Harde nyheter fra Kährs/Ehrenborg
Snart blir Ehrenborg overtatt av Kährs. Det betyr større satsing mot prosjektmarkedet med produkter som tåler det meste. – Vi har fremtidens gulv, sier Raymond Johansen.
Robert Walmann/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
I et visningsrom på Skøyen står Raymond Johansen (47) og viser frem gulv i alle varianter.
1. april gikk han inn i stillingen som salgssjef hos Kährs/Ehrenborg. Med 26 års fartstid med gulv vet han godt hva bransjen forventer.
RIGID VINYL: Raymond Johansen er salgssjef hos Kährs/Ehrenborg. Nå lanserer han et nytt klikkvinyl som han mener knapt trenger vedlikehold. - Det legges der prosjektkundene vil ha et high-end-produkt uten kostnader knyttet til vedlikehold, sier han.
Klarer seg bra
− Det ble en spesiell start. Jeg gikk rett inn i hjemmekontor. Men tross alt har vi klart oss godt igjennom pandemien. Vi var svært usikre på hvordan dette vil gå. Nå er vi spent på hva 2021 vil by på, sier han.
Tar over Ehrenborg
En ting som er helt sikkert er at 01.10.20 tar Kährs over Ehrenborg med hud og hår. Da rettes all oppmerksomhet mot merkenavnet som har røtter tilbake til 1857, den gang da Gustav Kährs, en gammel snekker, startet selskapet.
− Da vil hele universet til Ehrenborg tilfalle Kährs. Det tenker jeg er utelukkende positivt, sier Johansen som mener selskapet dermed vil styrke seg ytterligere som totalleverandør til prosjektmarkedet med parkett, belegg og tepper.
Noe for alle rom
− Jeg mener blant annet at «Kährs Upofloor Zero» representerer fremtidens produkt. Det egner seg spesielt godt til sykehus, skoler og barnehage fordi det tåler alt av kjemikalier og er godkjent av Asma og Allergiforbundet.
Når det gjelder tregulv mener Johansen at Kährs alltid har vært gode på innovasjon.
− Vi hadde opprinnelig patentet på klikkparkett og har alltid ligget langt fremme på utvikling. Vi har stabile produkter med god kontroll på fukt og utvikling av design. Parkett vil alltid være et produkt som fremmer miljø og godt inneklima. Parkett binder CO₂ og vil være en sterk bidragsyter for å senke utslippene i verden. Det må vi ikke glemme, sier Johansen.
NOE FOR ALLE: Kährs/Ehrenborg har et gulv for de fleste anledninger. − Jeg mener blant annet at «Kährs Upofloor Zero» representerer fremtidens produkt for sykehus og skoler, fordi det tåler det tåler alt av kjemikalier og er godkjent av Asma og Allergiforbundet, sier Johansen.
Minimalt behov for vedlikehold
Siste nytt fra den svenske gulvgiganten er et klikkvinyl som knapt trenger vedlikehold. Vi snakker om et rigid vinyl med 20 desibel demping. «Impression» leveres som 220 x 18 centimeter lange planker og kommer i design som treverk eller fliser.
− Dette gulvet kan legges over alt. Det tåler alt. Det har en keramisk overflate. Dette gulvet legges typisk på kontorer, hoteller og der hvor man ikke vil ha parkett, for å spare driftskostnader. Det er et uslitelig gulv med forventet levetid på minst 30 år. Jeg kan ikke se at dette gulvet trenger vedlikeholdskostnader, så dette er et kostnadseffektivt gulv for prosjektkunder som trenger et high-end-produkt, sier Johansen.
LEVER LENGE: «Click Impression» kommer i design som treverk eller fliser. - Det er et uslitelig gulv med forventet levetid på minst 30 år, forteller Raymond Johansen hos Kährs/Ehrenborg
Pizza til middag, arkitekt i drømmen og poprock på øret
Karina Solheim Skjolden elsker hjemmelaget pizza, hører like gjerne på klassisk som russelåter, og kunne lett levd et liv som Wonder Woman – eller arkitekt. I dag jobber hun som Sales...
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Etter jevn vekst og økt etterspørsel har Flügger i Haugesund flyttet inn i nye og større lokaler – like ved den tidligere adressen. Den nye butikken ble offisielt åpnet 20. mai, med...
Slik vil nordmenn pusse opp i sommer
Våren er endelig her, og nå skal terrassen kanskje få nytt liv, hagen pyntes og uterommet bli en forlengelse av stua. Ifølge Prognosesenterets ferske målinger planlegger over 550 000...
Teppekolleksjon med ro og rytme
Med ReForm Spectrum lanserer Ege en teppekolleksjon med 27 farger, fra lyse og dempede toner til mørkere og mer markante uttrykk. Fargepaletten gir rom for både harmoniske tone-i-tone...
Design og funksjon i samspill på Elva Hotell
På Elva Hotell på Voss kombineres estetikk og funksjonalitet på uventede måter – selv på badet. Med fargerike, formsterke rom bak lukkede dører har arkitektene skapt hotellopplevelser...
Dette er husfargene kundene vil ha i 2025
Et mer fargevant publikum, større personlig frihet og høyere forventninger til veiledning preger markedet for utendørsfarger i 2025. Trygge klassikere holder stand, men stadig flere...