Harde nyheter fra Kährs/Ehrenborg
Snart blir Ehrenborg overtatt av Kährs. Det betyr større satsing mot prosjektmarkedet med produkter som tåler det meste. – Vi har fremtidens gulv, sier Raymond Johansen.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I et visningsrom på Skøyen står Raymond Johansen (47) og viser frem gulv i alle varianter.
1. april gikk han inn i stillingen som salgssjef hos Kährs/Ehrenborg. Med 26 års fartstid med gulv vet han godt hva bransjen forventer.
RIGID VINYL: Raymond Johansen er salgssjef hos Kährs/Ehrenborg. Nå lanserer han et nytt klikkvinyl som han mener knapt trenger vedlikehold. - Det legges der prosjektkundene vil ha et high-end-produkt uten kostnader knyttet til vedlikehold, sier han.
Klarer seg bra
− Det ble en spesiell start. Jeg gikk rett inn i hjemmekontor. Men tross alt har vi klart oss godt igjennom pandemien. Vi var svært usikre på hvordan dette vil gå. Nå er vi spent på hva 2021 vil by på, sier han.
Tar over Ehrenborg
En ting som er helt sikkert er at 01.10.20 tar Kährs over Ehrenborg med hud og hår. Da rettes all oppmerksomhet mot merkenavnet som har røtter tilbake til 1857, den gang da Gustav Kährs, en gammel snekker, startet selskapet.
− Da vil hele universet til Ehrenborg tilfalle Kährs. Det tenker jeg er utelukkende positivt, sier Johansen som mener selskapet dermed vil styrke seg ytterligere som totalleverandør til prosjektmarkedet med parkett, belegg og tepper.
Noe for alle rom
− Jeg mener blant annet at «Kährs Upofloor Zero» representerer fremtidens produkt. Det egner seg spesielt godt til sykehus, skoler og barnehage fordi det tåler alt av kjemikalier og er godkjent av Asma og Allergiforbundet.
Når det gjelder tregulv mener Johansen at Kährs alltid har vært gode på innovasjon.
− Vi hadde opprinnelig patentet på klikkparkett og har alltid ligget langt fremme på utvikling. Vi har stabile produkter med god kontroll på fukt og utvikling av design. Parkett vil alltid være et produkt som fremmer miljø og godt inneklima. Parkett binder CO₂ og vil være en sterk bidragsyter for å senke utslippene i verden. Det må vi ikke glemme, sier Johansen.
NOE FOR ALLE: Kährs/Ehrenborg har et gulv for de fleste anledninger. − Jeg mener blant annet at «Kährs Upofloor Zero» representerer fremtidens produkt for sykehus og skoler, fordi det tåler det tåler alt av kjemikalier og er godkjent av Asma og Allergiforbundet, sier Johansen.
Minimalt behov for vedlikehold
Siste nytt fra den svenske gulvgiganten er et klikkvinyl som knapt trenger vedlikehold. Vi snakker om et rigid vinyl med 20 desibel demping. «Impression» leveres som 220 x 18 centimeter lange planker og kommer i design som treverk eller fliser.
− Dette gulvet kan legges over alt. Det tåler alt. Det har en keramisk overflate. Dette gulvet legges typisk på kontorer, hoteller og der hvor man ikke vil ha parkett, for å spare driftskostnader. Det er et uslitelig gulv med forventet levetid på minst 30 år. Jeg kan ikke se at dette gulvet trenger vedlikeholdskostnader, så dette er et kostnadseffektivt gulv for prosjektkunder som trenger et high-end-produkt, sier Johansen.
LEVER LENGE: «Click Impression» kommer i design som treverk eller fliser. - Det er et uslitelig gulv med forventet levetid på minst 30 år, forteller Raymond Johansen hos Kährs/Ehrenborg
Bau holder koken som gulvmesse
Bærekrafttiltak, nye gulv og nye maskiner. Det fikk besøkerne til den store gulvmessen Bau sett da messen ble arrangert i starten av januar.
Ny operativ innkjøper hos Krefting
Trine Ax Gulbrandsrød er ansatt som operativ innkjøper hos Krefting, og startet i jobben 3. februar. Hun har tidligere jobbet som Customer experience manager home care/personal care...
Fugearbeid i lave temperaturer
Kalde vinterdager kan by på utfordringer for fugearbeid utendørs, men med riktig forberedelse og materialvalg er det fullt mulig å oppnå et godt resultat. Ifølge Rune Ludvigsen i Dana...
Et skip lastet med faglig påfyll
Med snaut 200 håndverkere på Fagtur seilet Jordan, Sika, IBG, Tarkett, Jotun og JS Cook til København. Konferansedekk var fullastet med faglig påfyll.
Årets farge 2025 fra Happy Homes
Salvie er Årets farge fra Happy Homes. Salvie er en gulgrønn farge som gjør rommet lyst og luftig på grunn av lite kulørstyrke. Fargen blir kåret frem gjennom en landsdekkende konkurranse...
To nye innholdsprodusenter
Ine Lenes og Kine Klaveness startet 13. januar som Digital Content Creators hos Krefting & Co. Ine har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen...