Flügger ruller videre – med fagprat og flammer på grillen
Flügger ruller nok en gang ut på veien for å besøke butikkene sine – med på lasset er både sommervibber, kampanjer og varm mat rett fra grillen.
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttSommeren er høysesong for gode fagprater og uformelle møter – og det vet Flügger å utnytte. Tirsdag 10. juni stoppet Flügger on tour innom butikken på Ensjø i Oslo, og lokket både håndverkere og proffkunder innom med gode tilbud, varme burgere og direkte kontakt med leverandørene.
DIGG MED BURGER: Hva er vel bedre enn en rykende fersk burger til lunsj? Josefine Ruud og Steffen Grønneberg så veldig fornøyde ut da Fargemagasinet knipset et bilde.
Samlingspunkt for fagfolk
– Målet med turneen er å trekke proffkundene inn i butikken, snakke med dem, og få et tettere forhold, sier Josefine Ruud, marketing specialist hos Flügger Norge.
Med på turneen følger leverandører som står klare til å svare på spørsmål og diskutere produkter direkte med håndverkerne. Samtidig byr Flügger på kampanjer og rabatter – og ikke minst, varm lunsj rett fra egen burgerbod.
VEGGFORNYER: Terje Rustad hos Sika Norge var på plass og viste frem blant annet Casco WallCraft og Casco PaintFlex som har blitt en populær tube å ha i baklommen for maleren.
GULV PÅ MENYEN: Thomas Aar var på plass for å vise frem gulv fra Tarkett. Han hadde tatt med seg iQ-kolleksjonen i kule og dristige farger.
PRAKTISK LASER: Morten Baugerød hos IBG viste frem en laser fra Futech med mange nyttige funksjoner – som imponerte skribenten.
Stemning og sommerfølelse
For å skape ekstra god stemning på Ensjø, var det konkurranser, drikke og rikelig med mat. Undertegnede kan fortelle om en smakfull burgeropplevelse som sto til terningkast seks.
Den store butikken gjorde det mulig å rigge til leverandørstands innendørs – et kjærkomment alternativ om været skulle slå om.
TERNINGKAST 6: Mørt kjøtt, god krydderbalanse, sprø salat og smakfull dressing. Konklusjon: kunne lett spist én til.
– Det har vært mange innom, særlig på morgenen og formiddagen. Mange tar turen innom i lunsjen, og butikkene har vært flinke til å informere kundene på forhånd, forteller Ruud.
STORT TRYKK: Da klokka passerte 11, flokket sultne folk seg rundt burgerboden – det var fullt kjør på grillen.
Kort vei til svar
Responsen fra håndverkerne har vært god gjennom hele turneen. Muligheten til å møte leverandører og teknisk ansvarlig ansikt til ansikt, uten å måtte ta en telefon eller svare på e-post, trekkes frem som verdifullt.
– Jeg tror mange setter pris på å få svar på ting de lurer på med en gang. Det gjør alt litt enklere, sier Ruud.
TETT PÅ KUNDEN: Direkte dialog og raske svar – Flügger on tour bringer leverandørene nærmere håndverkerne
Burgerbonanza
En viktig del av opplevelsen er maten – og det blir lagt merke til. Ifølge Ruud er det ikke uvanlig å se noen sette i seg både tre og fire burgere i løpet av en liten time.
– Det er utrolig hvor mye noen klarer å spise! Jeg tror rekorden jeg har sett hittil er fire burgere på én person, sier hun og ler.
Mens burgerne får bein å gå på over hele landet, rapporteres det om spesielt god respons i Trondheim. Og i Bergen sto en selger med kokkebakgrunn for serveringen – noe som visstnok løftet burgeropplevelsen et ekstra hakk.
GRILLMESTERNE: På Ensjø fikk de besøkende gratis burger som smakte nydelig. Thomas Sundmoen og Frank Pettersen var dagens grillmestere, og leverte burgere med både presisjon og smil.
Verdens største Dalahest reiser seg i Sverige
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Megamesse hos Duri: Produkter, burgere og fagprat
Effektiv trebeskyttelse med fokus på holdbarhet og miljø
Fra strategi til sang – bli bedre kjent med IFIs nye leder
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Et par strøk trygghet på veggene
Et nytt, patentert pigment i vanntynnet akrylmaling reduserer forekomsten av muggsopp, bakterier og virus i innemiljøet. Nå lanserer Gjøco den innovative malingen Tryggere Rom, utviklet...
Alcro og ELLE med flere Paris-inspirerte farger
Alcro og motemagasinet ELLE fortsetter sitt samarbeid og lanserer syv nye farger inspirert av Paris. Kolleksjonen består nå av tolv nyanser, alle med røtter i den franske hovedstadens...
Gårdshus i ny drakt
Det nye gårdshuset til Marianne og familien i Spydeberg kombinerer rå funksjon, varige materialer og personlige fargevalg. Resultatet: et moderne, men bunnsolid hjem, der tradisjon...
Ny Country Manager i Dana Lim Norge
Torgeir Salvesen har startet som Country Manager i Dana Lim Norge. Med byggteknisk bakgrunn og erfaring fra selskaper som Fagerhult, Forbo Flooring og Fischer, tar han med seg bred...
Freia på pulten, Chanel på catwalken, Marrakech i tankene
Hedda Ringkjøb elsker klassisk musikk, har sydd sin egen festdrakt og kunne gjerne levd et liv som Jenny Skavlan eller konseptutvikler for Chanel. Når hun ikke leverer maling til prosjekter...
Fra verdens alle hjørner
Tapetkolleksjonen Hot spots tar deg med til alle verdens hjørner. De ti ulike mønsterdesignene er hentet fra ulike steder på kloden og kommer i forskjellige farger. Kolleksjonen ...
