FM logoTil fargemagasinet.no AnnonseAnnonse
Fargemagasinet logo
E-magasin
Se flere bilder
Fargerike klikk og hent- HENTE SELV-Foto Fargerike.jpg

Foto: Fargerike

Fargerikes kunder velger ofte klikk og hent

Det er enormt trykk på chatten, og vi besvarer hundrevis av henvendelser hver dag, forteller Petter Sandholt, leder for netthandel i Fargerike i en pressemelding.

ifi.no

ifi.no
Publisert (oppdatert )

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.

Annonse
Fargemagasinet.no annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Januar er normalt en stille måned i fargehandelen, men slik er det ikke i år.

– Med mye tid til overs og de samme fire veggene rundt seg, har oppussingsbehovet og trangen til fornyelse meldt seg med stort trykk, sier markedssjef i Fargerike, Helje Beisland i pressemeldingen.

Hun forteller om en tendens til at folk går løs på de litt større oppgavene, som å skifte gulv, montere solskjerming og tapetsere. På chatten på Fargerike.no spør kundene om alt mulig relatert til oppussing, alt fra tekniske spørsmål om maling til hvilke farger de bør velge.

– Og i disse tider er det flott at vi kan løse alt dette via vår netthandel, sier Beisland.

Leveringsmetoder som passer kundens behov

Beisland er imponert over kunder som kaster seg ut i nye prosjekter, og lander oppussingen i en krevende hverdag.

–  Det kan være vanskelig å motivere seg for å legge gulv, men det er tydelig at flere og flere går i gang og mestrer dette på egen hånd. Kreativiteten blomstrer der ute, og med god hjelp fra våre digitale plattformer har vi mye hjelp å tilby kundene. Både med informasjon om hvordan løse oppgavene, og enkle løsninger for handel og transport, sier hun.

Fargerike forteller at de tilbyr tre leveringsalternativer i tillegg til Klikk & Hent i et utvalg butikker, og henviser til informasjon på nettsidene sine.

På Fargerike.no kan varer bestilles med gratis utlevering i butikk via Klikk & Hent. Når varen er klar for henting varsles kunden via sms. Ved bestilling på nett, kan kunden også få varene levert hjemme på døra. Beisland forteller at de har rask og rimelig levering helt hjem med alle sine produkter på fargerike.no. Kunder over hele landet får levert ferdigblandet maling, gulv eller tilbehør i løpet av 1-3 dager.

Se flere bilder
Varer levert på døra

Foto: Fargerike

LEVERT PÅ DØRA: Fargerikes kunder har flere muligheter for å få varene hjem. Ved bestilling på nett, er det blant annet mulig å få varene levert på døra.

Fagkunnskap på nett

På Fargerike.no kan kundene få god veiledning i sortiment på fargeside og med produktvelger. Folk kan også bestille gratis fargeprøver og prøver på gulv på nettsiden. De som vil ha hjelp med farger, materialer og stilvalg kan bestille videomøte med interiørkonsulent.

Og opplegget for betaling er effektivt:

– I våre butikker kan du betale med Klarna, en effektiv og enkel betalingsform, avslutter Beisland. 

Se flere bilder
Fargeprøver

Foto: Fargerike

PRØVER HJEM I POSTEN: De fleste vi se prøver på farger og gulv før de bestemmer seg. Fargerike tilbyr kundene å få prøver sendt hjem til seg. 


Se flere bilder
Varer hentes utenfor fargehandel

Foto: Fargerike

HENTE SELV: Med klikk og hent-tjenesten bestiller kunden varer på nett, og får varsel på sms når varene er pakket og klar for henting.

Mer informasjon
Les mer
OM FARGERIKE

Fargerike er, med sine 101 butikker, Norges største fargehandel.

Kjeden omsetter for ca 1,8 milliarder kroner og er 100% eid av Malorama AS

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem
Bransjenytt

Gode arbeidsforhold sikrer gode hjem

Søndag 28. april markeres den internasjonale arbeidsmiljødagen. – Ved å prioritere mennesket gjennom hele prosessen, fra fabrikk til ferdig hjem, med gode arbeidsforhold og trygge produkter,...

Nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev!

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.