Fasadeprodukt slår til i prosjektmarkedet og hos kjedene
– Fasadeproduktene har hatt en eventyrlig vekst i prosjektmarkedet, selv om vi ikke hadde noen markedsføring. Det er kjempegøy, sier daglig leder hos Sioo Wood Protection Norge AS, Odd Einar Reseland.

Anna Leikanger Voje/ifi.no
Publisert
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Sioo:x Premium Fasade brukes på gammelt og nytt, ubehandlet trevirke. Den unike teknologien i trebeskyttelsen styrker trepaneler i dybden i opptil 15 år. Overflaten får en jevn, naturlig sølvgrå farge selv under takutstikk og finnes også pigmentert i seks vakre gråtoner.
Nå har produktet fått mye oppmerksomhet i prosjektmarkedet, og stadig flere kjeder tar inn Sioo:x -produkter.
– Fasadeproduktene har hatt en eventyrlig vekst i prosjektmarkedet, selv om vi ikke hadde noen markedsføring. Det er kjempegøy, sier daglig leder hos Sioo:x , Odd Einar Reseland.
VOKSER I PROSJEKTMARKEDET: Fasaden og taket på dette arkitekttegnede sommerhuset på Gotland er helt kledd i Gotlands-furu. Treet ble behandlet med Sioo:x Premium Panel da huset sto ferdig i 2014. Etter fire år fikk fasaden og taket den endelige behandlingen med Sioo:x Surface Protection Panel. – Vedlikehold er viktig og gir tre nytt liv, selv etter mange år, sier eier av sommerhuset Patrick Windisch.
Økt interesse
Selv om produktet ikke er nytt, er den raskt stigende interessen verdt å merke seg.
– Vi har hatt mange bestillinger til enkeltprosjekter den siste tiden, blant annet til Sandefjord vgs som ferdigstilles våren 2021. Også hos kjedene merker vi stor interesse, og nytt i år er at Jernia- og Fargerikekjedene også tar inn Sioo:x.
Finansministeren har talt: Nedover er oppover i denne sammenhengen
Torsdag 30. november inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør til frokostmøte med finansminister Trygve Slagsvold Vedum som hovedtaler. Med tittelen «Mørk adventstid...
IFI Trendforum definerte interiørtrendene for 2024
IFI samlet bransjen til Trendforum under Bygg Reis Deg. Etter trendforedrag med IFIs kreative leder, var deltakerne klare for å sette sammen moodboards i grupper. Å lage moodboard er...
Kombinert masse for fug og lim
Combi Tack 547 fra Dana Lim er et kraftig og elastisk produkt som kombinerer fugemasse og lim, og som passer for montering, fuging og tetting både inne og ute. Godkjent for våtrom,...
Kreative gulv med kombinasjoner av teppefliser
Den nye Desso Essence Elements-familien inneholder tre harmoniske design: Pure, Roots og Traces. Sammen muliggjør de uttrykksfulle interiører med moderne farger, myk taktilitet og...
Resirkulert ull i muldvarpsfarge fra Halvor Bakke
I samarbeid med Norvigroup Norsk Dun har Halvor Bakke skapt et unikt ullprogram som utvider soveromskolleksjonen Bedtime Story. Produktene har fått navn etter den populære skidestinasjonen...
Markedssjef hos Norvigroup Norsk Dun
Hege Løvnæseth har startet som markedssjef hos Norvigroup Norsk Dun på Mysen. Hege har vært ansatt i selskapet siden 2021 og har jobbet med webbutikkene og SoMe for Norge og Sverige....