Flügger deler ut over 750 000 i bonusstøtte
Ved å handle i Flüggers butikker har kundene bidratt til å samle inn over 750 000 kroner, som nå blir utbetalt som støttebonus til ulike organisasjoner i Norge. Fordelsprogrammet Flügger Andelen har nå over 1 000 medlemmer, og interessen fortsetter å øke støtt og stadig.
Iver Valkvæ/ifi.no
 Publisert  (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttI disse dager blir bonusstøtten som kundene til Flügger-butikkene har samlet inn under 2023 gjennom fordelsprogrammet Flügger Andelen delt ut.
– I år deler vi ut over 750 000 kroner i bonusstøtte, som fordeles mellom store og små foreninger og organisasjoner. Vi føler både stolthet og ydmykhet over å kunne bidra positivt og gi tilbake til samfunnet på denne måten, sier Steffen Eide, initiativtaker og konseptansvarlig hos Flügger Norge.
– Flügger Andelen skaper en «vinn-vinn-vinn»-situasjon for våre medlemmer, kunder og butikker. Det er hyggelig å kunne ringe lederne i forskjellige organisasjoner og dele den positive nyheten, sier han.
Vokser hvert år
Gjennom fordelsprogrammet Flügger Andelen kan alle som kjøper maling, tapet og verktøy hos Flügger farve støtte sin lokale forening, lag eller korps med sitt kjøp. Kunden får gjennom fordelsprogrammet direkte 20 prosent rabatt på hylleprisen, i tillegg til at ytterligere 5 prosent går tilbake til en valgfri forening i bonusstøtte som utbetales ved starten av påfølgende år. Det er helt gratis for lag, foreninger og organisasjoner å være medlem i Flügger Andelen, og per nå har programmet over 1 000 medlemmer.
– Det er kanskje spesielt hyggelig at flere store ideelle organisasjoner som mange har lyst å støtte er med, sier Eide og nevner Barnekreftforeningen, Stiftelsen Norsk Luftambulanse, Sykehusklovnene, i tillegg til idrettslag, korps, hundeklubber, e-sportsforeninger og mye, mye mer.
STOLT: – I år blir den totale utbetalingen for 2023 over 750 000 kroner. Dette fordeles mellom små og store foreninger. Vi er stolte og ydmyke over å få gjøre en god innsats og gi tilbake til samfunnet på denne måten, sier Steffen Eide.
Viktig Arbeid
En av dem som mottar støtte hvert år er Barnekreftforeningen. Bidragene kommer fra kunder over hele landet som ønsker å gi penger til det viktige arbeidet Barnekreftforeningen gjør. Torsdag 1. februar delte Steffen Eide, ansvarlig for Flügger Andelen i Norge; Rolf Gjølberg, Country Manager i Flügger Norge, og Sune Schnack, adm.dir. Flügger Group AS, ut beviset på at Barnekreftforeningen i år mottar 48 203 kroner i bonusstøtte fra fordelsprogrammet.
Barnekreftforeningen er en selvstendig, frivillig, landsdekkende organisasjon som drives av familier som har eller har hatt barn med kreft. Foreningen er en støttepartner og informasjonskilde for familier som rammes av barnekreft slik at de ikke føler seg alene. Samtidig ønsker de å være den største pådriveren i Norge for å sette fokus på barnekreft i media og samfunnet. De arrangerer mange aktiviteter for pårørende, og familier som er påvirket av barnekreft.
– Midlene fra bonusstøtten i år går til forskning, noe vi har satset stort på siden 2017. 15. februar er den internasjonale barnekreftdagen, og da deles pengene ut til forskerne som har søkt om støtte, sier Trine Nicolaysen, generalsekretær hos Barnekreftforeningen.    
VIKTIG ARBEID: En av dem som mottar støtte hvert år er Barnekreftforeningen. Bidragene kommer fra kunder over hele landet som ønsker å gi penger til det viktige arbeidet Barnekreftforeningen gjør.     
Inspirert flere land
Flügger Andelen ble lansert  under Norway Cup i 2017, og siden da har Flügger farve delt ut nærme 4  millioner kroner i bonusstøtte til frivillige organisasjoner, klubber, lag og  foreninger. Kundefordelsprogrammet har siden den gang også blitt innført i  Sverige, Danmark og Island.
  
  
Ekstra allergivennlig proffmaling
Flügger på lag med Barnekreftforeningen
Tarkett tar neste skritt mot fullt sirkulære gulv
Elever kan gå rett ut i fire år læretid
Naturinspirasjon midt i blinken for Josefine
Sommerfølelse med Flügger på Norgesturné
Interiørtrender for 2024: Naturlige, lykkelige og bestemorinspirerte hjem
Alcro og ELLE med flere Paris-inspirerte farger
Alcro og motemagasinet ELLE fortsetter sitt samarbeid og lanserer syv nye farger inspirert av Paris. Kolleksjonen består nå av tolv nyanser, alle med røtter i den franske hovedstadens...
Gårdshus i ny drakt
Det nye gårdshuset til Marianne og familien i Spydeberg kombinerer rå funksjon, varige materialer og personlige fargevalg. Resultatet: et moderne, men bunnsolid hjem, der tradisjon...
Ny Country Manager i Dana Lim Norge
Torgeir Salvesen har startet som Country Manager i Dana Lim Norge. Med byggteknisk bakgrunn og erfaring fra selskaper som Fagerhult, Forbo Flooring og Fischer, tar han med seg bred...
Freia på pulten, Chanel på catwalken, Marrakech i tankene
Hedda Ringkjøb elsker klassisk musikk, har sydd sin egen festdrakt og kunne gjerne levd et liv som Jenny Skavlan eller konseptutvikler for Chanel. Når hun ikke leverer maling til prosjekter...
Fra verdens alle hjørner
Tapetkolleksjonen Hot spots tar deg med til alle verdens hjørner. De ti ulike mønsterdesignene er hentet fra ulike steder på kloden og kommer i forskjellige farger. Kolleksjonen ...
Terrazzo-fliser i vinyl
In The Mix kombinerer tidløs estetikk med LVT-materialets praktiske fordeler, og tilbys i seks nøytrale farger. De modulære flisene i formatet 50...
