Fargerikes kunder velger ofte klikk og hent
Det er enormt trykk på chatten, og vi besvarer hundrevis av henvendelser hver dag, forteller Petter Sandholt, leder for netthandel i Fargerike i en pressemelding.

ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
Kategorier
BransjenyttHei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Januar er normalt en stille måned i fargehandelen, men slik er det ikke i år.
– Med mye tid til overs og de samme fire veggene rundt seg, har oppussingsbehovet og trangen til fornyelse meldt seg med stort trykk, sier markedssjef i Fargerike, Helje Beisland i pressemeldingen.
Hun forteller om en tendens til at folk går løs på de litt større oppgavene, som å skifte gulv, montere solskjerming og tapetsere. På chatten på Fargerike.no spør kundene om alt mulig relatert til oppussing, alt fra tekniske spørsmål om maling til hvilke farger de bør velge.
– Og i disse tider er det flott at vi kan løse alt dette via vår netthandel, sier Beisland.
Full fart med «take-away» i faghandelen
Leveringsmetoder som passer kundens behov
Beisland er imponert over kunder som kaster seg ut i nye prosjekter, og lander oppussingen i en krevende hverdag.
– Det kan være vanskelig å motivere seg for å legge gulv, men det er tydelig at flere og flere går i gang og mestrer dette på egen hånd. Kreativiteten blomstrer der ute, og med god hjelp fra våre digitale plattformer har vi mye hjelp å tilby kundene. Både med informasjon om hvordan løse oppgavene, og enkle løsninger for handel og transport, sier hun.
Fargerike forteller at de tilbyr tre leveringsalternativer i tillegg til Klikk & Hent i et utvalg butikker, og henviser til informasjon på nettsidene sine.
På Fargerike.no kan varer bestilles med gratis utlevering i butikk via Klikk & Hent. Når varen er klar for henting varsles kunden via sms. Ved bestilling på nett, kan kunden også få varene levert hjemme på døra. Beisland forteller at de har rask og rimelig levering helt hjem med alle sine produkter på fargerike.no. Kunder over hele landet får levert ferdigblandet maling, gulv eller tilbehør i løpet av 1-3 dager.
LEVERT PÅ DØRA: Fargerikes kunder har flere muligheter for å få varene hjem. Ved bestilling på nett, er det blant annet mulig å få varene levert på døra.
Fagkunnskap på nett
På Fargerike.no kan kundene få god veiledning i sortiment på fargeside og med produktvelger. Folk kan også bestille gratis fargeprøver og prøver på gulv på nettsiden. De som vil ha hjelp med farger, materialer og stilvalg kan bestille videomøte med interiørkonsulent.
Og opplegget for betaling er effektivt:
– I våre butikker kan du betale med Klarna, en effektiv og enkel betalingsform, avslutter Beisland.
PRØVER HJEM I POSTEN: De fleste vi se prøver på farger og gulv før de bestemmer seg. Fargerike tilbyr kundene å få prøver sendt hjem til seg.
HENTE SELV: Med klikk og hent-tjenesten bestiller kunden varer på nett, og får varsel på sms når varene er pakket og klar for henting.
Fargerike lanserer to nye interiørfargekart
Full fart med «take-away» i faghandelen
Årets Farge 2021 fra Fargerike heter Himmelkyss
God fart i handelen
Fargerike er, med sine 101 butikker, Norges største fargehandel.
Kjeden omsetter for ca 1,8 milliarder kroner og er 100% eid av Malorama AS
Rørkjøp med skarpere fokus på butikk- og kampanjer
I slutten av mai hadde Rørkjøps butikk- og kampanjeråd sitt første møte. Butikk- og markedskoordinator Hilde F. Trydal er strålende fornøyd med både engasjement og kompetanse som rådsmedlemmene...
Huntonit AS får ny adm. direktør
Jon Helge Lande er ansatt som adm. direktør ved Huntonit AS i Vennesla. Lande kommer fra stillingen som produksjonssjef ved Elkem Carbon i Kristiansand, en stilling han har hatt siden...
Vi står sammen i kjøpsprosessen
Det er naturligvis mange forhold som påvirker husholdningene i deres vurderinger av og om man skal pusse opp i boligen. Her skal vi se litt nærmere på hva som skjer, fra ideen om oppussing...
Ny distriktssjef for Trøndelag i gang hos Boen
Marianne Midjo-Bremseth er av Boen parkett ansatt som distriktssjef i Trøndelag, Nordmøre og Nordland. Hun startet 1. april 2023, og har tatt over distriktet etter Vemund Sundan....
Maxbo og Tarkett starter resirkulering av parkett
Ved to av Maxbos varehus kan kundene fra 1. juni levere brukte parkett- og tregulv til resirkulering og få rabatt på det nye gulvet. Pilotprosjektet er et samarbeid mellom Løvenskiold...
Jordan vet hvordan
I samarbeid med Jernia, Fargerike, Obs Bygg og Montér, har Jordan kommet opp med Jordan-initiativet. Det har som formål å gi noe tilbake til samfunnet ved å pusse opp et verdig lokale...