Flügger ruller videre – med fagprat og flammer på grillen
Flügger ruller nok en gang ut på veien for å besøke butikkene sine – med på lasset er både sommervibber, kampanjer og varm mat rett fra grillen.
Iver Valkvæ/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttSommeren er høysesong for gode fagprater og uformelle møter – og det vet Flügger å utnytte. Tirsdag 10. juni stoppet Flügger on tour innom butikken på Ensjø i Oslo, og lokket både håndverkere og proffkunder innom med gode tilbud, varme burgere og direkte kontakt med leverandørene.
DIGG MED BURGER: Hva er vel bedre enn en rykende fersk burger til lunsj? Josefine Ruud og Steffen Grønneberg så veldig fornøyde ut da Fargemagasinet knipset et bilde.
Samlingspunkt for fagfolk
– Målet med turneen er å trekke proffkundene inn i butikken, snakke med dem, og få et tettere forhold, sier Josefine Ruud, marketing specialist hos Flügger Norge.
Med på turneen følger leverandører som står klare til å svare på spørsmål og diskutere produkter direkte med håndverkerne. Samtidig byr Flügger på kampanjer og rabatter – og ikke minst, varm lunsj rett fra egen burgerbod.
VEGGFORNYER: Terje Rustad hos Sika Norge var på plass og viste frem blant annet Casco WallCraft og Casco PaintFlex som har blitt en populær tube å ha i baklommen for maleren.
GULV PÅ MENYEN: Thomas Aar var på plass for å vise frem gulv fra Tarkett. Han hadde tatt med seg iQ-kolleksjonen i kule og dristige farger.
PRAKTISK LASER: Morten Baugerød hos IBG viste frem en laser fra Futech med mange nyttige funksjoner – som imponerte skribenten.
Stemning og sommerfølelse
For å skape ekstra god stemning på Ensjø, var det konkurranser, drikke og rikelig med mat. Undertegnede kan fortelle om en smakfull burgeropplevelse som sto til terningkast seks.
Den store butikken gjorde det mulig å rigge til leverandørstands innendørs – et kjærkomment alternativ om været skulle slå om.
TERNINGKAST 6: Mørt kjøtt, god krydderbalanse, sprø salat og smakfull dressing. Konklusjon: kunne lett spist én til.
– Det har vært mange innom, særlig på morgenen og formiddagen. Mange tar turen innom i lunsjen, og butikkene har vært flinke til å informere kundene på forhånd, forteller Ruud.
STORT TRYKK: Da klokka passerte 11, flokket sultne folk seg rundt burgerboden – det var fullt kjør på grillen.
Kort vei til svar
Responsen fra håndverkerne har vært god gjennom hele turneen. Muligheten til å møte leverandører og teknisk ansvarlig ansikt til ansikt, uten å måtte ta en telefon eller svare på e-post, trekkes frem som verdifullt.
– Jeg tror mange setter pris på å få svar på ting de lurer på med en gang. Det gjør alt litt enklere, sier Ruud.
TETT PÅ KUNDEN: Direkte dialog og raske svar – Flügger on tour bringer leverandørene nærmere håndverkerne
Burgerbonanza
En viktig del av opplevelsen er maten – og det blir lagt merke til. Ifølge Ruud er det ikke uvanlig å se noen sette i seg både tre og fire burgere i løpet av en liten time.
– Det er utrolig hvor mye noen klarer å spise! Jeg tror rekorden jeg har sett hittil er fire burgere på én person, sier hun og ler.
Mens burgerne får bein å gå på over hele landet, rapporteres det om spesielt god respons i Trondheim. Og i Bergen sto en selger med kokkebakgrunn for serveringen – noe som visstnok løftet burgeropplevelsen et ekstra hakk.
GRILLMESTERNE: På Ensjø fikk de besøkende gratis burger som smakte nydelig. Thomas Sundmoen og Frank Pettersen var dagens grillmestere, og leverte burgere med både presisjon og smil.
Verdens største Dalahest reiser seg i Sverige
Mer opptatt av kvalitet og produktivitet enn pris
Megamesse hos Duri: Produkter, burgere og fagprat
Effektiv trebeskyttelse med fokus på holdbarhet og miljø
Fra strategi til sang – bli bedre kjent med IFIs nye leder
Nye og større lokaler for Flügger Haugesund
Bygghåndverk Norge styrker laget
Anders Røberg-Larsen er ansatt som fagsjef i Bygghåndverk Norge. Han er 47 år, fra Oslo, og har lang erfaring som politisk rådgiver og organisasjonsleder med stor innsikt i byutvikling,...
Modena tar over salget av Alcro
Fliskjeden Modena skal distribuere maling fra Tikkurilas varemerke Alcro i et landsdekkende butikknettverk. – Det handler om å være mer tilgjengelige, mer effektive og mer relevante...
Nytt gulv uten å stenge
Med Plurafilm Hydro og U-Fixx fra Uzin kan gulv byttes eller oppgraderes uten at lokalet må stenges ned. Produktene er luktfrie, er tilnærmet støy- og støvfrie å montere, og man...
Med hjerte for metameri
Copenhagen Orange er en unik farge, skapt av Pure & Original i samarbeid med KOI Fargestudio. Fargen er skapt med naturlige, mineralske pigmenter som gir en sjelden dybde og...
Fleksibel malesprøyte
Fra Wagner, som er kjent for malingsprøyter og tilbehør i god kvalitet, kommer SprayPack 18V. Denne trådløse og luftløse malingssprøyten gjør suksess hos Duri, og kan takket være...
«Fargerikt fellesskap» og gode råd – hele veien!
Vår viktigste jobb her i IFI er å få alle som drømmer om å pusse opp, til faktisk å gjøre det – og gjøre det på en enkel og motiverende måte. Vi skal gi svar som er til å stole på,...
