IFI søker ny leder og nettverksbygger
Styret i IFI er nå på jakt etter en etterfølger til Kristian Strandli Owren som de seneste elleve årene har ledet bransje- og medlemsorganisasjonen gjennom store forandringer. – Vi ser etter en person som kan balansere diplomati og bransjepolitikk, og som elsker å stå på scenen og skape debatt og oppmerksomhet, sier styreleder Fredrik Aanstad.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttEtter 23 år i IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør, er Kristian Strandli Owren klar for å levere stafettpinnen videre. I februar går han av som adm. direktør for bransje- og medlemsorganisasjonen. Nå søker IFI en ny leder som kan fortsette å sette overflatebransjen på kartet.
– Da jeg startet i IFI skulle jeg bare hjelpe til noen få dager. Det ble til 23 år, de siste elleve som administrerende direktør. Nå er tiden kommet for meg å fokusere på andre ting, sier Kristian Strandli Owren, som ukentlig har pendlet til Oslo fra Lillehammer der familien holder til.
I slutten av november leverte han sin oppsigelse til styreleder Fredrik Aanstad, kommersiell direktør i Orkla House Care, og nå er styret i gang med å søke etter hans etterfølger.
– Vi ser etter en person som kan balansere diplomati og bransjepolitikk, og som elsker å stå på scenen og skape debatt og oppmerksomhet. Det må være en analytisk, operativ strateg med økonomiforståelse og med stort nettverk som kan åpne dører, og skape nysgjerrighet og interesse rundt IFI i Norge, sier Aanstad.
STYRELEDER Fredrik Aanstad har startet arbeidet med å finne ny administrerende direktør til IFI.
IFI er en bransje- og medlemsorganisasjon for bedrifter som leverer varer eller tjenester til farge- og interiørmarkedet, i både prosjekt- og privatmarkedet, i Norge. Oppgaven til IFI er å øke totalmarkedet og skape mersalg av medlemmenes produkter og tjenester, ved å inspirere flest mulig aktører innen offentlige og private bygg til kontinuerlig å skape nytt og renovere.
Overflatebransjen har vært gjennom noen tøffe år med lave igangsettingstall i byggenæringen, men ser nå fremtiden an med forsiktig optimisme. Nordmenn er verdensmestere i å pusse opp, og med et rentenivå som skal bli lavere i løpet av 2025, ventes både andelen husstander med oppussingsplaner og aktiviteten i byggenæringen i øvrig til å ta seg opp igjen.
– IFIs nye leder må være en pådriver for å skaffe nye medlemmer og samarbeidspartnere til IFI for å skape vekst i organisasjonen og bransjen, og representere IFI utad i medier og offentlige sammenhenger. For å lykkes med det kreves inngående innsikt i bransjen og kommersiell teft med fokus på resultat. Vi søker etter en uredd person som tør å banke nye dører og har høy gjennomføringsevne, sier Aanstad. Du kan lese hele stillingsutlysningen her.
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...
Gulvretur gir oppdrag til OTG
For en av Norges største gulvleggerbedrifter er måten de håndterer avkapp på et salgsargument i anbudskonkurranser. – Jeg er sikker på at vi har fått store prosjekter takket være at...
Flügger i fotballtrøye for Barnekreftforeningen
Fredag 9. mai stilte Flügger-ansatte i fotballtrøyer for å støtte Barnekreftforeningens #FotballtrøyeFredag. Alle kunder fikk 20 prosent rabatt på kjøp i Flügger-butikkene, og 5 prosent...