Helt strøkent med fargehjelp
Et nytt konsept kalt «Helt strøkent» skal hjelpe kunden gjennom hele oppussingsprosessen, fra å velge rett maling og riktige farger, til å få malejobben utført av dyktige håndverkere.
Mari Andersen Rosenberg/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Konseptet ble lansert forrige uke, og er et samarbeidsprosjekt mellom tre aktører på Innlandet.
Fargeekspert Hana Alendar, også kjent som HanaStyle, malingprodusent Pure & Original og GBS Malerservice har gått sammen for å tilby en totalløsning med gratis fargeveiledning, miljøvennlig kvalitetsmaling og sertifiserte malere.
– Flere og flere velger Pure & Original gjennomgående i sine hjem, og flere og flere spør oss om ikke vi kan tilby hele verdikjeden fra veiledning på farge og produkt, til utførelse av selve jobben, forteller en entusiastisk Idar Stensvold hos Pure & Original.
– Det er dette «Helt strøkent» skal være – ekte håndverk fra A til Å, sier han, og forteller at han gleder seg til å komme skikkelig i gang.
Med samarbeidet vil Pure & Original vil tilby hele verdikjeden.
Pure & Original, Hana Alendar og malerne i GBS Malerservice vil tilby full pakke.
Et stødig samarbeid
For å kunne tilby det beste av det beste, har malingleverandøren valgt å samarbeide med en fargerådgiver og malermesterbedrift som er godt kjent med deres produkter.
– Fordelene er at du får god og personlig fargerådgivning på Pure & Original sine produkter, den beste og mest miljøvennlige malingen samt sertifiserte malere som kjenner våre produkter meget godt. I tillegg får du personlig veiledning på valg av rett produkt til forskjellige overflater og rom, sier Stensvold.
Både GBS Malerservice og Hana Alendar kjenner Pure & Original sine produkter godt, noe som legger et godt grunnlag for kompetent veiledning og utførelse.
En fargerevolusjon krever råd
Det er mange som ønsker flere farger på veggene hjemme, men som er litt usikre på hvor de skal begynne.
– Vi lever midt oppi en fargerevolusjon, og behov for hjelp til å gjøre de rette valgene blir større og større. Våre fargeveiledere er blant de beste i bransjen, og sikrer gode valg både på farge og type produkt som bør velges i forskjellige rom. Valg av rett type maling i rett rom er jo nesten like viktig som fargen. Her har vi mer enn 10 års erfaring, og vil gi alle personlig rådgivning, sier han.
«Helt strøkent» er nå lansert på Innlandet, men Stensvold har ambisjoner om å utvide konseptet.
– Vi er allerede i samtaler med andre forhandlere av Pure & Original Paint om å lansere konseptet flere steder i landet, avslutter han.
Med flere som ønsker farger på veggene, trenger vi god fargeveiledning.
Gulvfakta holdt foredrag på renholdsseminar
Fredag 3. mai ble Gulvfakta invitert til Scandic Oslo Airport Hotell for å snakke om gulvvedlikehold i et livsløpsperspektiv. Samlingen er arrangert av Renholdsgruppa RenØk, en arbeidsgruppe...
Robuste tregulv tilpasset norske forhold
Da familien Lindhjem skulle pusse opp, var det viktig å ha et hus som ikke trenger å vedlikeholdes i stor grad, og ha gulv som tåler å bli brukt med små barn i huset. Resultatet ble...
Farbe, Ausbau & Fassade 2024 – bransjen samlet
23. -26. april ble Farbe, Ausbau & Fassade-messen arrangert i Köln. Her blir de nyeste produktene, verktøyene og teknologien innen maling, bygningsrehabilitering og fasadebehandling...
Hussjekken 2024 - et vellykket bransjearrangement
IFIs årlige arrangement Hussjekken ble også i år avholdt tidlig mai. Medlemsbedriftene delte villig kunnskapen sin, og nå er det forbruker som skal ta over stafettpinnen og utbedre...
Historisk fargehandel i Ørje
Lørdag 4. mai åpnet Historisk Maling Norges første selvbetjente og døgnåpne fargehandel i Ørje sentrum. – Vi har fått kjempegod respons av kunder som syns det er et spennende konsept,...
Flügger på lag med Barnekreftforeningen
Fredag 3. mai stilte Flügger-ansatte i sportstøy på jobb. Både butikker og hovedkontor støttet Barnekreftforeningens markering av #FotballtrøyeFredag med en ekstra innsats med kundefordelsprogrammet...