Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt på to uker, ble Hamar arena for produksjon av engasjerende filmer og innhold.
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttKonseptet ett problem og én løsning var igjen utgangspunktet, og hver medlemsbedrift fikk muligheten til å presentere hvordan deres produkter og kunnskap kan løse konkrete utfordringer. Resultatet ble mye spennende innhold som kan brukes i ulike kanaler for å inspirere og informere både bransjen og forbrukerne.
Denne gangen fikk vi filme i et autentisk miljø – huset til IFIs kreative leder og fargesjef Charlotte Holberg Sveinsen på Hamar, noe som ga de ulike prosjektene et naturlig og hjemlig utgangspunkt.
KOMPLETTE SOVEROMSMILJØER: Jane Iren Østlund fra Norsk Dun presenterte soveromsløsninger med fokus på komfort og design.
Filming og innholdsproduksjon
Inneuken fungerer som høstens svar på Hussjekken, og setter fokus på oppussing og vedlikehold innendørs. Når så mange medlemsbedrifter samles på ett sted, åpner det for omfattende innholdsproduksjon til IFIs ulike kanaler. Dette inkluderer artikler for ifi.no, videoer for YouTube , og skreddersydde klipp til sosiale medier som Instagram, Facebook, TikTok og Snapchat.
– Innholdet fra Inneuken i fjor har gjort det veldig bra på TikTok. Totalt ble det publisert 48 videoer, og det har resultert i godt over 500 000 visninger, alt organisk. Folk synes det fortsatt det er veldig spennende med oppussing, og det har tikket inn mange gode spørsmål i kommentarfeltene, sier Emma Wold, journalist og kommunikasjonsrådgiver hos IFI.
– Det som gjør det spesielt i år er at vi har fått filmet innhold i et ekte hjemmemiljø. Det gir mer autentisk og troverdig innhold. Det er alltid vanskelig å spå hvor bra videoene skal gjøre det, men så langt ser det veldig bra ut! Jeg gleder meg, legger hun til.
Hussjekken 2024 - et vellykket bransjearrangement
VINYLGULV: Eirik Skoglund fra Pergo viste montering av vinylfliser i klikkvariant i gangen. IFIs Emma Wold klarte også å snike seg med på bildet.
– Det er kjempegøy, rett og slett
Selv om man gjerne prater om Instagram, YouTube og TikTok som de tre store videoplattformene, har IFI opplevd en merkbar økning i engasjementet på Facebook denne sommeren. DIY-videoene har truffet en nerve hos publikum, og etter sommeren har flere tusen nye følgere, og millioner av visninger, kommet til. Dette åpner opp for å nå enda flere forbrukere.
– Det er kjempegøy, rett og slett. Det har vært et bevisst og målrettet valg hos IFI å gjøre innholdet mer personlig og naturlig. Det har slått an! Folk kjenner seg nok bedre igjen når det er nært, ekte og ikke så perfekt, sier Charlotte Holberg Sveinsen, fargesjef og kreativ leder hos IFI.
– Dette viser at Facebook fortsatt kan være en effektiv plattform for å nå ut til målgrupper med relevant innhold – så lenge det oppleves nært og troverdig. Nå gjenstår det å se om videoene fra årets Inneuken vil følge opp suksessen, avslutter Sveinsen.
SLETT VEGG: Tommel opp fra Roar Aune hos Storeys, som viste hvordan man fjerner glassfiberstrie for å få en slett vegg!
MALE RADIATOR: Per Morten Kværne hos Teknos demonstrerte maling av radiatorer og radiatorskjulere i subtile og tidløse farger for moderne interiører.
Løsninger innen passiv brannsikring
Slår ned på gamle vedlikeholdsmyter om linoleum
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Stadig flere forbrukere velger beis
IFIs årskonferanse: trend, AI og faglig flid
- Male radiator: Teknos demonstrerte maling av radiatorer og radiatorskjulere i subtile, tidløse nyanser.
- Forbedre gulv og vegger: Tarkett, Pergo og BerryAlloc bød på gode råd for gulvfornyelse, mens Storeys viste hvordan du kan oppgradere glassfiberstrie med et moderne uttrykk.
- Dekorative detaljer: Norsk Dun laget innbydende soveromsmiljøer, mens Tjæralin introduserte glittermaling som en spennende effekt for møbler og dekor.
- Praktiske maletips: Gjøco demonstrerte maling av innerdører, og Nordsjö viste hvordan paneltak kan få et nytt liv med riktig maling. Jordan demonstrerte enkle og smarte løsninger, som hvordan henge opp bilder uten skruer og mer.
Flislegging og overflatebehandling: Mapei og Norfloor delte sin ekspertise om flis på flis, med fokus på underlag og fuger for et holdbart resultat.
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....