Happy Homes åpner ny og unik butikk i Trondheim
27 april,åpnet Happy Homes sin nye butikk i Trondheim. Den 450 kvm store fargehandelen ligger i Skeidar-butikken på Tunga, og skal åpne for et mer komplett og unikt tilbud til kundene.
Anna Leikanger Voje/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Etter over 1,5 år med planlegging kan Happy Homes med stolthet åpne sin nye, 450 kvadratmeter store butikk i Trondheim. Butikken er plassert i Skeidar på Tunga, en møbelbutikk med 81 000 besøkende kunder i 2019. Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene de leter etter på sølvfat. Og plasseringen i Skeidar-butikken på flere tusen kvadratmeter åpner for mange muligheter.
− Jeg er sikker på at dette vil gi positive synergieffekter knyttet til de 300 besøkende Skeidar har i snitt per dag. Vi ser at kundene er i en endringsmodus, og søker etter inspirasjon på andre måter enn de har gjort tidligere. Det er hovedgrunnen til at jeg lanserte dette forslaget til styret, og det er inspirasjon de skal få når de besøker denne butikken, sier daglig leder hos Happy Homes Kjetil Brandmo.
INSPIRASJON: Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene de leter etter på sølvfat.
Komplett tilbud
Noe Happy Homes har lagt vekt på i nyåpningen, er at kundene skal få et mest mulig komplett tilbud. Her skal alle ledd innen oppussing fylles, og kundene skal inspireres til å ta del i helheten.
− Vi skal tilby kunden komplette løsninger, så de slipper å farte rundt til forskjellige møbelkjeder og fargehandlere, eller stå i kø hos håndverkere. Vi satser på en moderne tilnærming, hvor vi tilbyr hjemmebesøk, hjemlevering og dyktige håndverkere på samme sted. Kunden kan velge om de vil gjøre jobben selv, eller få den profesjonelt utført, sier Brandmo.
KOMPLETT: Her kan kunden kjøpe hele rommet.
Tid til kunden
Hos Happy Homes kan kunden sette seg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter. Dette er noe de har fått mange gode tilbakemeldinger på, og som blir essensielt å satse videre på i nyåpningen.
− Det vi gjør i Trondheim nå, er kort sagt at vi samler sammen det beste fra alle våre butikker. Forhåpentligvis blir vi minst like gode som dem til å gjøre det de er best på. Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier Brandmo.
FINNE LØSNINGER: Hos Happy Homes kan kunden sette seg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter.
FARGEVALG: - Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier daglig leder Kjetil Brandmo.
Skiller seg ut
Med nyåpningen ønsker de å skille seg ut, og tilby noe kundene ikke ser over alt.
− Vi ønsker å være litt nisje. Vi velger produkter som ikke nødvendigvis er de som er mest eksponert hos byggevarebutikkene, men som byr på spennende former og farger kundene legger merke til. Vi er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original, for eksempel. Vi bruker også en litt annerledes innredning, blant annet fra Home & Cottage, sammen med mye tekstil og rene vegger med 16 egne farger, sier Brandmo.
De har også andre konsepter i butikken som bidrar til å differensiere og løfte tilbudet.
− Vi har et 70 kvm stort kurslokale inne i butikken, som skal brukes til å kurse både kunder og ansatte. For eksempel kurs i fargesetting. Kjedekontoret har også flyttet inn i samme lokale, som forsterker oss på læringsmessig vis. Alt kan testes før vi ruller det ut til kjeden, og vi skal ha opplæring av kjedemedlemmer i kurslokalet. Det er så mange synergier her at vi nesten er nødt til å lykkes, sier Brandmo med et glimt i øyet.
FARGER OG TEKSTILER: Utformingen er designet for trekke til seg kundenes oppmerksomhet.
PURE AND ORIGINAL: Happy Homes er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original.
Trygg åpning
− Vi tar coronasituasjonen på alvor, og tar hensyn til de føringene myndighetene legger. Det oppfordres til hyppig bruk av antibac, og vi passer på at folk holder avstand. Vi ønsker velkommen til en trygg butikkåpning i dag, sier Brandmo.
Damene bak utformingen og tilretteleggingen
Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS, har tegnet og planlagt hele butikken. Hun sitter på mange års erfaring med planlegging og tegning av butikker for kjeden, og er arkitekten bak den helhetlige løsningen og har kontroll på alle detaljer.
Kirsti Johansen er deres nye, dyktige inspirasjonssjef på Happy Homes Inspirasjon AS (butikken på Tunga). Hun har mange års ledererfaring fra møbelbransjen, og gleder seg til å jobbe videre med butikken.
Lene Høiseth, Markedssjef i Happy Homes Norge AS, er kilden til deres moderne og inspirerende markedsføring. Hun har lang erfaring med butikkdrift og blogger, og har i årevis holdt på med kursing og foredrag om fargesetting og materialvalg til forbruker og kjedens ansatte.
Lene og Eva Marie har sammen gitt den nye butikken den delikate utformingen der tekstil, tapet, farger og gulv harmonerer. Begge har mange års erfaring som foredragsholdere om ulike temaer i kjeden.
DAMENE: F.v: Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS. Kirsti Johansen, inspirasjonssjef i Happy Homes Inspirasjon AS. Lene Høiseth, markedssjef i Happy Homes Norge AS.
INSPIRASJONSSJEF: Kirsti er nyansatt inspirasjonssjef, Her smilende i den nyåpnede butikken.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...