Fargemagasinet logo
E-magasin Bransjestatistikk
Se flere bilder
Kristian-Owren-2-ifi.no-FotoEmmaWold.jpg

Foto: Emma Wold/ifi.no

IFI søker ny leder og nettverksbygger

Styret i IFI er nå på jakt etter en etterfølger til Kristian Strandli Owren som de seneste elleve årene har ledet bransje- og medlemsorganisasjonen gjennom store forandringer. – Vi ser etter en person som kan balansere diplomati og bransjepolitikk, og som elsker å stå på scenen og skape debatt og oppmerksomhet, sier styreleder Fredrik Aanstad.

Chera Westman/ifi.no

Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Kategorier

Bransjenytt
Dele

Etter 23 år i IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør, er Kristian Strandli Owren klar for å levere stafettpinnen videre. I februar går han av som adm. direktør for bransje- og medlemsorganisasjonen. Nå søker IFI en ny leder som kan fortsette å sette overflatebransjen på kartet.

– Da jeg startet i IFI skulle jeg bare hjelpe til noen få dager. Det ble til 23 år, de siste elleve som administrerende direktør. Nå er tiden kommet for meg å fokusere på andre ting, sier Kristian Strandli Owren, som ukentlig har pendlet til Oslo fra Lillehammer der familien holder til.

I slutten av november leverte han sin oppsigelse til styreleder Fredrik Aanstad, kommersiell direktør i Orkla House Care, og nå er styret i gang med å søke etter hans etterfølger.

– Vi ser etter en person som kan balansere diplomati og bransjepolitikk, og som elsker å stå på scenen og skape debatt og oppmerksomhet. Det må være en analytisk, operativ strateg med økonomiforståelse og med stort nettverk som kan åpne dører, og skape nysgjerrighet og interesse rundt IFI i Norge, sier Aanstad.   

Se flere bilder
mann med blå skjorte og dressjakke utendørs

Foto: Iver Valkvæ/ifi.no

STYRELEDER Fredrik Aanstad har startet arbeidet med å finne ny administrerende direktør til IFI.

IFI er en bransje- og medlemsorganisasjon for bedrifter som leverer varer eller tjenester til farge- og interiørmarkedet, i både prosjekt- og privatmarkedet, i Norge. Oppgaven til IFI er å øke totalmarkedet og skape mersalg av medlemmenes produkter og tjenester, ved å inspirere flest mulig aktører innen offentlige og private bygg til kontinuerlig å skape nytt og renovere.

Overflatebransjen har vært gjennom noen tøffe år med lave igangsettingstall i byggenæringen, men ser nå fremtiden an med forsiktig optimisme. Nordmenn er verdensmestere i å pusse opp, og med et rentenivå som skal bli lavere i løpet av 2025, ventes både andelen husstander med oppussingsplaner og aktiviteten i byggenæringen i øvrig til å ta seg opp igjen.

– IFIs nye leder må være en pådriver for å skaffe nye medlemmer og samarbeidspartnere til IFI for å skape vekst i organisasjonen og bransjen, og representere IFI utad i medier og offentlige sammenhenger. For å lykkes med det kreves inngående innsikt i bransjen og kommersiell teft med fokus på resultat. Vi søker etter en uredd person som tør å banke nye dører og har høy gjennomføringsevne, sier Aanstad. Du kan lese hele stillingsutlysningen her.

God som ny med brukte teppefliser
Miljø

God som ny med brukte teppefliser

Ege Carpets satser nå på å samle inn brukte teppefliser for å selge dem på nytt. Resultatet blir mindre avfall og redusert råvareforbruk, lavere karbondioksidutslipp og åpningen av...

Relansering av Expona Flow
Produktaktuelt

Relansering av Expona Flow

Expona Flow gir design og ytelse tilpasset krevende miljøer. Kolleksjonen har i mange år vært et foretrukket valg til skoler, barnehager og kommersielle bygg – kjent for sin høye...

Utetekstil passer like godt inne
Teknisk

Utetekstil passer like godt inne

Terrassen eller balkongen er blitt forlengelser av stua – og krever tekstile løsninger som tåler både sol og regn og er vaskbare, samtidig som de er estetisk tiltalende. Dette gjør...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.