Her er Flüggers nye flaggskip!

Et par meter fra landets mest trafikkerte vei, E18 ved Høvik retning Oslo, ligger butikken som skal bli distriktets nye sentralstasjon for proff- og privatmarkedet. – Denne butikken er vårt nye flaggskip, sier Flügger-sjef, Rolf Gjølberg.

Av Robert Walmann/ifi.no  |   Oppdatert   |   Publisert

Dele på Pinterest
Se flere bilder
Her er Flüggers nye flaggskip!

Foto: Robert Walmann/ifi.no

Hva gjør du når bygget du «bor» i skal rives, og du kun har få uker til å etablere deg på nytt i samme marked? I Flügger farve lever de under mottoet: «Team – Time – Trust». Det betyr at teamet stoler på hverandre, og at de overholder tidsfrister.

Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

I REKORDFART: Mannen som har skapt Flüggers nye butikk heter Rasim Osmani. – Vi jobbet på spreng i 11 uker. Det var mye ombygging som måtte til. Men vi klarte det, sier han.

Ferdig på rekordtid

I dag står butikken «Nye Flügger Høvik» klar til å ta imot kundene. Mannen bak skaperverket synes reisen har vært spennende. Rasim Osmani er Store Development Manager i Flügger. Han har stått for utforming, ombygging og ferdigstillelse av den nye butikken på Høvik.
– Det var en utfordring å finne lokaler i samme område. Det løste seg heldigvis. Vi har jobbet i rekordtempo med å bygge. Fra vi overtok nøklene, til vi står her i dag, tok det 11 uker. Har du en god plan og dedikerte folk er alt mulig. Jeg vil også rose Flüggers fargekonsulenter som har fargesatt butikken. Vi har mange sterke ressurser i selskapet, sier han.

Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

HERVED ERKLÆRER: Det var butikksjef Lahcen Jaabouk som fikk æren av å klippe snoren. – Herved erklærer jeg «nye Flügger Høvik» for åpnet, sa han. Snorholder Rolf Gjølberg og Jurgita Kanapeckiene var tydelig preget av stundens glede.

Mer service til kundene

Flüggers nye avdeling på Høvik ligger like ved Shell 7-Eleven på Høvik retning Oslo. Bilistene som suser forbi ser butikkskiltet, og mange vil stoppe innom. Det gleder butikksjefen seg til. Lahcen Jaabouk var også butikksjef på den gamle adressen. Nå har han fått lokaler som han mener vil yte enda bedre service.
– Blant annet fordi vi har fått større lager. Det betyr at vi alltid skal ha alt. I det ligger det service. Og ikke minst skal vi gi kundene den gode hjelpen de er vant til fra før. Kundene vil også møte et mer oversiktlig butikklokale, forteller han.

Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

VENTER PÅ KUNDENE: Butikksjef Lahcen Jaabouk vil ha flere kunder. – Nå har vi større lager og mer av den samme gode servicen vi hadde på Ramstadsletta, sier han.

Farger som gir mening

Susanne Dahl sprekker snart av stolthet. Hun er markedsansvarlig og vet hva kundene vil ha.
– Det er så deilig å komme inn her. Det oser farger og inspirasjon. Du blir rett og slett glad når du tar turen hit, sier hun. Det er regionsjef Jurgita Kanapeckiene helt enig i. Hun mener den nye butikken viser Flüggers fargeglede på en bedre måte.
– Dette er den første butikken som viser vår nye branding: «Colors That Matters». Det betyr farger som gir mening. Vi har alltid vært opptatt av farger, men i dette nye butikk-konseptet får vi utrykt dette enda sterkere. Samarbeidet med Skeidar har også en sentral plass her. Fargekartet vi har laget sammen med dem viser varme og lune farger. Det tror jeg blir tatt godt imot av kundene, sier hun.

Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

NY BRANDING: – Dette er den første butikken som viser vår nye profil: «Colors That Matters». Det betyr farger som gir mening. I vårt nye butikk-konsept får vi utrykt dette enda sterkere, sier regionsjef, Jurgita Kanapeckiene.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

DET SØTE LIV: Sparkelspaden er satt i kaken. Det skal feires ordentlig når en ny butikk åpner dørene.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

PÅ RETT PLASS: – Dette området i Akershus er viktig for oss. Det gjelder å være plassert riktig. Det er vi nå, sier Flügger-sjef Rolf Gjølberg.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

VELKOMMEN INN: Før var det gatekjøkken og kontorer i disse lokalene. Nå er det Flüggers nye Premium-butikk. Her er 400 kvadratmeter med butikk og lager. – Vi er så stolte, sier markedsansvarlig Susanne Dahl.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

LYKKELAND: Markedsansvarlig Susanne Dahl mener de nye lokalene har alt. – Her oser det farger og inspirasjon. Jeg blir glad av å være her, sier hun.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

LIV PÅ VEGGENE: Flügger farve har mange ulike produkter til vegg og gulv. I dette hjørnet har tapet fått hedersplassen.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

SAMMEN MED SKEIDAR: Flügger farve har samarbeidet med Skeidar. Sammen har de laget et fargekart med varme og gode farger.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Robert Walmann/ifi.no

VISER FREM VARENE: Det gjelder å stille ut varene i butikken slik at kundene kan bli inspirert.


Dele på Pinterest Flügger

Foto: Flügger

FARGER MED MENING: Flügger farves nye branding: «Colors That Matters» er ment til å inspirere deg til å velge farger som betyr noe spesielt.

SISTE ARTIKLER
Flere artikler
 
Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert!

Fargemagasinet har jevnlig nye artikler og en gang i uken sender vi ut nyhetsbrev med våre siste artikler. Registrer deg her for å abonnere på vårt nyhetsbrev.

Obligatorisk felt