Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder

Foto: Happy Homes

Happy Homes åpner ny og unik butikk i Trondheim

27 april,åpnet Happy Homes sin nye butikk i Trondheim. Den 450 kvm store fargehandelen ligger i Skeidar-butikken på Tunga, og skal åpne for et mer komplett og unikt tilbud til kundene.

Anna Leikanger Voje/ifi.no

Anna Leikanger Voje/ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Etter over 1,5 år med planlegging kan Happy Homes med stolthet åpne sin nye, 450 kvadratmeter store butikk i Trondheim. Butikken er plassert i Skeidar på Tunga, en møbelbutikk med 81 000 besøkende kunder i 2019. Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene de leter etter på sølvfat. Og plasseringen i Skeidar-butikken på flere tusen kvadratmeter åpner for mange muligheter.

− Jeg er sikker på at dette vil gi positive synergieffekter knyttet til de 300 besøkende Skeidar har i snitt per dag. Vi ser at kundene er i en endringsmodus, og søker etter inspirasjon på andre måter enn de har gjort tidligere. Det er hovedgrunnen til at jeg lanserte dette forslaget til styret, og det er inspirasjon de skal få når de besøker denne butikken, sier daglig leder hos Happy Homes Kjetil Brandmo.

Se flere bilder
Inspirerende oppsett i butikken

Foto: Happy Homes

INSPIRASJON:  Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene de leter etter på sølvfat.

Komplett tilbud

Noe Happy Homes har lagt vekt på i nyåpningen, er at kundene skal få et mest mulig komplett tilbud. Her skal alle ledd innen oppussing fylles, og kundene skal inspireres til å ta del i helheten. 

 − Vi skal tilby kunden komplette løsninger, så de slipper å farte rundt til forskjellige møbelkjeder og fargehandlere, eller stå i kø hos håndverkere. Vi satser på en moderne tilnærming, hvor vi tilbyr hjemmebesøk, hjemlevering og dyktige håndverkere på samme sted. Kunden kan velge om de vil gjøre jobben selv, eller få den profesjonelt utført, sier Brandmo. 

Se flere bilder
Her kan kunden kjøpe hele rommet.

Foto: Happy Homes

KOMPLETT: Her kan kunden kjøpe hele rommet.

Tid til kunden

Hos Happy Homes kan kunden sette seg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter. Dette er noe de har fått mange gode tilbakemeldinger på, og som blir essensielt å satse videre på i nyåpningen.

− Det vi gjør i Trondheim nå, er kort sagt at vi samler sammen det beste fra alle våre butikker. Forhåpentligvis blir vi minst like gode som dem til å gjøre det de er best på. Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier Brandmo.

Se flere bilder
Sammen med fagfolk finner kunden løsninger i butikken.

Foto: Happy Homes

FINNE LØSNINGER: Hos Happy Homes kan kunden sette seg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter. 

Se flere bilder
Hjelper til med fargevalg

Foto: Happy Homes

FARGEVALG: - Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier daglig leder Kjetil Brandmo.


Skiller seg ut

Med nyåpningen ønsker de å skille seg ut, og tilby noe kundene ikke ser over alt.

− Vi ønsker å være litt nisje. Vi velger produkter som ikke nødvendigvis er de som er mest eksponert hos byggevarebutikkene, men som byr på spennende former og farger kundene legger merke til. Vi er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original, for eksempel. Vi bruker også en litt annerledes innredning, blant annet fra Home & Cottage, sammen med mye tekstil og rene vegger med 16 egne farger, sier Brandmo.

De har også andre konsepter i butikken som bidrar til å differensiere og løfte tilbudet.

− Vi har et 70 kvm stort kurslokale inne i butikken, som skal brukes til å kurse både kunder og ansatte. For eksempel kurs i fargesetting. Kjedekontoret har også flyttet inn i samme lokale, som forsterker oss på læringsmessig vis. Alt kan testes før vi ruller det ut til kjeden, og vi skal ha opplæring av kjedemedlemmer i kurslokalet. Det er så mange synergier her at vi nesten er nødt til å lykkes, sier Brandmo med et glimt i øyet.

Se flere bilder
Utformingen er designet for trekke til seg kundenes oppmerksomhet.

Foto: Happy Homes

FARGER OG TEKSTILER: Utformingen er designet for trekke til seg kundenes oppmerksomhet.

Se flere bilder
Happy Homes er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original.

Foto: Happy Homes

PURE AND ORIGINAL: Happy Homes er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original.


Trygg åpning

− Vi tar coronasituasjonen på alvor, og tar hensyn til de føringene myndighetene legger. Det oppfordres til hyppig bruk av antibac, og vi passer på at folk holder avstand. Vi ønsker velkommen til en trygg butikkåpning i dag, sier Brandmo.    

Damene bak utformingen og tilretteleggingen

Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS, har tegnet og planlagt hele butikken. Hun sitter på mange års erfaring med planlegging og tegning av butikker for kjeden, og er arkitekten bak den helhetlige løsningen og har kontroll på alle detaljer.

Kirsti Johansen er deres nye, dyktige inspirasjonssjef på Happy Homes Inspirasjon AS (butikken på Tunga). Hun har mange års ledererfaring fra møbelbransjen, og gleder seg til å jobbe videre med butikken.

Lene Høiseth, Markedssjef i Happy Homes Norge AS, er kilden til deres moderne og inspirerende markedsføring. Hun har lang erfaring med butikkdrift og blogger, og har i årevis holdt på med kursing og foredrag om fargesetting og materialvalg til forbruker og kjedens ansatte.

Lene og Eva Marie har sammen gitt den nye butikken den delikate utformingen der tekstil, tapet, farger og gulv harmonerer. Begge har mange års erfaring som foredragsholdere om ulike temaer i kjeden.

Se flere bilder
F.v:  Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS. Kirsti Johansen, inspirasjonssjef i Happy Homes Inspirasjon AS. Lene Høiseth, markedssjef i Happy Homes Norge AS.

Foto: Happy Homes

DAMENE: F.v:  Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS. Kirsti Johansen, inspirasjonssjef i Happy Homes Inspirasjon AS. Lene Høiseth, markedssjef i Happy Homes Norge AS.


Se flere bilder
Kirsti er nyansatt inspirasjonssjef,

Foto: Happy Homes

INSPIRASJONSSJEF: Kirsti er nyansatt inspirasjonssjef, Her smilende i den nyåpnede butikken.

Ny distriktssjef hos Gjøco
Nytt om navn

Ny distriktssjef hos Gjøco

Erik Brannan er ny distriktssjef i Rogaland og deler av Agder for Gjøco. Brannan er 49 år gammel og har lang erfaring fra detaljhandelen som butikksjef og distrikts- og regionsjef...

Farge på blå resept?
Meninger og kommentarer

Farge på blå resept?

Omgivelsenes påvirkning på menneskesinnet er et stort tema, og i anledning Verdensdagen for psykisk helse i oktober inviterte Norske arkitekters landsforbund til et debattmøte om arkitektur...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.