FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
1-visuel_sustainable.png

Foto: Maison & Objet

Interiørtrender 2021 – dette kommer på Maison & Objet

I 25 år har Maison & Objet-messen samlet og ledet det internasjonale design-, interiør- og livsstilsamfunnet. 9.-13. september går messen igjen av stabelen i Paris.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Messer

Etiketter

trender
Dele
Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Maison & Objet skaper forbindelser og stimulerer business, både gjennom fagmessene og på sin digitale plattform. I tillegg har messen en tradisjon for å sette søkelys på trender som får bransjens hjerte banker fortere. Maison & Objet har en egen teft for å avdekke både rått og upolert talent, og finne kvinnene og mennene som står bak de mest spennende konseptene og produktene på markedet.

– I september 2021 blir søkelyset rettet mot de som designer vår fremtid. Med  30 000 produkter og mer enn 5 000 merker, dreier det seg om en utømmelig kilde til inspirasjon for hele interiørdesign bransjen, sier Joséphine Sconza, messens representant i Norge.

Se flere bilder
Maison&Objet

Foto: Maison & Objet

BÆREKRAFTIG: Estetiske verdier er etterspurt hos kundene. Design går fra «the Sustainable» til «the Desirable».

Ettertraktet bærekraft

Hver gang Maison & Objet går av stabelen, blir nye kilder til inspirasjon identifisert, trender blir analysert og endringer i forbrukernes vaner avdekket. Miljøbevissthet og nye prioriteringer er blitt en vesentlig del av kriteriene.

– Det har gjort at vi har beveget oss videre fra det «bærekraftige» til det «ettertraktede» (fra «the Sustainable» til «the Desirable»), sier hun.

Begrepet «desirable development» bygger på publikums ønske om å ta vare på etiske verdier. Det handler kanskje mer om en underliggende holdning enn om trender.

– Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem, sier Sconza. 

Se flere bilder
etiske verdier

Foto: Maison & Objet

ETISKE VERDIER: Vi søker mer og mer mot å kunne bygge ting som varer inn i våre hjem. 

Bjelin med ny region-KAM
Nytt om navn

Bjelin med ny region-KAM

Morten H. Jensen er ny KAM for Bjelin i region Midt- og Nord-Norge. Han kommer fra stein- og keramikkbransjen, nå senest fra stillingen som Area Manager Norway hos den italienske...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.