Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Moniker-FotoMariaVangen-44.jpg

Foto: Maria Vangen

Interiørfarger med catwalk-attitude

Malingsleverandøren Alcro lanserer nå en ny fargepalett i samarbeid med luksusmotebutikken Moniker. Paletten består av syv nyanser, inspirert av sterke, stilskapende kvinner fra historien.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Alcro har vært en foretrukket leverandør blant profesjonelle malere i Sverige i over 100 år. Nå satser selskapet aktivt på å styrke sin posisjon i det norske markedet. En del av strategien er å samarbeide med etablerte aktører innen design og interiør.

Det nyeste samarbeidet er utviklet sammen med Moniker, en norsk motebutikk kjent for å kombinere mote og interiør. Resultatet er en kuratert fargekolleksjon med syv unike nyanser, inspirert av legendariske kvinner som Hedy Lamarr, Grace Jones, Jane Birkin og Peggy Guggenheim.

Se flere bilder
fargepalett med syv farger

Foto: Alcro

MONIKER-PALETT: De syv fargene som inngår i paletten som Alcro har laget i samarbeid med motebutikken Moniker er inspirert av ikoniske kvinner. 

Flere fargesamarbeid

– Farger er mer enn bare maling på veggen, de uttrykker identitet og skaper stemning, akkurat som mote gjør. Derfor føltes det helt naturlig for oss å samarbeide med Moniker, en aktør med en utsøkt sans for estetikk og trender, sier Bernhard Spidsø, daglig leder i Alcro Norge.

Paletten er utviklet med mål om å tilby forbrukerne et helhetlig og stilsikkert uttrykk i hjemmet – på samme måte som en gjennomtenkt garderobe. Tidligere har Alcro samarbeidet med blant andre Elle Norge og den svenske interiørdesigneren Marie Olsson Nylander.

– Som et relativt nyetablert merke i Norge er det viktig for oss å inngå strategiske samarbeid med velrennomerte aktører som Moniker. Dette gir oss en mulighet til å komme tettere på forbrukerne og vise vår ekspertise innen farger og kvalitetsmaling, sier Spidsø .    

Se flere bilder
mann med dressjakke

Foto: John Mossige Magent

FARGESTRATEGI: Bernhard Spidsø hos Alcro ønsker å etablere malingleverandøren på det norske markedet ved hjelp av strategiske samarbeid. 

Personlig stil

Moniker ble etablert av Anett Ringstad Jalland og Jørgen Jalland, og er utviklet i samarbeid med arkitektkontoret Snøhetta. Den nye kolleksjonen gjenspeiler butikkens filosofi om at interiør og mote henger tett sammen. Fargene spenner fra dype og mettede toner til myke og subtile nyanser, og er nøye utvalgt for å gi interiøret en eksklusiv og personlig karakter.

– Vi ser en stadig økende interesse for interiør som en forlengelse av personlig stil. Med denne kolleksjonen ønsker vi å inspirere til å bruke farger på samme måte som vi bruker mote for å uttrykke hvem vi er, sier Anett Ringstad.

Se flere bilder
rød kommode mot lyseblå vegg, klesstativ ved siden av

Foto: Maria Vangen

SVAL LUKSUS: Den kalde, lyst blå fargen S 1510-G20G inngår i fargepaletten. 

God som ny med brukte teppefliser
Miljø

God som ny med brukte teppefliser

Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...

Relansering av Expona Flow
Produktaktuelt

Relansering av Expona Flow

Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...

Utetekstil passer like godt inne
Teknisk

Utetekstil passer like godt inne

Terrassen eller balkongen er blitt forlengelser av stua – og krever tekstile løsninger som tåler både sol og regn og er vaskbare, samtidig som de er estetisk tiltalende. Dette gjør...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.