Fargerikes kunder velger ofte klikk og hent
Det er enormt trykk på chatten, og vi besvarer hundrevis av henvendelser hver dag, forteller Petter Sandholt, leder for netthandel i Fargerike i en pressemelding.
ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Januar er normalt en stille måned i fargehandelen, men slik er det ikke i år.
– Med mye tid til overs og de samme fire veggene rundt seg, har oppussingsbehovet og trangen til fornyelse meldt seg med stort trykk, sier markedssjef i Fargerike, Helje Beisland i pressemeldingen.
Hun forteller om en tendens til at folk går løs på de litt større oppgavene, som å skifte gulv, montere solskjerming og tapetsere. På chatten på Fargerike.no spør kundene om alt mulig relatert til oppussing, alt fra tekniske spørsmål om maling til hvilke farger de bør velge.
– Og i disse tider er det flott at vi kan løse alt dette via vår netthandel, sier Beisland.
Full fart med «take-away» i faghandelen
Leveringsmetoder som passer kundens behov
Beisland er imponert over kunder som kaster seg ut i nye prosjekter, og lander oppussingen i en krevende hverdag.
– Det kan være vanskelig å motivere seg for å legge gulv, men det er tydelig at flere og flere går i gang og mestrer dette på egen hånd. Kreativiteten blomstrer der ute, og med god hjelp fra våre digitale plattformer har vi mye hjelp å tilby kundene. Både med informasjon om hvordan løse oppgavene, og enkle løsninger for handel og transport, sier hun.
Fargerike forteller at de tilbyr tre leveringsalternativer i tillegg til Klikk & Hent i et utvalg butikker, og henviser til informasjon på nettsidene sine.
På Fargerike.no kan varer bestilles med gratis utlevering i butikk via Klikk & Hent. Når varen er klar for henting varsles kunden via sms. Ved bestilling på nett, kan kunden også få varene levert hjemme på døra. Beisland forteller at de har rask og rimelig levering helt hjem med alle sine produkter på fargerike.no. Kunder over hele landet får levert ferdigblandet maling, gulv eller tilbehør i løpet av 1-3 dager.
LEVERT PÅ DØRA: Fargerikes kunder har flere muligheter for å få varene hjem. Ved bestilling på nett, er det blant annet mulig å få varene levert på døra.
Fagkunnskap på nett
På Fargerike.no kan kundene få god veiledning i sortiment på fargeside og med produktvelger. Folk kan også bestille gratis fargeprøver og prøver på gulv på nettsiden. De som vil ha hjelp med farger, materialer og stilvalg kan bestille videomøte med interiørkonsulent.
Og opplegget for betaling er effektivt:
– I våre butikker kan du betale med Klarna, en effektiv og enkel betalingsform, avslutter Beisland.
PRØVER HJEM I POSTEN: De fleste vi se prøver på farger og gulv før de bestemmer seg. Fargerike tilbyr kundene å få prøver sendt hjem til seg.
HENTE SELV: Med klikk og hent-tjenesten bestiller kunden varer på nett, og får varsel på sms når varene er pakket og klar for henting.
Fargerike lanserer to nye interiørfargekart
Full fart med «take-away» i faghandelen
Årets Farge 2021 fra Fargerike heter Himmelkyss
God fart i handelen
Fargerike er, med sine 101 butikker, Norges største fargehandel.
Kjeden omsetter for ca 1,8 milliarder kroner og er 100% eid av Malorama AS
Inneuken 2024: påfyll av kunnskap og inspirasjon
Nylig inviterte IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør medlemsbedriftene til å delta i årets innholdsproduksjon under Inneuken-arrangementet. I løpet av to dager, fordelt...
Forsterker designavdelingen hos Norvigroup Norsk Dun
Hilde Fuglesang blir fra 1. januar 2025 ny design- og konseptutvikler hos Norvigroup Norsk Dun. Hun har mange års fartstid i Lama og tar med seg solid erfaring innen design, produktutvikling...
Gulvfakta med løsning for delreparasjoner i våtrom
Må det være nødvendig å rive og bygge om et helt bad, fordi vinylbelegget på gulvet har fått en liten skade? Nei, mener gulvbransjen, som nå har utarbeidet anbefalinger for partiell...
Maling for dårlig vær godt mottatt i Bergen
Dårlige værforhold byr på utfordringer for maleren. En løsning på dette kan være en maling som gir slingringsmonn når det kommer til temperatur og tørketid. Ved bruk av malingsprøyte...
Stadig flere forbrukere velger beis
Interiørbeis beskytter treverket og gir rommet et personlig preg. Det er kanskje ikke så rart at flere og flere forbrukere blir nysgjerrige på beis, nå som naturlige elementer preger...
IFIs medlemmers fremtidstro: En blandingspalett av optimisme og usikkerhet
I løpet av 2024 har vi sett en rekke svingninger i fremtidstroen blant aktørene i overflatebransjen. Fra starten av året, preget av en forsiktig optimisme, har vi beveget oss gjennom...