InHouse i teppesamarbeid med Kasthall
I samarbeid med den anerkjente teppeprodusenten Kasthall, lanserer det norske varemerket InHouse en teppekolleksjon med inspirasjon fra noen av nordmenns mest kjente og kjære steder. Teppene har design laget av Torhild Rustenberg, kreativ leder i InHouse.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Profilen av Holmenkollen med hopptårnet på toppen, et fuglperspektiv over Frognerparken og det stiliserte mønsteret etter preppemaskinen som lager skispor i snøen, er nå overført til tre teppedesign. I samarbeid mellom InHouse og Kasthall, har kreativ leder i InHouse fanget tre norske motiv som speiler den norske folkesjelen i en ny kolleksjon «Inhouse by Kasthall».
– Vi har jobbet lenge med å lage en teppekolleksjon som henter frem noe av det essensielle og norske, og samtidig får det riktige og autentiske skandinaviske uttrykket. Dette har vi oppnådd i samarbeidet med Kasthall, og det har vært inspirerende å få ta del i fagkompetansen og kjærligheten de har til håndverket sitt. Vi er stolte av å kunne tilby denne kolleksjonen i samarbeid med Kasthall, sier Torhild Aune Rustenberg, kreativ leder i InHouse.
Alle teppene i kolleksjonen er laget i ny New Zealand-ull og håndtuftet hos Kasthall i Kinna i Sverige. Teppene kommer i størrelsene 160x230 og 200x290.
Torhild Aune Rustenberg har desginet tepper for InHouse og Kasthall med tre særnorske motiv.
Holmenkollens profil
Designet «Holmenkollen» tar utgangspunkt i den majestetiske hoppbakken, og mønsteret i teppet skapes ved å spille på teksturene og fargeforskjellene man får når man jobber med garn i ulike høyder og avslutninger. Teppet er både mønstret og ensfarget på én gang.
– Jeg kjører forbi Holmenkollbakken hver dag til jobb, og jeg elsker hvordan silhuetten av hoppbakken ruver i horisonten og kan sees fra så mange steder i Oslo og omegn, forteller Aune Rustenberg.
Designet er en hyllest til Norge og skisporten, og den unike kombinasjonen av å ha en hovedstad som også innehar en skiarena med hoppbakker og løypenett i verdensklasse. Det er noe stolt og norsk over det. Holmenkollen kommer i fargen lys grå, som gir assosiasjoner til den berømte Kollentåken.
Nasjonalanlegget for hoppsporten er et kjent landemerke i Oslo, og er synlig fra store deler av byen.
Frognerparken
Sett fra oven danner gangstiene i Frognerparken et iøynefallende geometrisk teppedesign som nå også det finnes som teppemønster.
– I designet «Frognerparken» har vi latt oss inspirere av parkanleggets veier. Det var ved et tilfeldig Google Maps-søk at jeg oppdaget hvilket vakkert mønster Vigelandsparken danner fra luften, forteller Aune Rustenberg.
Teppet har en kombinasjon av skåren og boucle overflate og ulike garnhøyder. Det gir en vakker dybde, og også fargeforskjeller som forsterker mønsteret. Teppet kommer i fargene gressgrønn, høst og vinter. Grønnfargen illustrerer parken i vår- og sommersesongen, høst er en rusttone som representerer høstsesongen, og vinter er en lys gråfarge.
Det grafiske mønsteret på teppet forestiller gangveiene i Frognerparken. Fargen skal føre tankene til faren på høstløvene.
Skispor
Et nypreppet skispor er utgangspunktet for et annet av designene i kolleksjonen.
Lite er så norsk som langrennssporten, og for mange nordmenn er langrenn favorittrekreasjonen. Med teppedesignet «Skispor» er det mulig å ta med den gode følelsen av nypreppede skispor inn i hjemmet eller hytta. «Skispor» kommer i fargen lys grå.
Sydenstemning på terrassen
«Bibelen» for behandling av terrasser og utemøbler i tre
Denne fikser sår på lister og dører
InHouse skal dekke Norge med teppefliser
Helt tett med «Spray Seal»
Slik reduserer du smitterisikoen på arbeidsplassen
InHouse by Kasthall er et samarbeid mellom det norske varemerket InHouse og den anerkjente svenske design- og teppeprodusenten Kasthall. InHouse er et norsk varemerke som eies av InHouse Group. InHouse Group er et norskeid familieselskap med historie i Norge tilbake til 1974. InHouse Group er Norges ledende aktører innenfor kategorien avpassede tepper.
«Bringing Back The Blues»
Ekspertene har allerede bestemt seg: fargetrender for 2024 er satt på kartet, med litt vekslende impulser fra ulike verdenshjørner og leverandører, nok til å skape både forvirring og...
Om å komme seg igjennom vinteren
Husprodusentene har hatt eller har utfordrende tider, men når vi kommer oss igjennom vinteren, (usikker på om det var denne eller neste), så kommer oppturen mener flere økonomieksperter,...
Rekordoppslutning da Rørkjøp feiret 25 år
11 og 12.april 2024 feiret Rørkjøp-kjeden sitt 25-årsjubileum med et rekordstort antall medlemsbedrifter, samt alle utvalgte partnere.
Nye harmonier fra Flügger
I et nytt fargekart introduseres 80 balanserte og harmoniske farger som komplimenterer hverandre. Tett samarbeid mellom Flüggers designteam og fargeteknikere har ført til gode fargekombinasjoner...
Retroalarm: 70-tallsstilen gjør comeback!
Glem minimalisme, beige, grått og moderne linjer. 70-tallsstilen gjør comeback i interiørverdenen og tar med seg en bølge av farger, mønstre og retrosjarm. Nå er det nostalgi og personlighet,...
Hva lurer kunden på før utendørssesongen?
En av fem husstander har planer om å pusse opp utvendig i år. Mange av disse kommer til faghandelen med en rekke spørsmål om fremgangsmåter, hvilke produkter de skal bruke, og en rekke...