Årlig kårer organisasjonen Great Place to Work Norges beste arbeidsplasser. I år vil Flügger Norge være en del av den listen. Malingleverandøren med egen kjede av butikker for både håndverkere og privatkunder, er nylig blitt sertifisert i henhold til «Great Place to Work» sine krav til sertifisering.
– Vi vil gjøre kultur til et konkurransefortrinn og jobber aktivt med «Employer Branding». Det gjør vi ved å bygge tillit, godt samarbeid og engasjement gjennom involvering, sier Solveig Risan, HR-Manager hos Flügger Norge.
GODE RESULTATER: Utsagnet «Når jeg ser på hva vi oppnår, føler jeg meg stolt» stiller seg 85 prosent av medarbeiderne i Flügger bak.
Medarbeiderne avgjør
Sertifiseringen «Great Place to Work» bygger på medarbeiderundersøkelsen Trust Index, der ansatte svarer på spørsmål om lederskap, tillit, bedriftskultur og hvordan de opplever å jobbe i selskapet. Kartleggingen skal identifisere organisasjonens styrker og utviklingsområder, og gjøre det lettere å bygge en bedre bedriftskultur.
– Fornøyde og engasjerte medarbeidere som har en arbeidsplass der de har lyst å jobbe og har tillit til ledelsen, presterer bedre. Det gjør at vi også tiltrekker oss de beste folkene, sier Risan.
Holdbarhet i alle ledd
Flügger inngikk avtale med Great Place to Work i 2018, og har siden da jobbet aktivt med ledelse, kultur og samarbeid, basert på resultatene fra medarbeiderundersøkelsen. I april i år ble selskapet sertifisert for første gang.
– Det handler om at vi ønsker å være en bærekraftig bedrift – og ivareta både klima og medarbeidere på en god måte, sier Risan.
79 prosent av medarbeiderne er enig i at: «Jeg ønsker å arbeide her i lang tid».