Flügger sertifisert som «Great Place to Work»
90 prosent av medarbeiderne hos Flügger Norge sier at det er et flott sted å jobbe. Det viser medarbeiderundersøkelsen som har ført til at selskapet nå er blitt sertifisert som «Great Place to Work».
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Årlig kårer organisasjonen Great Place to Work Norges beste arbeidsplasser. I år vil Flügger Norge være en del av den listen. Malingleverandøren med egen kjede av butikker for både håndverkere og privatkunder, er nylig blitt sertifisert i henhold til «Great Place to Work» sine krav til sertifisering.
– Vi vil gjøre kultur til et konkurransefortrinn og jobber aktivt med «Employer Branding». Det gjør vi ved å bygge tillit, godt samarbeid og engasjement gjennom involvering, sier Solveig Risan, HR-Manager hos Flügger Norge.
GODE RESULTATER: Utsagnet «Når jeg ser på hva vi oppnår, føler jeg meg stolt» stiller seg 85 prosent av medarbeiderne i Flügger bak.
Medarbeiderne avgjør
Sertifiseringen «Great Place to Work» bygger på medarbeiderundersøkelsen Trust Index, der ansatte svarer på spørsmål om lederskap, tillit, bedriftskultur og hvordan de opplever å jobbe i selskapet. Kartleggingen skal identifisere organisasjonens styrker og utviklingsområder, og gjøre det lettere å bygge en bedre bedriftskultur.
– Fornøyde og engasjerte medarbeidere som har en arbeidsplass der de har lyst å jobbe og har tillit til ledelsen, presterer bedre. Det gjør at vi også tiltrekker oss de beste folkene, sier Risan.
Alle egeneide Flügger-butikker er Miljøfyrtårn
Holdbarhet i alle ledd
Flügger inngikk avtale med Great Place to Work i 2018, og har siden da jobbet aktivt med ledelse, kultur og samarbeid, basert på resultatene fra medarbeiderundersøkelsen. I april i år ble selskapet sertifisert for første gang.
– Det handler om at vi ønsker å være en bærekraftig bedrift – og ivareta både klima og medarbeidere på en god måte, sier Risan.
79 prosent av medarbeiderne er enig i at: «Jeg ønsker å arbeide her i lang tid».
Bonusprogram på eksport
Flügger gir over en halv million til frivillige organisasjoner
Ny Teknisk Support i Flügger farve
Den gode hjelperen til tidsriktig fargesetting
Har trua på annerledes konsept
Nøkkeltall fra Flügger-medarbeidernes opplevelser, sammenlignet med en typisk organisasjon:
79 prosent «Jeg ønsker å arbeide her i lang tid»
85 prosent «Når jeg ser på hva vi oppnår, føler jeg meg stolt»
86 prosent «Ledelsen er kompetent til å lede denne virksomheten»
85 prosent «Ledelsen er ærlig og etisk i sin forretningsførsel»
90 prosent «Som ny i denne virksomheten, føler man seg velkommen»
Bau holder koken som gulvmesse
Bærekrafttiltak, nye gulv og nye maskiner. Det fikk besøkerne til den store gulvmessen Bau sett da messen ble arrangert i starten av januar.
Ny operativ innkjøper hos Krefting
Trine Ax Gulbrandsrød er ansatt som operativ innkjøper hos Krefting, og startet i jobben 3. februar. Hun har tidligere jobbet som Customer experience manager home care/personal care...
Fugearbeid i lave temperaturer
Kalde vinterdager kan by på utfordringer for fugearbeid utendørs, men med riktig forberedelse og materialvalg er det fullt mulig å oppnå et godt resultat. Ifølge Rune Ludvigsen i Dana...
Et skip lastet med faglig påfyll
Med snaut 200 håndverkere på Fagtur seilet Jordan, Sika, IBG, Tarkett, Jotun og JS Cook til København. Konferansedekk var fullastet med faglig påfyll.
Årets farge 2025 fra Happy Homes
Salvie er Årets farge fra Happy Homes. Salvie er en gulgrønn farge som gjør rommet lyst og luftig på grunn av lite kulørstyrke. Fargen blir kåret frem gjennom en landsdekkende konkurranse...
To nye innholdsprodusenter
Ine Lenes og Kine Klaveness startet 13. januar som Digital Content Creators hos Krefting & Co. Ine har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen...