Gode på kundetilfredshet
Hvert år kårer handelshøyskolen BI bedriftene i Norge som leverer de beste kundeopplevelsene. I årets kåring fikk Fargerike for 10. år på rad topplassering i sin bransje og all-time-high på lojalitet og kundetilfredshet. I kategorien byggevarehus er det XL-Bygg under Mestergruppen som kan glede seg over å ha de mest fornøyde kundene.
Charlotte Holberg Sveinsen/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Norsk Kundebarometer gjennomføres årlig av Handelshøyskolen BI. Her måles lojalitet og tilfredshet blant kunder i ulike bransjer. De nye resultatene er klare og her gjorde både Fargerike og XL-Bygg i Mestergruppen det sterkt i sine kategorier. Fargerike stakk av med seieren i «øvrig handel», XL-Bygg i «byggevarehus».
FORNØYD: For 10. året på rad gikk Fargerike av med seieren i sin kategori og har med det både en fornøyd kjededirektør og fornøyde kunder.
Service
Kjededirektør i Fargerike, Stine Solheim, er fornøyd med at deres butikker igjen scorer best i bransjen. I tillegg til å komme øverst i sin kategori, kom de også på plass nummer 14 på listen over de aller beste bedriftene i Norge, uavhengig av bransje, bak Vinmonopolet, Flytoget, Sbanken og Finn.no.
– Kompetanse, service og kvalitet i alle ledd blir verdsatt av kundene våre og skaper en langsiktig relasjon til Fargerike. I perioden vi går inn i nå med strammere privatøkonomi er vår relasjon til kundene noe av det viktigste vi kan jobbe med, sier Solheim.
– Årets plassering i Norsk Kundebaometer 2023 inspirerer til videre arbeid.
Glad på vegne av de ansatte
Også kjededirektør i Mestergruppens XL-Bygg, Are Ellingsve, er fornøyd.
– Dette er veldig gledelig. Vi har et mål om at kundene skal velge XL-Bygg fordi vi er den hyggelige eksperten som følger deg gjennom hele prosjektet, fra start til slutt -og etterpå. En bedre bekreftelse på at dette arbeidet fungerer kunne vi ikke fått, sier han.
– Å drive en byggevarehandel er krevende og krever dyktige fagfolk med lidenskap for faget. Jeg opplever at våre ansatte er genuint interessert i kunden og kundenes prosjekter, og at det reflekteres i servicen de gir. Jeg er først og fremst meget fornøyd med å ha Norges mest tilfredse byggevarekunder, og glad på vegne av alle våre dyktige ansatte som hver dag gjør det lille ekstra for at kundene skal bli fornøyde.
– Vi strekker oss langt for å løse kundenes utfordringer og skape gode kundeopplevelser, men vi lover heller ikke mer enn vi kan holde. Derfor holder vi også det vi lover, det tror jeg er noe kundene setter pris på, avslutter Ellingsve.
De har flere ganger tidligere gått til topps blant byggevarehusene, men årets poengsum er den høyeste XL-Bygg har oppnådd siden målingene startet og de toppet dermed byggebransjen, foran Montér og Obs Bygg.
LIKE FORNØYD: Are Ellingsve i XL-BYGG er fornøyd med at årets poengsum er den høyeste de har oppnådd noensinne.
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...