Her er Flüggers nye flaggskip!
Et par meter fra landets mest trafikkerte vei, E18 ved Høvik retning Oslo, ligger butikken som skal bli distriktets nye sentralstasjon for proff- og privatmarkedet. – Denne butikken er vårt nye flaggskip, sier Flügger-sjef, Rolf Gjølberg.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Hva gjør du når bygget du «bor» i skal rives, og du kun har få uker til å etablere deg på nytt i samme marked? I Flügger farve lever de under mottoet: «Team – Time – Trust». Det betyr at teamet stoler på hverandre, og at de overholder tidsfrister.
Nå kommer optimismen
I REKORDFART: Mannen som har skapt Flüggers nye butikk heter Rasim Osmani. – Vi jobbet på spreng i 11 uker. Det var mye ombygging som måtte til. Men vi klarte det, sier han.
Ferdig på rekordtid
I dag står butikken «Nye Flügger Høvik» klar til å ta imot kundene. Mannen bak skaperverket synes reisen har vært spennende. Rasim Osmani er Store Development Manager i Flügger. Han har stått for utforming, ombygging og ferdigstillelse av den nye butikken på Høvik.
– Det var en utfordring å finne lokaler i samme område. Det løste seg heldigvis. Vi har jobbet i rekordtempo med å bygge. Fra vi overtok nøklene, til vi står her i dag, tok det 11 uker. Har du en god plan og dedikerte folk er alt mulig. Jeg vil også rose Flüggers fargekonsulenter som har fargesatt butikken. Vi har mange sterke ressurser i selskapet, sier han.
Nå går vi fra stil til stemning
HERVED ERKLÆRER: Det var butikksjef Lahcen Jaabouk som fikk æren av å klippe snoren. – Herved erklærer jeg «nye Flügger Høvik» for åpnet, sa han. Snorholder Rolf Gjølberg og Jurgita Kanapeckiene var tydelig preget av stundens glede.
Mer service til kundene
Flüggers nye avdeling på Høvik ligger like ved Shell 7-Eleven på Høvik retning Oslo. Bilistene som suser forbi ser butikkskiltet, og mange vil stoppe innom. Det gleder butikksjefen seg til. Lahcen Jaabouk var også butikksjef på den gamle adressen. Nå har han fått lokaler som han mener vil yte enda bedre service.
– Blant annet fordi vi har fått større lager. Det betyr at vi alltid skal ha alt. I det ligger det service. Og ikke minst skal vi gi kundene den gode hjelpen de er vant til fra før. Kundene vil også møte et mer oversiktlig butikklokale, forteller han.
Luksuriøst tema på trendmesse
VENTER PÅ KUNDENE: Butikksjef Lahcen Jaabouk vil ha flere kunder. – Nå har vi større lager og mer av den samme gode servicen vi hadde på Ramstadsletta, sier han.
Farger som gir mening
Susanne Dahl sprekker snart av stolthet. Hun er markedsansvarlig og vet hva kundene vil ha.
– Det er så deilig å komme inn her. Det oser farger og inspirasjon. Du blir rett og slett glad når du tar turen hit, sier hun. Det er regionsjef Jurgita Kanapeckiene helt enig i. Hun mener den nye butikken viser Flüggers fargeglede på en bedre måte.
– Dette er den første butikken som viser vår nye branding: «Colors That Matters». Det betyr farger som gir mening. Vi har alltid vært opptatt av farger, men i dette nye butikk-konseptet får vi utrykt dette enda sterkere. Samarbeidet med Skeidar har også en sentral plass her. Fargekartet vi har laget sammen med dem viser varme og lune farger. Det tror jeg blir tatt godt imot av kundene, sier hun.
Pusset vi opp ferdig under koronaen eller fortsetter festen?
NY BRANDING: – Dette er den første butikken som viser vår nye profil: «Colors That Matters». Det betyr farger som gir mening. I vårt nye butikk-konsept får vi utrykt dette enda sterkere, sier regionsjef, Jurgita Kanapeckiene.
DET SØTE LIV: Sparkelspaden er satt i kaken. Det skal feires ordentlig når en ny butikk åpner dørene.
PÅ RETT PLASS: – Dette området i Akershus er viktig for oss. Det gjelder å være plassert riktig. Det er vi nå, sier Flügger-sjef Rolf Gjølberg.
VELKOMMEN INN: Før var det gatekjøkken og kontorer i disse lokalene. Nå er det Flüggers nye Premium-butikk. Her er 400 kvadratmeter med butikk og lager. – Vi er så stolte, sier markedsansvarlig Susanne Dahl.
LYKKELAND: Markedsansvarlig Susanne Dahl mener de nye lokalene har alt. – Her oser det farger og inspirasjon. Jeg blir glad av å være her, sier hun.
LIV PÅ VEGGENE: Flügger farve har mange ulike produkter til vegg og gulv. I dette hjørnet har tapet fått hedersplassen.
SAMMEN MED SKEIDAR: Flügger farve har samarbeidet med Skeidar. Sammen har de laget et fargekart med varme og gode farger.
VISER FREM VARENE: Det gjelder å stille ut varene i butikken slik at kundene kan bli inspirert.
FARGER MED MENING: Flügger farves nye branding: «Colors That Matters» er ment til å inspirere deg til å velge farger som betyr noe spesielt.
Mal Proffs 75-årsjubileum i Romsdalen
Fra minimesse og inspirerende foredrag til grotteferd med saksofonmusikk og topptur i Romsdalsalpene – Mal Proff feiret sitt 75-årsjubileum med en helg deltakerne sent vil glemme.
Fra møbler til dun
Pål Eid-Hviding er ny markedssjef i Norsk Dun, Norvigroup, med lang erfaring fra norsk møbelindustri og et sterkt engasjement for norsk produksjon. Han bor i Bærum og ser fram til...
Gulv under press – men med glimt av lys
Gulvet er kanskje ikke det mest synlige elementet i et rom, men det setter tonen for totalopplevelsen. Nå viser nye tall at mange husholdninger har planer om å oppgradere gulvet sitt...
Norsk Dun vant årets ledestjerne innen bærekraft
Norsk Dun har mottatt prisen for årets ledestjerne innen bærekraft takket være sitt initiativ for innsamling og gjenbruk av gamle dundyner og dunputer. Selskapet har etablert en sirkulær...
Designers Saturday: Utstillerrekord og gjenbrukstema
Designers Saturday ble arrangert i Oslo 12.–14. september, og samlet nær 190 utstillere – det høyeste antallet noensinne. Årets tema var Repurpose – gjenbruk, og det tok mange utstillere...
SoMe-spesialist for tepper og prosjektgulv
Mathilde Sofie Ryen Hansen er nye medarbeider i InHouse Group AS/InHouse Prosjekt AS. Mathilde er 19 år gammel, og hennes arbeidsoppgaver er å fronte produktene i sosiale medier....