et oppussingsmarked på steroider, viser Prognosesenterets ByggMonitor-analyse at 2022 ble et mer normalt oppussingsår. Andelen som planlegger å pusse opp...